Toon posts:

Samengestelde PC

Pagina: 1
Acties:
  • 123 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hey allemaal,

Binnen nu en 2 weken wil ik een nieuwe pc aanschaffen, via www.alternate.nl heb ik met de
pc builder het volgende systeem in elkaar gezet,

Processor
AMD Athlon64 X2 4400+ (2.2 GHz)

Moederbord Asus A8N-SLI Premium

Geheugen Kingston DIMM 1 GB

Grafische kaart
Asus Extreme N7800GTX/2DHTV

Grafische kaart Asus Extreme N7800GTX/2DHTV

Harddisk (S-ATA)
Western Digital Raptor

Harddisk (S-ATA) Western Digital Raptor

CD-brander Plextor PX-230A

DVD-brander
Plextor PX-750A

Case-fan Sharkoon Silent Eagle Fan 2000

Voeding CoolerMaster RealPower 450

dit is zo'n beetje het systeem,... ik ben een gamefan en doe redelijk vaak photoshoppen films renderen e.d. mijn vraag is: hebben jullie nog adviezen en/of commentaar op deze configuratie?

(de case en opslag hdds zitten er niet bij.)

ik twijfel enigsins over de GPU ... of ATI crossfire of deze huidige Nvidia met SLI...
verder of 1 gig ram genoeg is..

alvast bedankt:)

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2005 16:56 ]

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01-02 20:32
Fijn voor je.

Wat is je vraag?

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Ik stel het erg op prijs dat je ons verblijdt met deze informatie..

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-02 13:05

job

Als je het geld ervoor hebt.
Vooral doen.

Al is 1 Gb wel magertje als ik de andere specs bekijkt.
Achja, als je toch al met geld aan het smijten bent.
Koop een a8n-32 sli mobo
En koop leuke voeding met genoeg watts.

[ Voor 83% gewijzigd door job op 13-12-2005 16:55 ]

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
moet ik nu jaloers worden ofzo?

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

• BertV
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:54

BertV

Handgemaakt

axis schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 16:52:
Ik stel het erg op prijs dat je ons verblijdt met deze informatie..
Ik had het ook een topic waard gevonden... 8)

CD-brander Plextor PX-230A
DVD-brander Plextor PX-750A

waarom niet 1 apparaat?

En idd 1gb is nu genoeg, straks niet meer dus als je het toch goed (duur) wil aanpakken zou ik daar niet op bezuinigen.

[ Voor 32% gewijzigd door BertV op 13-12-2005 16:59 ]

Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:28

Dentheman

Zie signature

Leuk systeem, is dit een ruilaanbod? O-)

Zie ondertitel

Verwijderd

leuke combo op zich, ik neem aan dat je vraag nu is of dit werkt en of het beter kan?

Tja, persoonlijk altijd liever corsair als kingston, maar meer niet.

• Gwannoes
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-02 22:23

Gwannoes

Solderen moet je leren

Ik zou het op de FP zetten...

Hmmz, hier komt dus m'n sig

• Lolhozer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-02 18:31

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

Ze boffen maar bij Alternate

Waarom? Omdat het kan!!

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23:21
zal lastig werke zonder voeding en HD :P

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Leapmotor B10 Design Pro Max 67,1 kWh

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-12-2025
Als je even dit door neemt: Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed? En dan je ts hierop aan past en je vraag goed formuleerd en het dan weer opnieuw probeert :)

Zo iets als dit zegmaar dus: CSL FAQ - voorbeeld systeemvraag

[ Voor 20% gewijzigd door DaannO op 13-12-2005 16:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
omgO.o ik was nog bezig met aanpassen want had het topic per ongeluk al verstuurd..... en nu al zoveel reacties.... sorry ..en nee ik wil niemand jaloers maken :S

ik heb nu een 4 jaar oude pc, en ik vraag serieus om advies,...

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:02
als je veel soept en films bewerkt weet je ook dat je altijd te weinig RAM hebt... Ik zou dan zeker voor 2 GB gaan...

• iro
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-05-2022

iro

:)

Leuke configuratie, alleen zoals al eerder vermeld ga voor de 2GB.. zit je ook lekker dadelijk bij Vista :)

Specs pc

Verwijderd

veel te zwakke voeding naar mijn gedacht. Als je toch al uitgeeft, ga direct naar iets wat ruimte heeft voor uitbreiding.
OCZ Powerstream-serie lijkt me hiervoor beter geschikt.
Kun je er geen GEIL geheugen in steken die oc'd op 2-2-2-5 timings draait? alternate verkoopt die, moet ff zoeken (staat bij pc 4800 of zo)

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Vraagje: wat moet je met een cd brander? :? Je kunt er beter een dvd speler inzetten zodat je 1 op 1 kunt kopiëren.
Of je beter Crossfire of SLI kunt nemen weet ik niet. Je kunt beter kijken naar welke videokaart je eigenlijk wilt. De X1800XT 512MB schijnt het beter te doen in de hogere resoluties, dus je kunt beter die 2x nemen.
Geld lijkt me in jou geval geen issue :P

En zeker 2x1GB geheugen nemen.

[ Voor 5% gewijzigd door RoD op 13-12-2005 16:59 ]

• richard_1st
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:55
ja heel interresant. Maar idd wat moeten we hiermee.
als je nog ene losse opstartschijf heb dan lijken mij twee raptors een beetje overbodig.
en ook die cd en dvd brander is natuurlijk beetje overbodig.
Maar als je geld over heb, pm me dan ff dan geef ik me rek. nr.

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:52
Idd voeding is te zwak, wat beter zou kunnen met dat budget :)

Verwijderd

omg, waarom 2*7800gtx ? eentje is al zat om goede resultaten te boek. Imo is 2*7800gtx overbodig, en maar voor benching.
En neem gewoon 2gb

• iro
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-05-2022

iro

:)

Verwijderd schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 16:59:
veel te zwakke voeding naar mijn gedacht. Als je toch al uitgeeft, ga direct naar iets wat ruimte heeft voor uitbreiding.
OCZ Powerstream-serie lijkt me hiervoor beter geschikt.
Kun je er geen GEIL geheugen in steken die oc'd op 2-2-2-5 timings draait? alternate verkoopt die, moet ff zoeken (staat bij pc 4800 of zo)
ja idd, ik zou dan eerder voor de 550 W - 650 W range gaan. Tagan ofzo :)

Specs pc

Verwijderd

Topicstarter
allereerst bedankt voor de moeite:)

Aanpassingen:

Geheugen
2 gig ram 2 x Kingston DIMM 1 GB
DD400-X64-C3AK2, Dual Channel Kit

wat houdt dual channel kit in ?
(ik kon geen GEIL 4800 geheugen vinden)

Voeding
Tagan TG580-U22 2force (580 watt)

Verder weet ik dat je met een bepaalde raid configuratie met 2 raptors, als ik mij niet vergis is het
raid 0 (stripped) een flinke snelheidswinst kunt behalen.. op deze wil ik dan ook mijn besturingssysteem laten draaien, maar ik heb ook gehoord dat het je systeem wat instabieler maakt.

Ik ben niet echt ervaren op het "raid-configuraties" gebied wat is het beste voor een maximale prestatie?

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Wat is het beste? Geen Raid0 (striped), wel een Raptor. Waarom het jezelf moeilijk maken als het makkelijk gaat? Dataverlies bij RAID 0 is ook niet van de poes - en een van je HD's de geest geeft...

Dual Channel zou voor een verdubbelde bandbreedte moeten zorgen (de bus wordt twee keer zo breed - van 32 naar 64 dacht ik? Ben er niet zeker van).

[ Voor 28% gewijzigd door Borromini op 13-12-2005 17:50 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-02 12:18
raptor, raptor?
maar wat is dat eigenlijk? geef ff aan wat je nou precies wilt hebben
edit je startpost, en maak em ff opnieuw
nu is t een beetje een rommeltje

PSN: djmurcielago

• bille
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-12-2025

bille

Don't call me Buff

Koop iig geen Tagan/Q-tec prutvoeding, maar een fatsoenlijke van Zalman of Enermax.

Ultra Pilammo 6666Mhz AMD, 4251Mbit/s RAM, Gefors V6666 MegaTurbo, 43" TFS, Ultra 80Gig Firewire netwerkkaart en 5D geluid met 66 speakers in 5 dimensies

Verwijderd

:Z Erm, Tagen is een heel goed merk hoor Qtec daarintegen NIET

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Verwijderd schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 17:27:
allereerst bedankt voor de moeite:)

Aanpassingen:

Geheugen
2 gig ram 2 x Kingston DIMM 1 GB
DD400-X64-C3AK2, Dual Channel Kit

wat houdt dual channel kit in ?
(ik kon geen GEIL 4800 geheugen vinden)

Voeding
Tagan TG580-U22 2force (580 watt)

Verder weet ik dat je met een bepaalde raid configuratie met 2 raptors, als ik mij niet vergis is het
raid 0 (stripped) een flinke snelheidswinst kunt behalen.. op deze wil ik dan ook mijn besturingssysteem laten draaien, maar ik heb ook gehoord dat het je systeem wat instabieler maakt.

Ik ben niet echt ervaren op het "raid-configuraties" gebied wat is het beste voor een maximale prestatie?
Het maakt je systeem niet instabieler, je hebt alleen een 2x zo grote kans op dataverlies aangezien als er 1 hdd uitvalt je alles kwijt bent.
Raid 0 levert wel snelheidswinst op, persoonlijk had ik de boel wel in Raid 0 gezet, en gezorgd dat ik van belangrijke bestanden backups maak.
bille schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 18:49:
Koop iig geen Tagan/Q-tec prutvoeding, maar een fatsoenlijke van Zalman of Enermax.
Tagan maakt goeie voedingen :?

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

Borromini schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 17:49:
Wat is het beste? Geen Raid0 (striped), wel een Raptor. Waarom het jezelf moeilijk maken als het makkelijk gaat? Dataverlies bij RAID 0 is ook niet van de poes - en een van je HD's de geest geeft...
Tja, maar hoe groot is die kans nou echt? Raptors zijn deels op SCSI gebaseerd, dus ze zullen niet zo snel crashen. Ook gewone IDE schijven crashen niet zo heel vaak. Tot slot is het, helemaal als je er alleen je OS op draait, niet zo boeiend als je af en toe iets verliest. Je kunt ook nog backups
Tagan en Q-tec onder één naam noemen is wel heel krom. Q-tec is een prutmerk, maar Tagan maakt voedingen van goede kwaliteit.

[ Voor 16% gewijzigd door marcieking op 13-12-2005 18:56 ]

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

• sn33ky
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-01 08:11
tagan prutvoeding? zijn anders wel beter dan Zalman of Enermax voedingen hoor.

Verwijderd

Wat is er mis met tagan? Is een van de beter merken op dit moment. Heb zelf ook de Tagan 580 Watt U22. Geweldig ding heel stil en super stabiel!

• thumblex.
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-01 18:19
Ja, je zult er voordeel uit halen als je 2x een Raptor 10.000K schijf in raid0 in zal zetten en je deze gebruikt voor je OS/Games/Applicaties. Kijk eens in de FAQ van Opslagmedia & I/O Controllers hier staat alles duidelijk uitgelegd mbt raid opstelling en de winst prestaties hiervan.

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Borromini schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 17:49:
....

Dual Channel zou voor een verdubbelde bandbreedte moeten zorgen (de bus wordt twee keer zo breed - van 32 naar 64 dacht ik? Ben er niet zeker van).
neen van 64 naar 128

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• steven_86
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 29-07-2025
zalman heeft als hoogste een 460 watt dat schiet niet op t.o.v. die 450 watt coolermaster...

• jvo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-10-2023

jvo

geen commentaar

Kijk het is maar hoeveel geld je wilt uitgeven, maar dit is mijn mening. Ik probeer altijd te besparen waar het kan. Een harde schijf die 2 keer meer informatie kwijt kan is over het algemeen niet 2 keer zo duur. 2 keer het geheugen is over het algemeen 2 keer zo duur. 2 keer de performance van een CPU of GPU (of geheugen wat dat betreft) is vaak ruim meer dan 2 keer zo duur. Dit komt neer op de volgende dingen:

- Zoals al meer gezegd, neem gewoon 2 GB geheugen. En ik zou zeggen, van het goedkoopste merk dat je kan vinden. PC3200 in dual channel trekt al makkelijk 5 GB/s. En dat voor ongeveer 200 euro. Het omlaagbrengen van de latency is in verhouding tot de performancewinst erg prijzig.
- Als je vaak video's bewerkt, heb je opslagruimte nodig. Een raptor is leuk voor je OS-partitie, maar niet interessant voor opslag en bewerking van video. Daar zou ik gewoon 7200 RPM lappen van 200 GB in zetten voor minder dan 100 euro het stuk.
- 2 keer een 7800 GTX is voorlopig overkill. We hebben het hier over een GTX, daarvan heb je er aan 1 genoeg.
- Processor lijkt me prima. Hoger dan dat levert je erg weinig performancewinst op in verhouding tot de kosten.
- Een voeding van een redelijk merk die tussen de 450 en 500 watt levert is ruim voldoende. Een tagan 480 zou bijvoorbeeld prima zijn.
- De keuze van branders vind ik apart. Als je kwaliteit wilt, koop dan gewoon 1 plextor. Voor alle overige drives, neem gewoon een nec dvd-brander, ongeacht wat je er mee wilt. Je hebt dan altijd een brander als reserve en voor 45 euro kan je het niet laten liggen. Waarom zou je je cd's niet gewoon branden op je plextor dvd brander? Als je dan toch een tweede drive neemt, neem dan meteen iets dat dvd's kan lezen. Een dvd-brander is vaak beter daarin dan alleen een lezer en voor die 20 euro extra heb je meteen een extra brander achter de hand.

Dit is in elk geval hoe ik het zou doen.

[ Voor 3% gewijzigd door jvo op 13-12-2005 21:22 ]

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-09-2025

swampy

Coconut + Swallow = ?

Als je toch de PX-750A koopt waarom koop je gewoon niet de BENQ drive die het werkelijk is.

Een plextor kopen heeft alleen zin, als het een echte plextor is. Plextor verkoopt onder zijn naam ook spullen van BenQ als "value line" maar die missen dus vele plextor opties.

Als je slim bent koop je gewoon de BENQ ... want het is gewoon dezelfde drive...

There is no place like ::1

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:21
Ik wil alternate niet bashen, maar lees iig de shopsurvey even door.

En als je het dan nog wil, houd ik je niet tegen.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Verwijderd

Nou bij Plextor is de service echt uitstekend!!!. Beter ken ik het niet. Mijn laatje van mijn PX716A schokte als hij eruit kwam. In de winkel zeiden ze dat het niet hoorde bij een plextor en dat ik een rma aanvraag moest doen bij plextor zelf. Na een dag staat de DHL al op de stoep om een nieuwe te overhandigen maar mocht de oude ook nog houden ook. Dat noem ik pas service!!! Heb 5 verschillende branders gehad van andere merken maar deze is het geld wel zeker waard. Ook omdat hij veel stiller is als een nec en veeeeeel langer uithoud..

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2005 21:48 ]

Verwijderd

wat zegje? tagan zijn net zo'n goede voedingen als enermax en zalman

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed?

Dit is iig niet volgens de policy, dus dicht :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.