Toon posts:

[IIS/IE] Avi stream uit de camera halen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort een Dlink DCS-950 G wireless camera. Deze heeft ip adres 10.16.1.151 op poort 85. Als ik in IE naar dit adres ga krijg ik het login-scherm van de camera, inloggen en ik heb prachtig beeld.

Nu wil ik de video stream van deze camera op onze intranetpagina plaatsten. Via een iframe werkt niet want je krijgt altijd een login-scherm. Ik heb echt geen idee hoe ik dit zou kunnen doen. Het liefste zou ik de hele inlog-procedure er uit slopen. Ik kan echter op geen manier de scripts/files van de camera benaderen. Niet via ftp, telnet, http.

Wie heeft een idee/tip/suggestie.

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:34
Je kunt in ieder geval de login prompt omzeilen door de camera te benaderen via http://username:password@10.16.1.151:85/
Probleem daarvan is dat iedereen je gebruikersnaam/wachtwoord in de adresbalk ziet.
Heeft de camera zelf geen mogelijkheid tot publicatie door een andere poort aan te roepen?

Verwijderd

Topicstarter
frickY schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 15:10:
Je kunt in ieder geval de login prompt omzeilen door de camera te benaderen via http://username:password@10.16.1.151:85/
Probleem daarvan is dat iedereen je gebruikersnaam/wachtwoord in de adresbalk ziet.
Heeft de camera zelf geen mogelijkheid tot publicatie door een andere poort aan te roepen?
Dat werkt alleen maar als de loging prompt een windows authenticatie betreft. Dat is hier niet het geval bij deze camera. het is een login script wat draait op de 'webserver/rom' van de camera. En is dus niet via een url mee te geven.

Misschien via een querystring? Maar hoe?

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 15:22:
Misschien via een querystring? Maar hoe?
Kijk even in de source van de login pagina naar de "input"-fields namen in het login form.

http://10.16.1.151:85/?name=jantje&pass=geheim

Als de input fields dus "name" en "pass" heten....
Wordt het form ge-post, dan is er een klein kansje dat 'ie een GET ook ondersteunt, maar bestaat dus ook de kans dat je de waardes moet posten.

[ Voor 42% gewijzigd door RobIII op 13-12-2005 15:32 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Verwijderd

Topicstarter
De login velden heten:

f_login_name
f_login_passwd

Ik probeer dus het volgende:

http://10.16.1.51:85/web/...ame=rc&f_login_passwd=***

wachtwoord even vervangen door *** :)

Maar dit werkt dus niet zo.

Doe ik iets fout

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-08 19:07

dominic

will code for food

Installeer gewoon Windows Media Encoder op de server waar de camera aan hangt, encodeer en publish dan vervolgens de stream. Als je zoekt op dit forum vind je nog veel meer manieren om een webcamstream te publishen naar intranet/internet.

[ Voor 32% gewijzigd door dominic op 13-12-2005 15:43 ]

Download my music on SoundCloud

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 15:39:

Doe ik iets fout
Je zegt het zelf al: Werkt niet.
Of je iets fout doet kunnen wij niet zien. Wordt het form (zoals ik al aangaf) ge-post of ge-get? Daarvoor moet je dus weer even de bron in duiken.

En wat werkt niet? Krijg je een 404? Een Access Denied? Wat?
dominic schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 15:43:
Installeer gewoon Windows Media Encoder op de server waar de camera aan hangt, encodeer en publish dan vervolgens de stream. Als je zoekt op dit forum vind je nog veel meer manieren om een webcamstream te publishen naar intranet/internet.
Lees de draad dan effe :|
De cam hangt niet aan een server maar is "server op zichzelf". Als in: Het ding draait zelf een "webserver" op z'n "rom".

[ Voor 38% gewijzigd door RobIII op 13-12-2005 15:44 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-07 15:50
[b][message=24799525,noline]TheXperT schreef op dinsdag 13 december 2005 @ Ik probeer dus het volgende:

http://10.16.1.51:85/web/...ame=rc&f_login_passwd=***

wachtwoord even vervangen door *** :)

Doe ik iets fout
Is login.asp de pagina waar de "post" van het "form" heen verwijst?

Als
code:
1
http://www.url.nl/login.asp?name=jantje&pass=geen
niet werkt kan je ook zelf een pagina maken die het paswoord / user name post:
code:
1
2
3
4
5
6
7
<form method="POST" name="myform" action="http://10.16.1.51:85/xx/xx/login.asp">
    <input type="hidden" value="jantje" name="user">
    <input type="hidden" value="1234" name="pass">
</form>
<script>
    document.myform.submit();
</script>

Mischien wel een timer nodig om de auto-submit van het "form" uit te voeren.

[ Voor 87% gewijzigd door djexplo op 13-12-2005 15:54 . Reden: extra.. ]

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

Verwijderd

Topicstarter
RobIII schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 15:43:
[...]

Of je iets fout doet kunnen wij niet zien. Wordt het form (zoals ik al aangaf) ge-post of ge-get? Daarvoor moet je dus weer even de bron in duiken.

[...]

De cam hangt niet aan een server maar is "server op zichzelf". Als in: Het ding draait zelf een "webserver" op z'n "rom".
Dit is het stuk broncode waar de input velden staan en de form.
Als ik dit doe:
http://10.16.1.51:85/web/...=rc&f_LOGIN_PASSWD=blabla
krijg ik gewoon weer de inlogpagina, het lijkt er dus op dat er niks met de querystring gedaan wordt hier..?

<td width="53%" height="35"><font color="#D9D9D9"><input type="text" name="f_LOGIN_NAME" size="18" maxlength="16"></font></td>
</tr>
<tr>
<td width="26%" height="36">
<font face="Arial" size="2">Password:</font></td>
<td width="53%" height="36"><font color="#D9D9D9"><input type="password" name="f_LOGIN_PASSWD" size="18" maxlength="16"></font></td>
</tr>
</table>
</center>
</div>
<p align="left">            <font color="#D9D9D9">

</font><font color="#D9D9D9">                        
<input type="button" value="Apply" name="B5" onclick="check();">  <input type="reset" value="Cancel" name="B2"></font></p>
</form>
</td>
</tr>
</table>
</center>
</div>
<FORM method=post action=/goform/formLogin target=_top name=login_form>
<input type="hidden" name="f_CookieValue" size="23">
<INPUT type="hidden" name=f_LOGIN size="34" >
</form>

• dominic

dominic

will code for food

RobIII schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 15:43:
[...]

[...]

Dan laat je Windows Media Encoder toch pullen van die camserver.. Jeez hoe moeilijk kan het zijn |:(

[ Voor 4% gewijzigd door dominic op 13-12-2005 15:58 ]

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
dominic schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 15:58:
[...]

Dan laat je Windows Media Encoder toch pullen van die camserver.. Jeez hoe moeilijk kan het zijn |:(
Hey, doe's rustig ja?
HOE wou je die media encoder die stream laten pullen als je niet via de URL name & pass kunt doorgeven?
"Jeez hoe moeilijk kan het zijn |:( " om een draad te lezen...
Verwijderd schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 15:54:
[...]

Dit is het stuk broncode waar de input velden staan en de form.
Als ik dit doe:
http://10.16.1.51:85/web/...=rc&f_LOGIN_PASSWD=blabla
krijg ik gewoon weer de inlogpagina, het lijkt er dus op dat er niks met de querystring gedaan wordt hier..?
Ik zie dat je zowieso nog een f_CookieValue mist (en misschien nog wel meer... kijk effe naar alle input fields en bijbehorende waardes en probeer het dan nog eens). Het is me overigens niet duidelijk wat die f_CookieValue hoort te doen gezien het ding geen value heeft maar een size...

Maar ik zie ook dat je form ge-post wordt, en dan kan het dus zijn dat 'ie het uberhaupt niet vreet via de URL (zoals al vaker aangegeven)...

Oh, en je lijkt ook naar de verkeerde "pagina" te posten... Je post nu naar "/web/login.asp", maar probeer /goform/formLogin eens?

[ Voor 71% gewijzigd door RobIII op 13-12-2005 16:09 ]

Over mij

• dominic

dominic

will code for food

RobIII schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 16:01:
[...]

Hey, doe's rustig ja?
HOE wou je die media encoder die stream laten pullen als je niet via de URL name & pass kunt doorgeven?
"Jeez hoe moeilijk kan het zijn |:( " om een draad te lezen...

[...]

Ik zie dat je zowieso nog een f_CookieValue mist (en misschien nog wel meer... kijk effe naar alle input fields en bijbehorende waardes en probeer het dan nog eens). Het is me overigens niet duidelijk wat die f_CookieValue hoort te doen gezien het ding geen value heeft maar een size...

Maar ik zie ook dat je form ge-post wordt, en dan kan het dus zijn dat 'ie het uberhaupt niet vreet via de URL (zoals al vaker aangegeven)...

Oh, en je lijkt ook naar de verkeerde "pagina" te posten... Je post nu naar "/web/login.asp", maar probeer /goform/formLogin eens?
Jullie zijn echt via de compleet verkeerde weg dat ding aan het benaderen. Dat moet je NIET via de ingebouwde webserver doen maar via de publishing poort van de cam. Iedere network cam heeft een netwerkpoort waarover hij een stream eruit gooit. Deze stream vang je dan op via WME en encode je naar een wat lichter formaat..

Je gaat toch niet zitten rotzooien met een URLetje.. zucht..

[ Voor 17% gewijzigd door dominic op 13-12-2005 16:16 ]

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
dominic schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 16:14:
Je gaat toch niet zitten rotzooien met een URLetje.. zucht..
Verkeerde been uit bed gestapt?
Dat van die "publishing poort" had je ook even gewoon kunnen vermelden zonder al dit gemeun, gekreun en gesteun.

Overigens vind ik het persoonlijk véél omslachtiger om er ook nog eens een Media Encoder voor te moeten gaan draaien als die cam het gewoon zelf al streamed uitpoept. Jouw oplossing is gewoon een extra schakel in de ketting die ook op zijn beurt weer stuk kan gaan en onderhoud vereist.

[ Voor 33% gewijzigd door RobIII op 13-12-2005 16:20 ]

Over mij

• dominic

dominic

will code for food

RobIII schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 16:18:
[...]

Dat van die "publishing poort" had je ook even gewoon kunnen vermelden zonder al dit gemeun, gekreun en gesteun.

Overigens vind ik het persoonlijk véél omslachtiger om er ook nog eens een Media Encoder voor te moeten gaan draaien als die cam het gewoon zelf al streamed uitpoept. Jouw oplossing is gewoon een extra schakel in de ketting die ook op zijn beurt weer stuk kan gaan en onderhoud vereist.
Het is iig een sterkere schakel dan gaan rommelen door de bezoekers van je site rechtstreeks door te routeren naar de webserver van de cam..

De stream opvangen en via een encoder publishen is gewoon de normaalste manier om een stream goed weer te geven via een website.

Maarja, rommel maar verder, ik ga weer met m'n werk verder..

[ Voor 14% gewijzigd door dominic op 13-12-2005 16:25 ]

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:17

TeeDee

CQB 241

Misschien denk ik nu erg simpel, maar is het niet makkelijker om de inlog procedure eruit te halen middels een 2e gebruiker oid?

Hier hebben we een aantal Axis machines staan, welke een "root" hebben en een "viewer". Ben je er ook vanaf.

Anders zou ik (net als wat RobIII zegt) het inlog form na te bouwen. Denk hierbij ook aan cookies e.d.

Nog even gegoogled:
For more recording flexibility, you can configure the DCS-950G to record to network-attached storage (NAS), eliminating the need to set up a dedicated computer for storing recorded video.
en
Security

• WEP (64/128/256-bit)
• WPA PSK and TKIP
• Administrator and User Group Protected
• Password Authentication
Lijkt mij dat je een "viewer" user aan kan maken. Op deze manier zou je het in een <iframe> oid kunnen laden en ben je klaar.

[ Voor 46% gewijzigd door TeeDee op 13-12-2005 16:52 ]

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

Verwijderd

Topicstarter
TeeDee schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 16:32:
Misschien denk ik nu erg simpel, maar is het niet makkelijker om de inlog procedure eruit te halen middels een 2e gebruiker oid?

Hier hebben we een aantal Axis machines staan, welke een "root" hebben en een "viewer". Ben je er ook vanaf.

Anders zou ik (net als wat RobIII zegt) het inlog form na te bouwen. Denk hierbij ook aan cookies e.d.

Nog even gegoogled:

[...]

en

[...]

Lijkt mij dat je een "viewer" user aan kan maken. Op deze manier zou je het in een <iframe> oid kunnen laden en ben je klaar.
Alleen een viewuser maken is mij nog niet gelukt. Op laten nemen naar een NAS is natuurlijk helemaal geen optie aangezien dat ontzettend veeeel ruimte vreet en ik geen historie bij hoef te houden.

Ik ben gisteren nogal aan het sleutelen geweest in de de formulieren van de camera. er zitten echter nogal wat beveiligingsmethodes in het script. Cookies die automatisch gegenereerd en vergeleken worden enz. Ik sleutel nog maar even verder.

:)

Verwijderd

Topicstarter
RobIII schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 16:18:
[...]

Ik heb ook de optie vn Windows Media Encoder eens bekeken. Zo te zien kun je alleen streams halen uit apparaten die lokaal op je eigen machine zjn geinstalleerd?! Dit is natuurlijk bij een network camera niet het geval. Ook geen optie dus?

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:17

TeeDee

CQB 241

Een "viewuser" moet je niet al te letterlijk nemen denk ik. Je kan volgens mij ook een usergroup aanmaken met beperkte rechten.

Ik zou zeggen: duik in de handleiding want het is wel mogelijk.
Verwijderd schreef op woensdag 14 december 2005 @ 12:25:
[...]
Helaas,

Het is niet mogelijk, heb net na aanleiding van de FANTASTISCH, ahuuum handleiding even contact opgenomen met Dlink in Canada. Niet mogelijk, je kunt ook helemaal gee usergroups aanmaken.
Vreemd; dan mogen ze hun specs wel eens aanpassen: http://www.dlink.com/prod...sp?pid=365&rid=1340&sec=0

[ Voor 62% gewijzigd door TeeDee op 14-12-2005 13:11 ]

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

Verwijderd

Topicstarter
TeeDee schreef op woensdag 14 december 2005 @ 11:43:
Een "viewuser" moet je niet al te letterlijk nemen denk ik. Je kan volgens mij ook een usergroup aanmaken met beperkte rechten.

Helaas,

Het is niet mogelijk, heb net na aanleiding van de FANTASTISCH, ahuuum handleiding even contact opgenomen met Dlink in Canada. Niet mogelijk, je kunt ook helemaal gee usergroups aanmaken.

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-07 15:50
Volgens mij is de oplossing:
1 - Opslaan van de inlog pagina van de webcam
2 - Vervangen van alle form-input-textfields door hidden input's met de values als wachtwoord, username etc. al in gevuld.
3 - Het aanpassen van de form-action url's (b.v. login.asp naar http://10.23.23.445/login.asp)
4 - Het plaatsen van javascript auto submit's "document.myform.submit();" zo dat je zelf geen knop meer hoeft in te drukken om in te loggen.
5 - Het plaatsen van de aangepaste pagina op een webserver, en uit testen.

Als het werkt, kan je de pagina daar na nog encrypten met een javascript/html encrypt tool ...

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

Verwijderd

Topicstarter
TeeDee schreef op woensdag 14 december 2005 @ 11:43:

[...]

Vreemd; dan mogen ze hun specs wel eens aanpassen: http://www.dlink.com/prod...sp?pid=365&rid=1340&sec=0
Inderdaad, ik lees het op hun website. Vreemd.
Pagina: 1