PCI Express x16 naar AGP

Pagina: 1
Acties:

• killingdjef
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-10-2025
Ik heb gezocht en kon niet veel vinden, waarschijnlijk omdat het ook niet bestaat.. maar om het toch zeker te weten vraag ik het hier;

Bestaat er iets (een plug? of iets wat tussen de videokaart en mobo zit) waarmee ik mijn AGP kaart kan aansluiten op een PCI Express x16 slot?

Alvast bedankt

• rg-mohwa
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 27-05 15:38

rg-mohwa

Phoe Hé

Heb al helemaal niks meer gezegt ;)

[ Voor 219% gewijzigd door rg-mohwa op 13-12-2005 15:26 ]

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-05 14:29
rg-mohwa schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 15:20:
[...]

nee dat bestaat niet ...maar waarom zou je dat willen doen ?
dit bestaat wel

nieuws: Gigabyte komt met AGP-converter op PCIe-moederbord?

als je dat moederbord niet hebt.. had je het er maar bij moeten vertellen

[ Voor 14% gewijzigd door andreict op 13-12-2005 15:22 ]

• killingdjef
Ik ben een nieuwe PC aan het samen stellen en wil toch nog even wachten met mijn videokaart tot de zomer als de nieuwe pixel shader 4.0 uitkomt. Ondertussen kan ik die PC wel gebruiken maar heb ik dus geen PCI Express videokaart maar wel een AGP uit mn vorige systeem.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Maar het is geen los ding andreict, dus zit alleen op het mobo (waar je dus een AGP slot hebt).
killingdjef schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 15:22:
Ik ben een nieuwe PC aan het samen stellen en wil toch nog even wachten met mijn videokaart tot de zomer als de nieuwe pixel shader 4.0 uitkomt. Ondertussen kan ik die PC wel gebruiken maar heb ik dus geen PCI Express videokaart maar wel een AGP uit mn vorige systeem.
en dat AGP kaartje verkopen en er een budget PCI-E kaart inhangen is geen optie? PCI-E kaartjes kosten tegenwoordig niet gek veel meer als je kiest voor de goedkope versies.

[ Voor 75% gewijzigd door TERW_DAN op 13-12-2005 15:24 ]

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

asrock dual939 ofzo. Het is een moederbord met een pciexpress slot en een agp slot.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• peeter123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 24-05 10:00
of je koopt een asrock 939dual-sata2 zit en pci-e op en agp en is goedkoop

[ Voor 0% gewijzigd door peeter123 op 13-12-2005 15:25 . Reden: jij was eerder ]

28x 430Wp ZW Deye SUN-12K-SG04LP3-EU | Ecoforest EcoGeo 1-9 kW | Zehnder Q450 ERV

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-04 08:41
Asrock dual sata 2, nog goedkoop ook, en (half) voorbereid op het amd m2 socket

dit board onderstuent zowel AGP als PCI-E

lol

dubbel post :+

[ Voor 3% gewijzigd door Mister_X op 13-12-2005 15:25 ]

• andreict
Terw_Dan schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 15:23:
Maar het is geen los ding andreict, dus zit alleen op het mobo (waar je dus een AGP slot hebt).

[...]

en dat AGP kaartje verkopen en er een budget PCI-E kaart inhangen is geen optie? PCI-E kaartjes kosten tegenwoordig niet gek veel meer als je kiest voor de goedkope versies.
met een beetje zoeken komen we er wel

nieuws: Albatron publiceert AGP- naar PCI-Express-converter?

[ Voor 6% gewijzigd door andreict op 13-12-2005 15:26 ]

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17-05 21:50

Piggen

Lekker bakkie

Er is ook een moederbord waar je beide in kunt plaatsen, de Asrock 939Dual-SATA2
zoals die 32 boven me ook al zeggen...

[ Voor 6% gewijzigd door Piggen op 13-12-2005 15:26 ]

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-04 08:41
haha allemaal dubbele posts:

check hier het topic over het betreffende mobo:
[rml][ OC-939 Ervaringen]ASrock 939Dual-SATA2 Deel2[/rml]

• killingdjef
Volgens mij ben ik een beetje onduidelijk, excuus.

Ik stel een PC samen die hoe dan ook het DFI Lanparty UT SLI-DR mobo gaat hebben of de nog-uit-te-komen M2 moederbord. Hier zit dus PCI Express op maar ik wil mijn Geforce 4 er nog op laten draaien tot de zomer.

edit
eigelijk dus precies anderzom :)

[ Voor 33% gewijzigd door killingdjef op 13-12-2005 15:32 ]

• andreict
killingdjef schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 15:31:

Ik stel een PC samen die hoe dan ook het DFI Lanparty UT SLI-DR mobo gaat hebben of de nog-uit-te-komen M2 moederbord. Hier zit dus PCI Express op maar ik wil mijn Geforce 4 er nog op laten draaien tot de zomer.

edit

[...]

eigelijk dus precies anderzom :)
hoezo je wilt toch je agp in een pci-e slot duwen?

8)7 niet dus .. sorry fout gelezen

[ Voor 4% gewijzigd door andreict op 13-12-2005 15:37 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

killingdjef schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 15:31:

Maar waarom die GF4 houden? gooi dat ding er gewoon uit en duw er (tijdelijk) een simpel PCI-E kaartje in.

• Nitroglycerine
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

Als je dat DFI bord moet hebben, dan zul je echt een nieuw PCIe kaartje moeten halen

Hier kon uw advertentie staan

• killingdjef
Dus de keus is of een "oude" PCI-E kaart kopen (goedkoopste, FX5200 geloof ik, was in de pricewatch 70 euro) of ik houd mijn ouwe systeem en koop mijn onderdelen later of ik upgrade gelijk en wacht niet tot de zomer

edit:
42 euro kan ik wel mee leven
pricewatch: Club3D Geforce FX5200 128MB DDR (AGP, DVI) CGN-348ATVD

[ Voor 27% gewijzigd door killingdjef op 13-12-2005 15:54 ]

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05 11:34
Koop een redelijk goede kaart, zoals de 6600GT of de 6800GS. Dan kun je fatsoenlijk een spelletje spelen (draai hier met een 6600GT de zwaarste spellen op hoge instellingen) en ben je niet zoveel geld kwijt. Die hebben op dit moment zo'n beetje de beste prijs/prestatie-verhouding.

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
ik heb toen mijn PCI-E kaart nog niet leverbaar was een gewone PCI kaart gehaalt ( FX5200 ) tevens met het idee dat het prima als testkaartje bruikbaar is :)

( P1 233MMX met 64mb en dan een FX5200 dr in met 128mb :P )

404 Signature not found

• Sjaak_Trekhaak
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
De Geforce 7800serie's ondersteunen shader model 4.0 al, en qua pixel shader zitten we op dit moment op pixel shader 2.0? Correct me if im wrong!

• EQJim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-05 09:33
@ Rippance

Klopt helemaal...

ik dacht ook al... heb ik wat gemist?

• killingdjef
nu begin ik ook te twijfelen.. ik zoek even wat op...

edit:

http://www.tomshardware.c...ga_charts_viii/page2.html

Hier is Pixelshader 2.0 (b) en 3.0 te zien. In de zomer (Geforce 8xxx series), heb ik vernomen, komt 4.0 dus uit.

[ Voor 68% gewijzigd door killingdjef op 14-12-2005 14:43 ]

• WingsOfFury
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-10-2018
Als je toch pas in de zomer je videokaart haalt, kun je veel beter wachten tot dan met heel je pc aan te schaffen. De onderdelen die nu uit zijn, worden in 2006 in prijs verlaagt en waarschijnlijk met de zomer weer.
Heb je echter een ruim budget, dan kun je in de zomer het nieuwste, van het nieuwste kopen.

Je gamet veel op je pc, neem ik aan? Anders zou je die ps 4 niet belangrijk vinden. Als je nu een nieuwe pc maakt + oude videokaart zul je weinig merken. Uiteraard hebben cpu en geheugen ook invloed op je game prestatie, maar videokaart is toch wel het belangrijkste.
Het is eigenlijk hetzelfde als nu bijvoorbeeld een v700 kopen om je graka te koelen, terwijl er in juni een v800 komt (voorbeel, ik weet niet of er een v800 komt).

Dus wacht gewoon nog ff. Als je toch die 4 ps niet zo belangrijk vind, zijn de XFX 7800 prijzen ook weer met 100 euro gezakt en kun je die ergens anders aan besteden :)

Een pc in verschillende stappen kopen is zinloos. Koop je nu de max cpu, en over 6-8 maanden de max gpu, dan wil je dan ook op eens de max cpu. Koop alles in 1 keer en je zult een stuk tevredener worden :)

• killingdjef
Een waarheid als een huis :)

Op papier zou de G80 al af moeten zijn en wacht Nvidia enkel op de Ati tegenhanger, wellicht dat er binnenkort nog wat informatie over de verwachte prestaties "uitlekt"

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-04 17:16
Zo'n verloopstuk kost wellicht meer dan een pci express videokaart met gf4 vergelijkbare snelheid.
Als je echt een tijdelijk kaartje wilt is de 6600 voor 100 euro volgend mij de beste optie.
Die is meteen ook dubbel zo snel als je gf4.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Al zou zo'n converterplug bestaan, dan zou het fysiek op geen enkele manier passen, de videokaart zal niet meer op een fatsoenlijke manier aan de backplate vastgeschroefd kunnen worden.

• WingsOfFury
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-10-2018
BalusC schreef op woensdag 14 december 2005 @ 21:38:
Al zou zo'n converterplug bestaan, dan zou het fysiek op geen enkele manier passen, de videokaart zal niet meer op een fatsoenlijke manier aan de backplate vastgeschroefd kunnen worden.
Idd goed puntje. Maar:

Je kunt je mobo uit de kast halen en ergens op leggen (anti-statisch blabla). Ik weet niet of dit verantwoord is, omdat hij behoorlijk hoog zal zijn en niet 100% in evenwicht. Als je zelf met hout (of zelfs karton) iets knutselt, denk ik dat het wel moet kunnen...

Alleen beetje zonde om je nieuwe hardware meteen open en bloot neer te leggen, met de kans dat je graka misschien afbreekt en je mobo voor een stuk meeneemt... De "behuizing" bestaat niet voor niks :)

• TranceSetter
  • Laatst online: 26-05 22:20
BalusC schreef op woensdag 14 december 2005 @ 21:38:
Nee, maar het is wel origineel, want 'dat heeft niemand' :P 8)

• DaViDoViTsCh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21-09-2025

DaViDoViTsCh

Frans-Nederlandse Duitser

Is de ASrock 939Dual-SATA2 al genoemd? :+
PCI-E & AGP op één bordje voor niet al te veel geld. (3e goedkoopste s939 plank in de pricewatch)

Ici kann uw Werbung staan

Verwijderd

Of koop nu gewoon een 6600GT voor 139 of 6800GS voor 199 euro, verkoop die rond de zomer en koop dan gewoon in 1x een goede kaart
Pagina: 1