[Tekenproject] Tijd voor een groepsproject?

Pagina: 1
Acties:
  • 199 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• DarkX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09-2018
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/e10887d9ac8652eb7cc832d1d91882cf/full.gif

Omdat de grafische kant van W&G een beetje verdrukt raakt onder al het html/css/js geweld leek het me interessant (zeker met de recente discussie over de eventuele levensvatbaarheid van een splitsing) om de grafici hier weer eens wat om handen te geven. Met vaak veel succes zijn hier al verschillende projecten geweest waar men lekker samen kon gaan tekenen (Sequence, Cartoon sequence, paar pixelprojecten wat even zo snel in me opkomt), maar deze zijn allemaal al enige tijd geleden.

Nu lijkt het me weer eens tijd voor een nieuw project. Ofwel een variant op een van de oude projecten, of misschien een heel nieuw idee. Ik kan hier natuurlijk gewoon een nieuw project openen, maar het leek me leuker om eerst wat response te vragen, misschien lopen er wel meer mensen met goeie ideeen rond. Vandaar dus dit topic :)

Om af te trappen begin ik maar vast met een variatie op mijn oude projectje:

Webcomic sequence

Cartoon sequence was erg leuk vond ik, maar het leed toch aan het probleem dat het lastig blijkt om een samenhangend verhaal te maken. Toch was het erg leuk om steeds dezelfde karakters in erg uiteenlopende incarnaties te zien.

Daarom is het misschien een beter idee om de formule van veel webcomics / krantenstrips over te nemen. Hierin heb je dus steeds een 3 of 4 panelig stripje waarin de hele clou uitgelegd wordt. Je hebt hierin enkele varianten. Bijv. aan de ene kant heb je Garfield, waarbij de strips totaal los van elkaar staan. Aan de andere kant bijv. Real Life of Dirk Jan, waarbij er toch een soort verhaallijn is. Het voordeel van een dergelijke formule is dat je niet zo op de verhaallijn hoeft te letten.

Een ander probleem wat de oude CS had, was dat veel mensen wilden opvallen door zoveel mogelijk eigen grappen te verwerken. Iedereen wou in de spotlight staan. Op deze manier is het juist de bedoeling dat iedereen zoveel mogelijk verhaal in 3/4 plaatjes krijgt.

De opzet is dus dat iedereen een los stripje maakt, in een vaste setting met vaste karakters, maar met steeds losstaande verhalen.

Mgoe, dat is dus 1 idee, ik ben dus vooral benieuwd naar andere ideeen :P

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

• Kayshin
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-03-2018

Kayshin

Bl@@T @@P!!!

Dan moet er van tevoren op zich wel vastgesteld worden hoe ieder personage op welk momen ZOU reageren, dit is normaal iets wat de cartoonist doet naar gelang de strip loopt. Het lijkt mij iig heel moeilijk om dit op deze manier te realiseren...

My personal videoteek: -Clique-; -NMe- is een snol!

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-01 18:46

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

Dusty kwam met een ander idee; namelijk iedereen mag karakters indienen en in een aantal standjes tekenen waar dan anderen verhaaltjes mee mogen maken.
dat idee spreekt me erg aan omdat ook mensen die op zich niet zo goed zijn in tekenen wel mee kunnen doen; en de verhalenvertellers onder ons kunnen dan ook mee doen :)

Stoer; Marduq

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

Is het niet een idee, om een bepaalde tijd vast te stellen, bijv. middeleeuwen en daaruit worden alle stripjes getekend. Dan heb je wel allemaal deze soort setting, terwijl het erg verschillend kan zijn. Vroege middeleeuwen, late middeleeuwen, verschillende landen, koningkrijgen e.d.

Ik snap verder eigenlijk nog niet wat jullie willen :p maar dat word van zelf wel duidelijk. Mag je ook gewoon op papier tekenen in dat inscannen e.d. ? (schilderen,kleuren,krijten) of moet het allemaal met photoshop ofzo.

* Dutchie! heeft wel intresse om iets te tekenen, ookal ben ik er nietzo goed in

edit: kunnen we anders niet 1groot stripverhaal maken? ...

[ Voor 5% gewijzigd door Dutchie! op 13-12-2005 16:25 ]

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

• DarkX
Aap schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 16:25:

edit: kunnen we anders niet 1groot stripverhaal maken? ...
Zoek eens op Cartoon Sequence :P

Maareh, het hoeft natuurlijk niet persee een strip te zijn, dat was maar een voorstel.

Xang> Hoe bedoel je psies, ik snap je concept niet echt?

• Dutchie!

Dutchie!

....

Nice :) alleen vind ik de styl van alle online stripjes niks aan, tziet er zo... goedkoop uit. Net als de tekenfilms van powerpuff girls, dexters lab en ga zo maar door. Helaas was cartoon sequence ook zo... het is leuk gedaan, alleen ik vind er niks aan :D

Ook mischien grappig om 1grote tekening te maken met ieder z'n dingetje erin. En dan laten afdrukken voor een puzzel van 1000stukjes >:)

• DarkX
Aap schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 17:50:
Nice :) alleen vind ik de styl van alle online stripjes niks aan, tziet er zo... goedkoop uit. Net als de tekenfilms van powerpuff girls, dexters lab en ga zo maar door. Helaas was cartoon sequence ook zo... het is leuk gedaan, alleen ik vind er niks aan :D

Ook mischien grappig om 1grote tekening te maken met ieder z'n dingetje erin. En dan laten afdrukken voor een puzzel van 1000stukjes >:)
Hm, cartoon sequence had heel veel stijlen, welke stripstijl spreekt jou dan aan?

• XangadiX

XangadiX

welnu, zoals Dusty zei in devcrew:
Qua ideeen heb ik wel wat :) ( laat mensen alleen losse panels maken (zonder tekst!), en dan aan het eind kan iedereen een strip maken van de beschikbare panels, door ze zelf te rangschikken en de tekst erbij te zetten :P

(c) dusty 2005
Ik kan me dus ook voorstellen dat we allemaal plaatjes posten van karakters zonder tekst en dat anderen die dan gebruiken om een verhaal mee te fotoshoppen.

Dus ik post bijvoorbeeld 4 beertjes in verschillende houdingen en iemand anders pakt er daar 2 van om beertje met een figuurtje dat DarkX ontworpen heeft te laten praten. Op die manier kun je zien waar mensen verhaal technisch naar toe willen en kun je je characters weer updaten. karaktertjes die men niet zo interessant vind vallen dan vanzelf af en mensen kunnen ook weer zelf nieuwe houdingen en acties tekenen met karaktertjes van anderen :)

Stoer; Marduq

• Dutchie!

Dutchie!

....

Hey dat is wel cool opzich... maar eigenlijk moeten we dan ook andere stukjes erbij tekenen. Zoals boompjes, gras, auto's. huisjes, bootjes, water e.d. zodat ze echt een verhaal kunnen maken :) wij leveren dan gewoon gifjes in zegmaar... zou wel leuk zijn !

Maar er moeten dan wel regels zijn toch? bepaalde lengtes zegmaar. Anders tekent iemand al zijn chars. in 5cm. en de ander in 20cm. En dan moet iemand straks flink gaan scalen zodat er niks van overblijft.

@DarkX: deze stijl vind ik niks:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rschreurs/cel1.gif

Ik heb (veel) liever de stijl, zoals jezelf nu in de SP hebt gedaan, of zoals, XangadiX Beertje tekent. Lekker simpel, kan zien dat het getekent is en het heeft geen Power Puff Girls uitstraling :p

• DarkX
Aap schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 18:42:

@DarkX: deze stijl vind ik niks:
[afbeelding]

Ik heb (veel) liever de stijl, zoals jezelf nu in de SP hebt gedaan, of zoals, XangadiX Beertje tekent. Lekker simpel, kan zien dat het getekent is en het heeft geen Power Puff Girls uitstraling :p
Tja, maar leuke aan de CS was dat die stijl EN deze (vector) stijl erin voorkwam. Ik vind niet dat we een bepaalde stijl moeten gaan uitsluiten omdat jij die niet mooi vindt :P

Even wat voorbeelden dat er echt niet alleen maar "goedkope" stijlen gebruikt werden ;)

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/cartoon/vlot7.jpgAfbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/cartoon/xangadix13.jpg
Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/cartoon/rapzar17.gifAfbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/cartoon/ban5hee38.jpg
Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/cartoon/rashmatash48.jpgAfbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/cartoon/darkx63.jpg
Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/cartoon/chimero64.jpg

Zoveel is er eigenlijk niet gevectord. Ik denk trouwens dat zo'n schetsstijl eerder 'goedkoop' uitziet dat vector stijl? Mgoe, dat ben ik dan weer. Ik maak zelf overigens gebruik van beide :) Schetsstijl is overigens 1000x minder werk :P

Xang> hm, wel leuk idee. Wel lastig realiseerbaar. Ik denk dat je in verschillende rondes moet gaan werken. Eerst iedereen wat karaktervoorstellen laten toevoegen en daarop stemmen, daarna met deze karakters cells maken en daarop stemmen. Anders krijg je in iedere cel andere karakters, dat is niet echt werkbaar lijkt me?

[ Voor 60% gewijzigd door DarkX op 14-12-2005 00:28 ]

• Larixk
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-06-2024

Larixk

met xk, ja

count me in als het echt wat gaat worden.
Mijn wacom verzamelt te veel stof, en mijn blackbook stroomt langzamerhand wel vol met tekeningen, maar weinig gerichts.

larixk

• Dutchie!

Dutchie!

....

@DarkX: nou uitsluiten wil ik het niet natuurlijk. Het kwam eigenlijk een beetje verkeerd over.De plaatjes die je post, zit misschien idd wel (erg) veel werk ik zou het niet weten :) (geen idee hoe je het doet). Maar ik blijf het niet mooi vinden, wat een persoonlijke smaak is.

Bedoel met het "hand-potlood-teken-styl" meer iets...wat iemand dan ook tekent, het altijd wel een beetje in dezelfde styl over komt. En zelf hou ik hier wel van, wat weer een persoonlijke smaak is ;)

Eigenlijk weet ik nu niks zinnigs meer te zeggen en stop ik nu. Ik snap ook nu niet meer wat we gaan doen :D

• DarkX
Mja, dat is net mijn vraag: wat kunnen we gaan doen. Dit gezeur over tekenstijl is een beetje offtopic :)

Ik wil je wel nog 1 ding waarschuwen: als je die plaatjes ook allemaal niets vind (ook al zijn de stijlen best wel anders) dan heb je waarschijnlijk een hekel aan digitaal tekenen. En dan denk ik dat je hier best wel een teleurstelling te wachten staat, aangezien ik vermoed dat 90% daar toch gebruik van gaat maken.

Verwijderd

en een battle? alle inschrijvingen worden door zown boomstructuur verdeeld, uit 1 battle komt telkens 1 winnaar, die speelt tegen de winnaar uit een andere battle, tot de ultieme "battelaar" overblijft. (desnoods binnen een thema, of via een ander, nog te verzinnen, origineel oogpunt)

Misschien is het een leuke opvulling tot er een echt nieuw idee is?

ik ben iig sowieso van de partij... vind het idee om allemaal een klein stukje van een enorme tekening te maken ook wel geinig.. weet niet meer wie die opgooide...

• DarkX
Misschien leuk om beetje een variant op het muziekassociatie spel te maken? Dus dat elke tekening een associatie/reactie is op de vorige tekening? Inhoudelijk / stylistisch kun je daar best iets leuks mee doen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 14 december 2005 @ 09:06:
en een battle? alle inschrijvingen worden door zown boomstructuur verdeeld, uit 1 battle komt telkens 1 winnaar, die speelt tegen de winnaar uit een andere battle, tot de ultieme "battelaar" overblijft. (desnoods binnen een thema, of via een ander, nog te verzinnen, origineel oogpunt)

Misschien is het een leuke opvulling tot er een echt nieuw idee is?

ik ben iig sowieso van de partij... vind het idee om allemaal een klein stukje van een enorme tekening te maken ook wel geinig.. weet niet meer wie die opgooide...
denk dat het lastig beslissen wordt wie nou de winaar van een ronde is, denk dat de meningen sommige tekeningen dan verschillend (de 1 is van mening dat die beter is, en de ander niet).
En denk dat het dan ook een meer jaren project gaat worden.
DarkX schreef op woensdag 14 december 2005 @ 15:01:
Misschien leuk om beetje een variant op het muziekassociatie spel te maken? Dus dat elke tekening een associatie/reactie is op de vorige tekening? Inhoudelijk / stylistisch kun je daar best iets leuks mee doen.
en dit is nou een geweldig idee.. hier ben ik voor

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2005 16:09 ]

• Technicality
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-10-2025

Technicality

Vliegt rechtsom...

Ik ben het daar ook mee eens, ernstig goed plan! Kan je altijd je ei kwijt! Je moet dan wel weten wie op welk plaatje moet reageren, en het moet mogelijk zijn om met meerderen op één te reageren, want anders krijg je lange wachttijden en dode topics :)

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Inderdaad, dan zou je een systeem moeten maken waarin ieder een respons maakt op de laatste. Wanneer er tijdens het maken van die respons al een andere respons verschijnt, dan maak je 'm af en post je 'm alsnog. Zo heb je misschien sommige dingen dubbel, maar dat is beter dan een doodbloedend topic door wachttijden.

• Nozzman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-01 15:16

Nozzman

The bastards have landed.

Wat ook leuk is, is een PSD battle, maar dan met tekenen. Ik heb er al een aantal gedaan en zo ziet de laatste eruit so far:

Afbeeldingslocatie: http://drout750.com/humhum/nozzdroid.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.retoid.com/humhum/nozzdroid_ret1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.nozzman.nl/unpublished/illustraties/nozzdroid/3.jpg

Als je klaar bent zet je netsjes je dingetjes in een layer mapje en mag de volgende doen wat ie wil. Levert erg gave dingen op.

Dit was het eindresultaat van 1 van de battles waar ik ook aan mee deed:

Afbeeldingslocatie: http://www.nozzman.nl/portfolio/img/work/2004-battle-retoid.gif

»NOZZMAN.NL cartoons » portfolio

• sdomburg
_/-\o_ Nozzman. Dat lijkt me ook erg gaaf. Mooi werk trouwens!

• Ice_Blade
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20-01 22:34
Ik weet niet of het haalbaar is,
en of dit persé 2D moet zijn,
maar anders is het misschien ook een leuk idee om een 'stad' te bouwen in 3D.

We maken een soort platte grond, waarbij iedereen die mee wilt doen een parceel kan 'kopen'/kiezen.
Dat parceel heeft dan een vaste afmeting (bijv 100x100 (x,y))
en zo een hele metropool ofzo 'bouwen'.

Als iedereen dan met dezelfde schaal 'bouwt' en als mesh exporteert. Dan is er vast wel iemand die de meshes in 1 grote 'wereld' kan zetten. En als finale eventueel een filmpje maken van een soort camera flyby door de stad :D

Dat hoeven dan niet eens allemaal skyscrapers te zijn, steden hebben natuurlijk ook parkjes, fonteinen, kruispunten, trein/bus stations, fabrieken, winkels, een vliegveld (?) ga zo maar door....

MAAR dan moet je wel een hoop mensen zien te vinden die er zin en tijd voor hebben, EN die het afmaken.

Het lijkt mij opzich wel een leuk idee B)
Wat vinden jullie?

• DarkX
Ice_Blade> Sja. Als je het wil doen mag je het best organiseren, maar zelf ben ik puur een 2d-er, dus ik doe er verder niet aan mee :) Wat ik zelf wou opzetten is toch meer in de tekenhoek :P

Nozzman> Stom, ik wou je beschuldigen van het rippen van Nozzman's stijl 8)7 * DarkX lette ff niet goed op.

• sdomburg
Ice_Blade: [rml][ 3d] Project - Tweaktown[/rml]

Niet erg origineel dus :P

• Ice_Blade
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20-01 22:34
Ben hier vrij nieuw dus wist niet dat er al zoiets was geprobeerd (2x zelfs zie ik)

Toch lijkt het me wel een leuk idee, vooral als mensen meer vrijheid hebben om te bouwen wat ze willen.
Geen beperkingen, dat het een rijtjes huis moet zijn, of parceel van 10*15meter.
Als je bijv het wittehuis in de stad wilt zetten zou je gewoon 6 aanliggende parcelen kunnen kiezen, zolang de verhoudingen met de andere gebouwen overeenkomen :)

Zo hou je toch een hele hoop vrijheid, en kan men maken wat hij wilt. Als je weinig tijd hebt maak je een parkje, of een lantaren of weet ik het.

Als je veel tijd hebt, bouw je wat mij betreft het louvre :)

Maar ik ben wel benieuwd over er meer interesse is.
Ik heb zelf niet zo heel veel tijd om zoiets te regelen, (kan het desnoods wel)
Maar het lijkt me wel ontzettend leuke uitdaging om samen met anderen zoiets te maken.
Tweakotropolis - Eindelijk een geslaagd 3D project :P

Verwijderd

Ja maar daar kan je beter een apart [3D project] topic over openen, denk dat dit een 2d project gaat worden.

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2005 11:34 ]

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ice_Blade schreef op donderdag 15 december 2005 @ 00:48:
[...]

Maar ik ben wel benieuwd over er meer interesse is.
Ik heb zelf niet zo heel veel tijd om zoiets te regelen, (kan het desnoods wel)
Maar het lijkt me wel ontzettend leuke uitdaging om samen met anderen zoiets te maken.
Tweakotropolis - Eindelijk een geslaagd 3D project :P
offtopic:
Mocht dit meer worden dan ideeen, dan zien we graag je verzoek tegemoet op wgmods@tweakers.net :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• XangadiX

XangadiX

BtM909 schreef op donderdag 15 december 2005 @ 12:45:
[...]

offtopic:
Mocht dit meer worden dan ideeen, dan zien we graag je verzoek tegemoet op wgmods@tweakers.net :)
offtopic:
dat zien we helemaal niet graag, dat is alleen maar meer werk. :( Doe nou maar 1 idee tegelijkertijd dan is het druk zat :+

Stoer; Marduq

• Larixk

Larixk

met xk, ja

dat idee van die keten van associatie-tekening lijkt me nog het beste.
Zo kan het zonder veel bureaucratische rompslomp een doorlopend topic worden dat blijft leven zo lang de mensen blijven tekenen en niet afhankelijk is van jury's, bestandsoverdrachten of andere wachttijden.

larixk

• DarkX
Toch moet er een bepaald framework/regelement worden opgesteld lijkt me, anders ontaard het snel in een HK topic en dat lijkt me niet wenselijk. Je wil toch een bepaald kwaliteitsniveau hooghouden.

Verwijderd

DarkX schreef op donderdag 15 december 2005 @ 16:23:
Toch moet er een bepaald framework/regelement worden opgesteld lijkt me, anders ontaard het snel in een HK topic en dat lijkt me niet wenselijk. Je wil toch een bepaald kwaliteitsniveau hooghouden.
Dat wel, maar je kan niet van iedereen een bepaald kwaliteitsniveau verwachten, en om alleen mensen mee te laten doen die goed kunnen tekenen is ook weer zoiets,

• DarkX
Verwijderd schreef op donderdag 15 december 2005 @ 16:33:
[...]

Dat wel, maar je kan niet van iedereen een bepaald kwaliteitsniveau verwachten, en om alleen mensen mee te laten doen die goed kunnen tekenen is ook weer zoiets,
Met kwaliteit doel ik meer op verzorging en inzet, niet dat de ene uren zit te penselen en iemand anders 6 lijnen op papier klad omdat ie een leuk ideetje had. En euh, persoonlijk vind ik dat je in een graphics forum toch een zeker niveau mag verwachten. Als je niets met graphics kan denk ik dat je fout zit.

Niet iedereen hoeft natuurlijk een meesterwerk af te leveren, maar een beetje kunnen tekenen vind ik zelf toch wel een vereiste. En inzet al helemaal. Net als heel got geld er toch dat er niet van je verwacht wordt dat je super bent, maar je moet wel inzet tonen en toch een klein beetje boven het beginnersniveau zitten.

Mgoe, heren moderators mogen mij corrigeren als ze het niet eens zijn :)

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Het moet idd niet alleen een groepsproject worden waar de top tekenaars uit het 2D topic meedoen ;), maar jullie moeten wel een bepaalde eis aan inzet en kwaliteit hanteren...

Ik moet zeggen dat de voorgaande trajecten toch niet echt een probleem waren qua niveau? Behalve het feit dat iedereen moest 'solliciteren' om mee te kunnen doen. De vraag is of je een bepaalde niveau wilt aanhouden en hoe je dat gaat waarborgen.

Wat mij betreft wordt het geen BOB-adventure part 1643 ;)
XangadiX schreef op donderdag 15 december 2005 @ 15:17:
offtopic:
dat zien we helemaal niet graag, dat is alleen maar meer werk. :( Doe nou maar 1 idee tegelijkertijd dan is het druk zat :+
offtopic:
ik heb toch niks gezegd over in behandeling nemen O-)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

• DarkX
BtM909 schreef op donderdag 15 december 2005 @ 18:03:
Het moet idd niet alleen een groepsproject worden waar de top tekenaars uit het 2D topic meedoen ;), maar jullie moeten wel een bepaalde eis aan inzet en kwaliteit hanteren...

Ik moet zeggen dat de voorgaande trajecten toch niet echt een probleem waren qua niveau? Behalve het feit dat iedereen moest 'solliciteren' om mee te kunnen doen. De vraag is of je een bepaalde niveau wilt aanhouden en hoe je dat gaat waarborgen.

Wat mij betreft wordt het geen BOB-adventure part 1643 ;)
Dat solliciteren is wel irritant ja, maar als je gewoon "iedereen mag reageren" doet zonder afgesproken lijst oid dan heb je toch snel dat mensen HK achtig gaan reageren om het snelste te zijn.

Of men een bepaald niveau wil aanhouden? Wat mij betrefd is dat toch wel wenselijk of misschien zelfs noodzakelijk in een w&g topic, anders had ik het wel in de HK geopend. Hoe? Nog geen idee, alle tips zijn welkom :)

Een topic waarin juist snel en grappig gereageerd wordt is misschien ook wel leuk (ik herinner me een spontane sketchfight tussen XangadiX en mijzelf), maar ik zocht toch zelf meer naar een topic waarin enige creativiteit geuit wordt.

Misschien is trouwens een combinatie van dat associatie spelletje met xang's stripideeen wel leuk? Dat bijv. iets uitgebeeld wordt met een aantal figuren, en dat je minstens 1 karakter moet overnemen om jou associatie uit te beelden. Ik noem maar iets, maar er moet toch iig een bepaald systeem inkomen :)

• XangadiX

XangadiX

wat ik nog steeds krachtig vind aan dusties idee is dat tekeningen meerdere malen gebruikt kunnen worden (het is iedereen vrij om plaatjes te combineren en aan te passen tot verhaal) terwijl de groep die inderdaad 'boven niveau' kan tekenen zich kan uitleven, kan de rest dus ook participeren. Daarbij is met een redelijke basis-set van tekeningen, plaatjes en karakters heel wat te doen. En dat wat iemand misschien 'onder de maat vind' zal gewoon weinig gebruikt worden.

Ook het 'HK niveau'-effect vang je dan af, want ik ga er van uit dat mensen het respect kunnen opbrengen iets beters dan 'vinger omhoog, vinder naar beneden' te maken met andermans tekeningen ;)
offtopic:
ik heb toch niks gezegd over in behandeling nemen O-)
offtopic:
ah, op de stapel dus :)

[ Voor 9% gewijzigd door XangadiX op 16-12-2005 03:15 ]

Stoer; Marduq

Verwijderd

AH een groepsproject, dat lijkt me wel wat. Persoonlijk voel ik het meest voor een PS-battle wat nozzman voorstelde. Op die manier kan iedereen zijn eigending doen, beetje competitie, duidellijk structuur, etc; alle elementen voor succesvol project.

Het idee, dat de "tekenaars" tekenen en anderen vervolgens met die prefab figuurtjes verhaaltjes maken , daar voel ik niet zo veel voor. Ja iedereen kan meedoen, maar ik denk dat je de creativiteit aan beide kanten stevig beperkt.

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

XangadiX schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 03:14:

Ook het 'HK niveau'-effect vang je dan af, want ik ga er van uit dat mensen het respect kunnen opbrengen iets beters dan 'vinger omhoog, vinder naar beneden' te maken met andermans tekeningen ;)
En ik wilde net zeggen, anders betrekken we de HK erbij om de teksten aan te leveren. Multi-fora project group :P

• DarkX
XangadiX schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 03:14:
wat ik nog steeds krachtig vind aan dusties idee is dat tekeningen meerdere malen gebruikt kunnen worden (het is iedereen vrij om plaatjes te combineren en aan te passen tot verhaal) terwijl de groep die inderdaad 'boven niveau' kan tekenen zich kan uitleven, kan de rest dus ook participeren. Daarbij is met een redelijke basis-set van tekeningen, plaatjes en karakters heel wat te doen. En dat wat iemand misschien 'onder de maat vind' zal gewoon weinig gebruikt worden.

[...]

offtopic:
ah, op de stapel dus :)
Nja. Misschien wel. Ik heb nogsteeds slecht een beeld van hoe je het precies wil doen in de praktijk, dus heb er eigenlijk niet echt een scherpe mening over.

• XangadiX

XangadiX

Verwijderd schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 09:31:
AH een groepsproject, dat lijkt me wel wat. Persoonlijk voel ik het meest voor een PS-battle wat nozzman voorstelde. Op die manier kan iedereen zijn eigending doen, beetje competitie, duidellijk structuur, etc; alle elementen voor succesvol project.

Het idee, dat de "tekenaars" tekenen en anderen vervolgens met die prefab figuurtjes verhaaltjes maken , daar voel ik niet zo veel voor. Ja iedereen kan meedoen, maar ik denk dat je de creativiteit aan beide kanten stevig beperkt.
Het probleem van PS battles is, is dat het ten eerste een 'battle' is, en ik meer voel voor een samenwerkingsproject en ten tweede wordt een dergelijk 'ps-vel' erg snel vol en moet je of weer overnieuw beginnen; of mensen die achter in de ketting zitten hebben gewoon veel minder ruimte.
Daarbij is de ervaring dat dat soort topics snel doodbloeden...
Nja. Misschien wel. Ik heb nogsteeds slecht een beeld van hoe je het precies wil doen in de praktijk, dus heb er eigenlijk niet echt een scherpe mening over.
Welnu; je opent een topic dat je "[Vrij Tekenen] het oneindige verhaal..." noemt; waarin mensen allerlei plaatjes posten. Karakters, achtergronden, misschien foto's en fotobewerkingen.

Nou in dat draadje post ik bijvoorbeeld:

Afbeeldingslocatie: http://www.xangadix.net/download/tweakers/sq1.jpg

Vervolgens post ik

Afbeeldingslocatie: http://www.xangadix.net/download/tweakers/sq2.png
(let op is een png plaatje want we willen natuurlijk een beetje transparantie.

dat laat Dark natuurlijk niet op zich zitten en hij post:
Afbeeldingslocatie: http://www.xangadix.net/download/tweakers/sq3.png
(is ook een png)

Vervolgens komt BTM909 binnenwandelen; download al die plaatjes en maakt er bijvoorbeeld dit van:

Afbeeldingslocatie: http://www.xangadix.net/download/tweakers/sq_final.jpg

Ik denk dat dat een best leuk topic kan worden :)

Stoer; Marduq

• DarkX
Toch wat weinig animo? :'(

Of wachten de meeste toch op een concreter plan?

Verwijderd

DarkX schreef op donderdag 22 december 2005 @ 19:53:
/me knikt instemmend

Er zijn superveel ideeen langsgeweest, vond vooral dat hierboven geillustreerde met beertje wel stoer eigenlijk.

• sdomburg
Nu er een apart Graphics forum is, lijkt dit me een uitstekende gelegenheid dit topic een rotschop te geven. Is het misschien beter nu een concreet plan te maken en te kijken hoe het loopt, zoals bij het Mural topic in de HK?

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-01 00:00
DarkX schreef op donderdag 22 december 2005 @ 19:53:
Toch wat weinig animo? :'(

Ik zou me er eens aan kunnen wagen als er iets concreters is. :P

http://hawvie.deviantart.com/

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

XangadiX schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 16:43:
[...]

Het probleem van PS battles is, is dat het ten eerste een 'battle' is, en ik meer voel voor een samenwerkingsproject en ten tweede wordt een dergelijk 'ps-vel' erg snel vol en moet je of weer overnieuw beginnen; of mensen die achter in de ketting zitten hebben gewoon veel minder ruimte.
Daarbij is de ervaring dat dat soort topics snel doodbloeden...

[...]

Welnu; je opent een topic dat je "[Vrij Tekenen] het oneindige verhaal..." noemt; waarin mensen allerlei plaatjes posten. Karakters, achtergronden, misschien foto's en fotobewerkingen.

Nou in dat draadje post ik bijvoorbeeld:

[afbeelding]

Vervolgens post ik

[afbeelding]
(let op is een png plaatje want we willen natuurlijk een beetje transparantie.

dat laat Dark natuurlijk niet op zich zitten en hij post:
[afbeelding]
(is ook een png)

Vervolgens komt BTM909 binnenwandelen; download al die plaatjes en maakt er bijvoorbeeld dit van:

[afbeelding]

Ik denk dat dat een best leuk topic kan worden :)
Die laatste pic die doet et em :D :D

• XangadiX

XangadiX

* XangadiX vond dat einde ook wel erg dik :P

Stoer; Marduq

• DarkX
sdomburg schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 18:44:
Nu er een apart Graphics forum is, lijkt dit me een uitstekende gelegenheid dit topic een rotschop te geven. Is het misschien beter nu een concreet plan te maken en te kijken hoe het loopt, zoals bij het Mural topic in de HK?
Ach, eigenlijk heb je gewoon gelijk. Mgoe, heb het er vanmiddag al met onze favo mod XangadiX (:>) over gehad, ik had nl zelf een beetje hetzelfde gevoel ;)

Verwijderd

Het idee van Nozz blijf ik een cool iets vinden, dat battle'en...
Maar besef me dat het dan meer een contest wordt en geen groepsproject... Je moet dan iets in een toernooi vormpje gaan gieten...

/me heeft geen concreet voorstel maar hoopt wel op een leuk project / contestje :+

• Larixk

Larixk

met xk, ja

sowieso is bij die 'battles' van nozzman eerder sprake van 'cyphers' ofzo. Losse, speelse samenwerkingsprojectjes tussen 2 of meerdere artiesten. Ik zie de strijd er niet zo in.

Het zou leuk zijn als op het nieuwe graphics forum regelmatig dat soort 'battles' gehouden zouden worden, maar een groepsproject daarnaast lijkt me er eigenlijk los van staan...

larixk

• DarkX
Misschien dat er met een apart gfx forum misschien wat meer ruimte is voor losse battle topics ofzo, dat moeten de heren moderators maar een keer beslissen, maar echt een groepsproject is het niet.

Verwijderd

DarkX schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 13:20:
Misschien dat er met een apart gfx forum misschien wat meer ruimte is voor losse battle topics ofzo, dat moeten de heren moderators maar een keer beslissen, maar echt een groepsproject is het niet.
nee, dat realiseerde ik me ook na het posten :D
(mosterd na de..... )
Pagina: 1