Toon posts:

Kan ik overstappen op Livebox?

Pagina: 1
Acties:
  • 64 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb weinig verstand van modems en routers. Mijn ADSL lijntje gaat nu in mijn Zyxel Prestige 650R modem, dan gaat er een netwerkkabel van de modem naar mijn wirelessrouter en die staat via USB in verbinding met mijn pc en mijn notebook.

Ik wil nu overstappen op Wanadoo family. Kan ik mijn huidige modem dan vervangen door de livebox of wekt dat niet? En zo nee, waarom werkt dat dan niet?NB Ik ben niet van plan te gaan bellen via Wanadoo Livebox.

Alvast erg bedankt voor jullie hulp!

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Dat kan. En als je wil bellen via Wanadoo moet dat zelfs.

Verwijderd

Als je toch niet gaat bellen via Wanadoo Telefonie zou ik naar een ander ADSL2+ modem kijken. Mijn verbinding valt om de 5-10 minuten weg als ik bedraad online zit, draadloos houd ie het langer vol maar ook niet veel langer. Ook is het best onveilig. Je kan zonder inloggen allerlei best gevoelige informatie bekijken. Verder heb je totaal geen controle over welke firmware geinstalleerd wordt, en upgrade deze wanneer Wanadoo dat een goed idee vind. Als hij klaar is met downloaden en de firmware heeft geinstalleerd reset hij zonder te vragen de router/modem.

/me is een tevreden klant ;)

Verwijderd

Topicstarter
Hartelijk dank. Misschien ben ik niet helemaal duidelijk geweest, maar het gaat mij erom of ik in mijn huidige opstelling mijn modem kan vervangen door zo'n livebox en het dan werkt. Wat ik o.a. niet weet is of het werkt als ik aan de Livebox dmv een netwerkkabel een router koppel. Ik las volgens mij dar er in de Livebox zelf ook al een router zit.

Ik ben trouwens niet van plan telefoon te gebruiken via de Livebox.

Iets anders: ik las dat er een splitter ingebouwd zit in de Livebox. Nu is het bij mij zo dat de telefoon benden binnenkomt, daar zit een splitter waarna de ADSL lijn naar boven gaat en de telefoonlijn beneden naar de telefoon gaat. Als die enen (ADSL) lijn die uit de splitter komt nu de Livebox ingaat, werkt de livebox dan, of accepteert d Livebox het niet als er een splitter al voor zit?

Alvast mijn dank.

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-02 14:12
[rml][ Wanadoo]ADSL Family+Telefonie ervaringen (Deel VII)[/rml] Dat topic is om dit soort vragen te behandelen :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.