Ik heb het volgende probleem met mijn breedbeeld laptop (wxga). Er is een film (Boondock Saints), die nogal suf op dvd is gezet, namelijk met de zwarte balken boven en onder meegecodeerd. Het beeld is dus 4:3 terwijl de film (het stuk beeld waarin wat gebeurt) wel breedbeeld is. Wanneer ik deze dvd speel heb ik zwarte balken boven en onder EN links en rechts. Iemand een idee hoe ik hier wat aan kan doen? Powerdvd heeft wel de pan en scan optie, maar dan verlies ik weer delen van het beeld waar wel wat gebeurt. Eigenlijk zou ik dus gewoon een klein stukje in willen zoomen, maar ook die optie heeft powerdvd niet.. Stretchen naar schermvullend kan maar is lelijk breed.. Iemand een idee (ik ben vast niet de eerste met dit probleem)?
Met media player classic kun je met de numpad nummers het beeld stapje bij beetje uit-en inschuiven.
Of bedoel je dat niet?
Of bedoel je dat niet?
I fell with my reet in the prikkeldreed. How do I frommel my hand in the cookiestrommel? The sun is shining over het randje van de heining. I'm shocking klem between de deuren van de tram.
Inderdaad, dat is em.. wist helemaal niet dat mpc ook dvd's kan afspelen.. THANKS
Mijn Boondock saints is wel gewoon fatsoenlijk formaat, zonder balken. Welke versie heb je? Als ik powerDVD hem op native formaat laat spelen is de window volledig gevuld, er zijn geen balken in het beeld meegenomen.
De 5 euro versie.. Er staat ook wel 4:3 achterop, en je kan zien dat die balken meegecodeerd zijn (de balken onder en boven zijn iets lichter dan de balken links en rechts).