Toon posts:

Internet radio op netwerk

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Bij ons op kantoor heeft iedereen de site van Qmusic open staan om muziek te luisteren, nu is het zo dat deze niet synchroon lopen dus krijg je een heel irritante echo en het belast de internet verbinding ook nogal

Nu de vraag: ;)

Is er een mogelijkheid om een eigen server de muziek te laten downloaden en dat de werkstations weer naar onze eigen server verbinden zodat dit wel synchroon loopt?

Is er nog een ander alternatief?

Ik heb op google gezocht maar daar kreeg ik alleen maar link naar het opzetten van je eigen radiostation over internet (dit vond ik een tikkeltje overdreven :9 ) en hier op GoT kwam ik helaas ook al niks hierover tegen, alleen of het veel bandbreedte kost

Het gaat ongeveer om 10 werkstations met Windows 98 (vet he 8) ) en er staan 3 servers met Windows server 2003 waarvan 2 er nog wel een taakje bij kunnen hebben

Bij voorbaat heel veel dank

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 14:29:
Hallo,

Bij ons op kantoor heeft iedereen de site van Qmusic open staan om muziek te luisteren, nu is het zo dat deze niet synchroon lopen dus krijg je een heel irritante echo en het belast de internet verbinding ook nogal

Nu de vraag: ;)

Is er een mogelijkheid om een eigen server de muziek te laten downloaden en dat de werkstations weer naar onze eigen server verbinden zodat dit wel synchroon loopt?

Is er nog een ander alternatief?

Ik heb op google gezocht maar daar kreeg ik alleen maar link naar het opzetten van je eigen radiostation over internet (dit vond ik een tikkeltje overdreven :9 ) en hier op GoT kwam ik helaas ook al niks hierover tegen, alleen of het veel bandbreedte kost

Het gaat ongeveer om 10 werkstations met Windows 98 (vet he 8) ) en er staan 3 servers met Windows server 2003 waarvan 2 er nog wel een taakje bij kunnen hebben

Bij voorbaat heel veel dank
Misschien met winAmp afspelen en dan Shoutcast het weer uit laten zenden?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2005 14:34 ]

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:51
WinAmp draaien en shoutcast aan?

edit :
blaatkoetje was me voor :)

[ Voor 39% gewijzigd door The_Greater op 13-12-2005 14:32 ]

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• jordan2k
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-02 20:46
Windows 2003 server beschikt over een media server :) die je de stream kan laten streamen.
in de server instellingen kan je dat wel toevoegen.

• Peter_B
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-02 15:24
Kun je misschien VLC media player gebruiken? Lekker simpel en kan goed omgaan met "forwarding".

Discoveries are made by not following instructions.

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-08-2025

Luppie

www.msxinfo.net

jordan2k schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 14:33:
Windows 2003 server beschikt over een media server :) die je de stream kan laten streamen.
in de server instellingen kan je dat wel toevoegen.
Ben het helemaal met Jordan2k eens, zit standaard in Windows Server 2003 en heet Windows Media Services. Hiermee kan je de stream met je server binnenhalen en gelijk verspreiden over je netwerk zodat het je verder geen bandbreedte kost.

http://www.microsoft.com/...media/9series/server.aspx

[ Voor 7% gewijzigd door Luppie op 13-12-2005 14:39 ]

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

Verwijderd

Topicstarter
Jeetje wat een snelle reacties !!! Hier kan ik wel even mee vooruit, ik ga de Windows Media Services proberen want die moet ik al in huis hebben.

Bedankt _/-\o_

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-02 15:52

qless

...vraag maar...

Ik weet niet of Windows Media services kan multicasten, dat kan wel met VLC.

(multicast zorgt ervoor dat of er nu 0,1,2 of 100 clients naar de stream luisteren de server het slechts 1x hoeft uit te sturen)

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Verwijderd

Cobra_Lup schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 14:38:
[...]

Ben het helemaal met Jordan2k eens, zit standaard in Windows Server 2003 en heet Windows Media Services. Hiermee kan je de stream met je server binnenhalen en gelijk verspreiden over je netwerk zodat het je verder geen bandbreedte kost.

http://www.microsoft.com/...media/9series/server.aspx
Maar los je daar het probleem van de TS mee op?. De WMP zal zelf ook weer gaan bufferen waardoor je toch niet synchrone sessies krijgt

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand ervaring met Windows Media Services of dit idd synchroon loopt aanzien hier wat twijfel ontstaat?

• jordan2k
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-02 20:46
als je buffers op 0 zet moet het toch werken. trouwens in zo'n klein netwerk valt dit reuze mee. net een maand geleden woonde ik nog in studenten huis en draaide dit ook zonder dat ik ennige vertraging waarnam..
en btw die in windows 2003 zit multicast gewoon dus geen probleem toch.

[ Voor 16% gewijzigd door jordan2k op 13-12-2005 15:14 ]

Verwijderd

jordan2k schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 15:14:
als je buffers op 0 zet moet het toch werken. trouwens in zo'n klein netwerk valt dit reuze mee. net een maand geleden woonde ik nog in studenten huis en draaide dit ook zonder dat ik ennige vertraging waarnam..
Kan Windows Media Services dan shoutcast streams capturen?
Beter lezen, het was Q-Music 8)7 |:(

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2005 16:30 ]

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-08-2025

Luppie

www.msxinfo.net

Verwijderd schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 15:29:
[...]

Kan Windows Media Services dan shoutcast streams capturen?
Geen idee, maar er werd ook gevraagd naar Q-music en die zenden gewoon WMP uit hoor.

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

Verwijderd

jordan2k schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 15:14:

Niet in alle versies van 2003 zit multicast, in de standaard versies zit unicast

Verwijderd

Topicstarter
Misschien een domme vraag maar in welke versie zit dan wel multicast?

Wij hebben 2x Windows server 2003 Standard edition en 1x Windows server 2003 SBS Premium edition

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-01 22:03

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Pagina: 1