Toon posts:

[6200A] Brak?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Afgelopen vrijdag dacht ik maar eens mijn budget systeempje is te upgraden van een Geforce FX5200 naar een 6200, Ging allemaal prima, Kaart in systeem gezet format erover heen. Daarna ff getest in Quake IV gaat prima totdat ik FEAR en CS Source starte, In FEAR zie ik allemaal hele rare figuren alsof alles helemaal vervormd is en bij CS-source kan ik door sommige muren heen kijken en hier zie ik ook allemaal rare strepen op de muur, Ik heb alles geprobeerd wat ik kon bedenken (Andere Chipset drivers Andere Nvidia drivers verschillende instellingen geprobeerd in de bios) maar niks mocht baten, Dus ik bellen naar de computerwinkel en hun zeggen dat dit geen artifacts zijn maar render fouten en dat het aan mijn systeem ligt. Nu vraag ik bij deze wat jullie ervaringen hiermee zijn en of het toch aan mijn systeem kan liggen ik zit nu niet thuis ik zal later anders even wat screenshots posten zodat jullie een beter beeld kunnen krijgen over mijn probleem, Ik heb nog rondgeneusd in de search maar heb hier niks kunnen vinden.

Mijn specs:
Intel Celeron D 2,4 GHZ @ ASROCK Mobo VIA PT880 Chipset
512 MB DDR PC2700
XFX Geforce 6200A Low class model
20 gig hd en 120 gig hd

• Mevani
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-01 17:00
hmm..

Ik speel op mijn brakke systeem, dat al slechter is dan de jouwe, al F.E.A.R. op 800*600 met alles op medium, en krijg nergens artifacts / texture vervorming.

ASUS A7V8X-MX-SE
AMD Athlon XP 2200+ @ 2000Mhz
ATi Radeon 9200SE ( <- ja, je leest het goed, die kaart van 4 jaar oud @ 4 pixel pipelines )
1024mb PC2700
IIyama ProLite E431S-B3

Misschien dat als je het met mijn systeem vergelijkt, dat je opvalt dat je best weinig-gemiddeld geheugen hebt. Vooral in deze tijd waar de spellen een stuk realistischer worden én dus meer vragen, is ook meer kracht nodig van je pc. Vandaar dat ik ook maar op bijna de laagste instellingen draai.
Ook moet je het verschil tussen de AMD en Intel processoren weten, de AMD staat er namelijk om bekend om beter te kunnen presteren in games. Zelfs met een oude AMD processor ben je in staat om de nieuwste games op redelijke instellingen te kunnen spelen.

Als je even je videokaart zou willen posten bij je specs, dan zou het wat handiger zijn om je advies te geven. Ik kan je nu alleen nog maar mijn ervaringen mededelen.

Misschien zou je eens kunnen proberen om de instellingen wat lager te zetten. Bij F.E.A.R. heb je bijvoorbeeld de mogelijkheid om je CPU gebruik en al dat soort tweaks te kunnen instellen. Ga daar een mee rommelen, en kijk dan of je nog steeds die problemen hebt.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie shadowfix, De instellingen In FEAR heb ik al mee gerommeld mocht niet helpen :( Geheugen is inderdaad aan de lage kant ben ik binnenkort van plan om up te graden, Over AMD, Ik had intel genomen omdat ik niet op de hoogte was van de betere prestaties die AMD bied in games. Mijn videokaart is een XFX Geforce 6200A (Low profile model), Ik heb ook geporbeerd de clock instellingen van mijn kaart te wijzigen, clocks omlaag helpen niks en als ik ze omhoog wil gooien hangt mijn hele pc.

• bajaking
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 31-07 19:54
Dat komt me bekend voor.....
Ik weet niet wat voor een mobo je hebt maar ik heb voor tijdje terug een Asrock P4V88 gehad met een PT880 chipset en een Celeron D. Daar had ik toen een 6800GT op zitten en toen had precies dezelfde problemen als jij hebt. Het enige wat toen bij mij werkte was hele oude drivers installeren (61.45) of met nieuwere drivers toen (77.72). Ik weet niet welke drivers je nu gebruikt?

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Het is een beetje meten met twee maten en gewichten hé :). Shadowfx heeft niet alleen meer geheugen, ook de proc is ook nog eens een heel stuk sterker dan de jouwe - vergis je niet, een 2 Ghz Athlon Xp is beter dan een 2.4 Ghz Celeron. Ik zou sowieso es kijken voor 1 GB geheugen, en dan pas naar een betere grafische kaart.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• Mevani
Juist.

Allereerst, probeer eens op een andere computer de videokaart in te bouwen, en kijk dan of je dezelfde problemen hebt. Waarschijnlijk ligt het dan aan de grafische kaart, maar als ik het zo bekijk is toch de rest van het systeem de bottleneck. ( denk maar aan het 512mb PC2700 geheugen, dat al een stuk langzamer draait dan het 512mb PC3200 geheugen )
Maar, zoals Borromini al vertelde, een extra boost aan geheugen kan écht geen kwaad. Vooral in deze tijden, waar de spellen naar meer geheugen hunkeren.
De videokaart speelt natuurlijk óók een grote rol in de performance. Als ik jou was, dan zou ik

1. allereerst de videokaart terugbrengen, als deze het in een ander systeen hetzelfde presteert,
2. nieuw geheugen kopen ( voor 44,95 )
3. kijken welke processoren er op je moederbord gezet kunnen worden,
4. de desbetreffende (goede) processor kopen ( áltijd AMD voor gamen, onthoudt dat! )
5. Hierna pas gaan kijken naar een volgende videokaart.

( kijk hier niet al teveel naar, dit is gewoon mijn individuele mening )

Als je een budget van >200 euro te besteden hebt, dan heb je een aantal opties:

1. een nieuwe videokaart + processor kopen,
2. een nieuwe processor + geheugen kopen,
3. een nieuwe videokaart + geheugen kopen.

heb je een budget van <200 euro, dan wordt het natuurlijk een ander verhaal. Dan kun je gewoon een nieuw moederbord + socket 939 processor kopen, + 1024 mb geheugen, + nieuwe PCI-Express videokaart. ( of AGP videokaartje ;) ligt eraan welke doorgang het moederbord ondersteunt. )

Dan heb je dus ongeveer voor 300-350 euro een mooie upgrade voor je pc te pakken!

-
Even over die drivers,

ik heb gehoord & gelezen dat de Nvidia GeForce 6 serie moeite heeft met de 81.xx drivers. Probeer eens die van de 77.xx te installeren, en probeer eens wat tweaks met je videokaart. Niet omhoog overklokken, maar bijvoorbeeld omlaag. En ik zou ook eens kijken of dit verschijnsel met die textures zich ook weergeeft in andere spellen. ( denk aan UT2004 )

-
En als laatste even over dat F.E.A.R. gedoe,

Dit tweaken van de instellingen helpt dus bij mij wel. En zelfs mijn videokaart tipt bij lange na niet aan de 6200A. Dus in feite zou het bij jou wel moeten lukken!

Veel succes nog!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties, Ik zal nog is even verder gaan testen met oudere drivers.

Verwijderd

Topicstarter
Ok heb alle 70.xx drivers getest zonder resultaat lagere versies werd het wat minder maar het is nog steeds niet verholpen, Straks even in een andere computer proberen kijken wat die dan doet, Ik heb trouwens hetzelfde moederbord als jou bajaking. Ik zal later nog even resultaten posten wat de kaart doet in een andere pc.

• Mevani
oftewel,

als de videokaart dezelfde resultaten weergeeft in een andere pc weet je natuurlijk dat het aan de videokaart ligt.
Maar ik heb er nog 1 klein dingetje aan op te merken :als je toch opmerkt dat de videokaart hetzelfde presteert in een ander systeem, dan zou ik overstappen naar een nieuwe videokaart. De GeForce 6200A is al redelijk brak voor de toekomstige spellen ( zie : Unreal Tournament 2007 ). Je zou eens op zoek kunnen gaan naar een 6600GT. Die presteert al véle malen beter dan de 6200A. En vooral als het gaat om verschillende beeldeffecten ( Shader model , etc ).

Post hier je resultaat, zodra je het hebt please ;).

Anders kan ik je een fresh install aanraden ( dus XP eraf, schijf formatteren, partities weghalen, en schoon beginnen ) en daarna kijken of de kaart hetzelfde doet.

Maar alsnog heb ik geen idee waar het aan zou kunnen liggen : of je pc, of de kaart zelf, of de applicaties die je draait zijn te zwaar, of je instellingen staan verkeerd, etc.

Veel succes!

Verwijderd

Topicstarter
Oke beetje late reactie had even drukke tijden. Ik heb de videokaart in een ander systeem getest(AMD 1.4 Ghz) videokaart deed het prima geen renderfouten te zien, Daarna had ik nog geprobeerd met een fresh install de videokaart uit te testen maar dit gaf ook geen goed resultaat, denk toch dat het mijn moederbord is die niet goed met de videokaart overweg kan. (Ik zie ook af en toe rare stippen in beeld die ik met mijn FX5200 ook zag in FIFA 06, Ik ga denk eens maar jullie adviezen opvolgen en van de week maar eens een leuk upgrade setje aanschaffen :) Nog bedankt voor jullie adviezen.

• -ErikE-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-07 17:08
Voordat je een x aantal dingen koopt die niet hoeven, een celeron D die jij dus hebt, is zeker beter dan een Athlon XP. Als je een Celeron C hebt, dan mag je die zelfs met een P!!! vergelijken, want die dingen zijn echt ZOOOO traag. (een Athlon64 of P4 skt775 is natuurlijk altijd een goeie investering ;) )

De Celeron D is afgeleid van de Prescott core en heeft (in tegenstelling tot de Celeron C met 128Kb) 256Kb cache geheugen. Dat je videokaart het wel op een AMD systeem doet, heeft 0,0 te maken met de gebruikte processor. De moederbord chipset des te meer.

zie bijvoorbeeld deze test, er wordt vooral op games getest, hier wint de Celeron D niet elke keer, maar wel heel vaak: klik

een moederbord upgrade voor je budget pc`tje is dus een betere/goedkopere investering imho.

[ Voor 31% gewijzigd door -ErikE- op 19-12-2005 11:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
Aan zoiets zat ik te denken, Moederbord plus nog een extra reepje geheugen. Betere processor kan ik eventueel nog later naar verder kijken.
Pagina: 1