Toon posts:

Aansluiten kabelinternet ICM signaalversterker.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

hopelijk kunnen jullie mij helpen want niks anders dan problemen, problemen, problemen.
Bij mijn zus op de kamer wil ik kabelinternet aansluiten. Echter kwam ik erachter dat er een signaalversterker zat, om de bovenburen ook goed signaal te geven. De situatie is als volgt:
Groene buitencoax komt binnen en gaat direct in de signaal verdeler waar het signaal vervolgens met 3 uitgangen versterkt wordt met 3 dB, 6 dB en 10 dB. Voor de verste bewoner het sterkste signaal enz. Nou moet dat gebeuren van casema ertussen maar dat geeft problemen. Internet werkt al, dat is geprobeerd. Echter als ik de signaal verdeler van casema ertussen zet (dat huisje met data in/uit en tv in/uit) is het signaal heel slecht op de tv's. Ik dacht, dan split ik het signaal van tevoren door een splitter, maar dat was een beetje naief, want dat heeft dus uiteraard ook niet geholpen. Echter staat op de splitter van hirschmann wel een electronisch circuit getekend met wat diode's, ik heb het al geprobeerd op andere manieren aan te sluiten op die signaalplitter (5-1000 mhz), maar geen echt succes, ik zag echter wel verschillen in beeldkwaliteit. Het up signaal van het modem stoort nog steeds heel erg op de tv's. Nadat ik alles weer terug had gezet zoals het was, was ned 1,2,3 en rtl 4 slecht signaal bij de bovenbuurvrouw. Wie weet hoe dit komt en wie weet hoe ik het alsnog werkend kan krijgen zondar signaalverlies? Andere signaalversterker kopen? (welke) Ik heb dikke hirschmann coax gebruikt en F-connectoren (draaidoppen)

N.B. De signaalsplitter is dit model http://www.eijlander.nl/article.php?group=289&id=7013

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2005 16:00 ]