Toon posts:

[Outlook XP] Direct openen afbeelding in bijlage erg traag*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer een afbeelding die als bijlage is meegestuurd te openen met de standaard Windows Viewer. Zodra ik dubbelklik op de bijlage, duurt het een seconde of 15 (bij iedere afbeelding, grootte maakt niet uit) voordat de afbeelding verschijnt. Direct na het openen verschijnt de Windows Viewer al wel in beeld, maar het laden van de afbeelding lijkt zeer traag te gaan. Tijdens dit laden is er een 100% CPU belasting.

Als ik dezelfde afbeelding met Paint laat openen, heb ik het bovenstaande probleem niet. Binnen een halve seconde verschijnt de afbeelding in beeld. Ook wanneer ik de afbeelding eerst download naar de harde schijf en vanaf daar de afbeelding open (zowel met de Windows Viewer als met Paint), verschijnt de afbeelding direct op het scherm.

Er wordt op het werkstation gebruik gemaakt van Windows XP, waarop Office XP SP3 is geïnstalleerd. Op de server draait Windows 2000 met Exchange 5.5.

Iemand enig idee?

Verwijderd

En als je het bestand eerst op je bureaublad plaatst en dan opent met de windows viewer?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Is misschien de harddisk op de server erg gefragmenteerd? Loopt de harddisk waar de tempdir op staat wellicht vol?

Ik vul de topictitel nog even aan, want alleen [Outlook XP] zegt niet echt iets over je probleem. Lees de Officesuites en -software - Beleid nog even goed door.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters