[XP] Pc automatisch op starten

Pagina: 1
Acties:
  • 245 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ReX_NL
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 25-01 14:48
Ik heb hier een servertje staan voor cs. Deze zou ik graag uit zijn eigen willen laten opstarten, omdat ik liever niet hep dat hij 24/7 aan staat. Maar het auto. afsluiten wil me wel lukken, maar het opstarten niet. Weet iemand een mogelijkheid om een pc automatisch te laten osptarten, mss door middel van een mod ofzo?

alvast bedankt!

Verwijderd

Bij sommige moederborden zit die optie in de bios. Heb je daar al gekeken?

• ReX_NL
nog niet, ik zal het meteen even doen

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:18

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Anders een tijdklokje maken dat als powerknop werkt. (even een relais een puls geven. Werkt net als de powerknop, alleen dan automatisch)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• ReX_NL
In de bios heb ik niks kunnen vinden :(
DrivinUCrazy schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 17:14:
Anders een tijdklokje maken dat als powerknop werkt. (even een relais een puls geven. Werkt net als de powerknop, alleen dan automatisch)
Zou je dit aub even uit willen leggen?

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:18

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Een schakelingetje maken, dat op jouw ingestelde tijd even een relais (is een elektrische schakelaar) bekrachtigd. Dat relais sluit je dan op dezelfde manier aan als de powerknop aan de voorkant van de kast. (liefst parallel aan die schakelaar, zodat de schakelaar ook nog werkt)
Zo kun je zelfs een gsm module aansluiten, dat je pc aan gaat als je een bepaald nummer belt.

Hier is mischien wel wat op te googelen, of te krijgen bij Conrad (de gsm module is dat iig wel, maar dat zoek je volgens mij niet). Tijdschakelaars zijn vast wel te vinden.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• ReX_NL
DrivinUCrazy schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 17:21:
Een schakelingetje maken, dat op jouw ingestelde tijd even een relais (is een elektrische schakelaar) bekrachtigd. Dat relais sluit je dan op dezelfde manier aan als de powerknop aan de voorkant van de kast. (liefst parallel aan die schakelaar, zodat de schakelaar ook nog werkt)
Zo kun je zelfs een gsm module aansluiten, dat je pc aan gaat als je een bepaald nummer belt.

Hier is mischien wel wat op te googelen, of te krijgen bij Conrad (de gsm module is dat iig wel, maar dat zoek je volgens mij niet). Tijdschakelaars zijn vast wel te vinden.
Waar moet ik op zoeken als ik zo'n relais wil maken? thnx

[ Voor 14% gewijzigd door ReX_NL op 13-12-2005 17:28 ]

Verwijderd

Ik denk dat hij bedoelt dat je m.b.v. een tijdschakelaar je op een bepaalde tijd een relay kunt aansturen welke de 2 pinnetjes van de power-on even kunt laten kortsluiten zodat hij aanspringt. Het kortsluiten is hetzelfde als wanneer je de aan/uitknop indrukt. Wellicht zou je dit ook even zonder relay kunnen testen door het kabeltje van jou aan/uitknop van jouw moederbord af te halen en hier een jumpertje op te zetten en vervolgens een tijdschakelaar te gebruiken. Ik weet zeker dat ie dan op de ingestelde tijd ook aanspringt.

• ReX_NL
Verwijderd schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 17:28:
Ik denk dat hij bedoelt dat je m.b.v. een tijdschakelaar je op een bepaalde tijd een relay kunt aansturen welke de 2 pinnetjes van de power-on even kunt laten kortsluiten zodat hij aanspringt. Het kortsluiten is hetzelfde als wanneer je de aan/uitknop indrukt. Wellicht zou je dit ook even zonder relay kunnen testen door het kabeltje van jou aan/uitknop van jouw moederbord af te halen en hier een jumpertje op te zetten en vervolgens een tijdschakelaar te gebruiken. Ik weet zeker dat ie dan op de ingestelde tijd ook aanspringt.
Maar sluit hij dan niet meteen weer af, omdat ze constant verbonden zitten?

Verwijderd

ReX_NL schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 17:29:
[...]

Maar sluit hij dan niet meteen weer af, omdat ze constant verbonden zitten?
Nee, dan moet eerst de jumper er weer vanaf gehaald worden en vervolgens er weer opgezet worden. Zet de pc maar aan en houd de knop maar ingedrukt, dan zul je hetzelf zien.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2005 17:33 ]

Verwijderd

Je kunt ook een simpele tijdschakelklok kopen en erop aansluiten. Is wat minder des tweakers maar werkt als een speer.

• ZeilDude
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-02-2022
Je kunt ook een taak plannen in XP. De taak mag de PC dan uit de slaapstand halen. Roep gewoon een eenvoudig programma aan of maak desnoods zelf een .bat.

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:56
Hij wil de pc niet uit slaapstand halen, maar opstarten.
Ik zou eens googlen op "wake on lan" of iets dergelijks.

[ Voor 9% gewijzigd door sig69 op 14-12-2005 09:17 . Reden: typo ]

Roomba E5 te koop

• peeter123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-03 08:49
of je sluit je pc automatisch af zeg maar op 23.00 uur en laat je de tijdschakelklok om 23.15 uitgaan. Stel je de schakelklok in op zeg maar 6.00 uur en in de bios in bootup after pwr loss. dan start hij automatisch op om 6.00 uur 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door peeter123 op 13-12-2005 17:47 ]

28x 430Wp ZW | Ecoforest EcoGeo 1-9 kW | Zehnder Q450 ERV

• ZeilDude
sig69 schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 17:46:
Hij de pc niet uit slaapstand halen, maar opstarten.
Ik zou eens googlen op "wake on lan" of iets dergelijks.
Hoewel je formulering weinig met nederlands heeft te maken, heb je gelijk dat uit de slaapstand halen iets anders is dan een koude start. Echter, TS geeft aan dat hij zijn server gewoon weg niet 24/7 wil laten draaien. Dat kan dus prima door met de slaapstand te werken.

• ReX_NL
Ik heb nu een jumpertje op de on/off button gezet, maar als hij dan aanspringt, sluit hij na 4 sec meteen weer af. Hoe kan ik dat voorkomen?

• ZeilDude
ReX_NL schreef op zondag 18 december 2005 @ 17:16:
Ik heb nu een jumpertje op de on/off button gezet, maar als hij dan aanspringt, sluit hij na 4 sec meteen weer af. Hoe kan ik dat voorkomen?
Het jumpertje er weer afhalen. Het is niet de bedoeling om daar een jumper overheen te zetten. Een aanuitschakelaar geeft alleen even een kort contactje over beide polen.

• ReX_NL
ZeilDude schreef op zondag 18 december 2005 @ 17:22:
[...]

Het jumpertje er weer afhalen. Het is niet de bedoeling om daar een jumper overheen te zetten. Een aanuitschakelaar geeft alleen even een kort contactje over beide polen.
Maar hoe kan ik dan met een tijschakelaar ervoor zorgen dat mijn server aanspringt?

• ZeilDude
Door eens te vertellen welk moederbord er in je PC zit. Dan weten wij hier wat de mogelijkheden zijn. Die tijdschakelklok is een aanvulling op een oplossing met 'bootup after pwr loss'. Alternatief is met behulp van die tijdschakelaar en een realis op een gegeventijdstip een korte 'puls' te geven.
Pagina: 1