Ik heb een vraagje. Ik heb een Club3D radeon 9600pro 256MB (AGP) terug moeten brengen naar de winkel omdat deze finaal kapot was. Gelukkig nog allemaal binnen de garantie, maar het probleem is dat de computer nu al 5 weken niet bruikbaar is. Nu is het echter zo dat het misschien zo wordt dat ik een andere vergelijkbare kaart krijg, maar de selectie is een beetje beperkt. Een van de mogelijkheden is een MSI GeForce NX6200AX-TD 256MB LF AGP . Zou dit een goed alternatief zijn?
Ik denk het niet. Als je de keuze zou hebben, leg een paar centen bij op een nieuwe 6600GT/TD en je bent weer een paar jaar onder de pannen.
Ligt natuurlijk wel aan waarvoor je hem nodig hebt, maar toch...
Ligt natuurlijk wel aan waarvoor je hem nodig hebt, maar toch...
Making an ass of myself since the 70's
Idd je kunt beter voor een andere kaart gaan, bijv. een gforce 6600 gt of een radeon 9800 pro die al voor rond te 100 is te krijgen.
Ik denk persoonlijk niet dat het veel waard is om er meer geld in te steken want de rest van 't systeem is niet zo geweldig:
AMD 2200+
AGP4X max en 333 MHz(niet zeker) moederbord (well ASUS) geloof ik
768MB RAM (333MHZ) (gaat nog wel)
We hebben 'm al upgegrade naar die 9600pro omdat er eerst een GF4 MX in zat.
Doom3 kon gespeeld worden met de radeon, maar 't ging vrij traag vergeleken met mijn eigen computer met een 9800pro (P4 3GHz, 1GB RAM en 800 MHz moederbord)
Ik wil gewoon weten of de GF 6200 vergelijkbaar is.
Ik kan in principe uit het volgende kiezen (alleen AGP natuurlijk):
http://www.computerland.n...?page=producten&catid=952
AMD 2200+
AGP4X max en 333 MHz(niet zeker) moederbord (well ASUS) geloof ik
768MB RAM (333MHZ) (gaat nog wel)
We hebben 'm al upgegrade naar die 9600pro omdat er eerst een GF4 MX in zat.
Doom3 kon gespeeld worden met de radeon, maar 't ging vrij traag vergeleken met mijn eigen computer met een 9800pro (P4 3GHz, 1GB RAM en 800 MHz moederbord)
Ik wil gewoon weten of de GF 6200 vergelijkbaar is.
Ik kan in principe uit het volgende kiezen (alleen AGP natuurlijk):
http://www.computerland.n...?page=producten&catid=952
Of een 6200(A) vergelijkbaar is met een 9600pro kun je in een willekeurige vergelijkende benchmark lezen (Toms Hardware VGA charts bijvoorbeeld)
Verder is het natuurlijk niet waar dat je alleen uit die lijst kunt kiezen. Als een apparaat stuk gaat binnen garantie, dan kan de leverancier kiezen om te repareren (blijkbaar niet mogelijk), te vervangen door minstens een gelijkwaardige product of dagwaarde te vergoeden.
Als een gelijkwaardig product een hogere dagwaarde heeft, mogen ze daar geen extra geld voor rekenen. Omgekeerd, als ze vergoeden moet het cash zijn, niet een of andere tegoedbon. Dus dan kun je zelf kiezen waar te kopen.
Maar goed, dat is een juridische kwestie, niet een technische, dus niet iets wat in een techforum thuishoort (daar is SG voor, maar daar heb je nog geen toegang toe)
Verder is het natuurlijk niet waar dat je alleen uit die lijst kunt kiezen. Als een apparaat stuk gaat binnen garantie, dan kan de leverancier kiezen om te repareren (blijkbaar niet mogelijk), te vervangen door minstens een gelijkwaardige product of dagwaarde te vergoeden.
Als een gelijkwaardig product een hogere dagwaarde heeft, mogen ze daar geen extra geld voor rekenen. Omgekeerd, als ze vergoeden moet het cash zijn, niet een of andere tegoedbon. Dus dan kun je zelf kiezen waar te kopen.
Maar goed, dat is een juridische kwestie, niet een technische, dus niet iets wat in een techforum thuishoort (daar is SG voor, maar daar heb je nog geen toegang toe)
Oslik blyat! Oslik!
Dit topic is gesloten.
![]()