Omdat de grafische kant van W&G een beetje verdrukt raakt onder al het html/css/js geweld leek het me interessant (zeker met de recente discussie over de eventuele levensvatbaarheid van een splitsing) om de grafici hier weer eens wat om handen te geven. Met vaak veel succes zijn hier al verschillende projecten geweest waar men lekker samen kon gaan tekenen (Sequence, Cartoon sequence, paar pixelprojecten wat even zo snel in me opkomt), maar deze zijn allemaal al enige tijd geleden.
Nu lijkt het me weer eens tijd voor een nieuw project. Ofwel een variant op een van de oude projecten, of misschien een heel nieuw idee. Ik kan hier natuurlijk gewoon een nieuw project openen, maar het leek me leuker om eerst wat response te vragen, misschien lopen er wel meer mensen met goeie ideeen rond. Vandaar dus dit topic
Om af te trappen begin ik maar vast met een variatie op mijn oude projectje:
Webcomic sequence
Cartoon sequence was erg leuk vond ik, maar het leed toch aan het probleem dat het lastig blijkt om een samenhangend verhaal te maken. Toch was het erg leuk om steeds dezelfde karakters in erg uiteenlopende incarnaties te zien.
Daarom is het misschien een beter idee om de formule van veel webcomics / krantenstrips over te nemen. Hierin heb je dus steeds een 3 of 4 panelig stripje waarin de hele clou uitgelegd wordt. Je hebt hierin enkele varianten. Bijv. aan de ene kant heb je Garfield, waarbij de strips totaal los van elkaar staan. Aan de andere kant bijv. Real Life of Dirk Jan, waarbij er toch een soort verhaallijn is. Het voordeel van een dergelijke formule is dat je niet zo op de verhaallijn hoeft te letten.
Een ander probleem wat de oude CS had, was dat veel mensen wilden opvallen door zoveel mogelijk eigen grappen te verwerken. Iedereen wou in de spotlight staan. Op deze manier is het juist de bedoeling dat iedereen zoveel mogelijk verhaal in 3/4 plaatjes krijgt.
De opzet is dus dat iedereen een los stripje maakt, in een vaste setting met vaste karakters, maar met steeds losstaande verhalen.
Mgoe, dat is dus 1 idee, ik ben dus vooral benieuwd naar andere ideeen
"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!