Toon posts:

[xp]No system disk or disk error

Pagina: 1
Acties:
  • 177 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds gisteren Windows XP MCE op mijn PC staan, om dit te installeren moest ik op mijn secundaire harde schijf (D:) een partitie maken waarop windows bestanden kwijt kon, dat deed ik waardoor ik op mijn 180GB hdd 2 partities had.

Na de installatie wou ik er weer één partitie van maken op D:, dat probeerde ik met partition magic -echter na het "mergen" van de partities wou windows niet meer opstarten; er stond " Diskboot failure, insert system disk and press enter."

Ik dacht dat ligt aan D: dus die koppel ik gewoon los, maar dat gaf geen resultaat. Wat ik toen deed was via een cd waarop een bootable windows xp staat (ala knoppix) een schijfcontrole uitvoeren op C:, daarna was de foutmelding anders:"No system disk or disk error". Heb gezocht en vond dat de schijf door de bios gedetecteerd moest worden, maar de bios detecteerd hem gewoon...

Nu is mijn vraag; wat moet ik doen om WXP-mce weer te laten booten :)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2005 17:35 ]

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:39
Probeer de herstelconsole op te starten en FIXMBR en FIXBOOT uit te voeren.

Verwijderd

Topicstarter
The__Virus schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 18:00:
Probeer de herstelconsole op te starten en FIXMBR en FIXBOOT uit te voeren.
al geprobeert, ook zonder resultaat helaas

ik heb net bootcfg /rebuild functie geprobeerd via de FAQ, er staat dan:
fout: kan de geselecteerde opstartvermelding niet aan de opstartlijst toevoegen'.

en wat ik zo vreemd vond, was dat ik tijdens de installatie van windows een extra partitie moest maken op D:, waar windows bestanden op kon zetten tijdens de installatie. Ik vermoed nu dat daar ook mijn boot-configuratie opstond die nu weg is omdat ik de partitie heb verwijderd met partition magic.

In de recovery console staat ook de windows installatie als "D:\WINDOWS" en niet "C:\WINDOWS" wat ik erg vreemd vond omdat de map WINDOWS niet op de D: schijf staat.... windows staat verder ook geinstalleerd op C:!

iemand nog een suggestie? :)

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2005 18:46 ]

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:39
Wil je je data nog terughalen of niet? Als dit niet zo is, kun je met een bootdisk gewoon de schijf formatteren (volledig formatteren zou ik dan doen) van beide partities. Als je je data terug wil halen, zou ik de schijf in een andere pc hangen en daar de data terug te zetten of eventueel te recoveren (als er geen bestanden 'zo' in Windows Explorer staan).

Verwijderd

Topicstarter
data terughalen is geen probleem,. ben er nu mee bezig. maar denk je dat er echt geen kans is dat ik de windows installatie nog kan redden?

Verwijderd

Zonder te twijfelen aan je capaciteiten en met een beetje schrik om het te zeggen, maar ben je zeker dat je de diskette uit je drive hebt gehaald? Je zou namelijk de eerste niet zijn |:(

Verwijderd

Topicstarter
ik heb geen floppydrive :)
Pagina: 1