[MS Live] Bètatest Windows Live Messenger gestart

Pagina: 1
Acties:

• Mr.S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-07-2025
nieuws: Bètatest Windows Live Messenger gestart

Ik zag dat je een "sharing folder" kon gebruiken, toen kwam dit in me op:

HÉ, IK HEB ZONET HET NIEUWE FILESHARE-SYSTEEM BEDACHT:

1. maak een msn bot
2. Maar een "Sharing Folder" aan voor je bot
3. Sleep je iso's in je "Sharing Folder"
4. Biedt op private forum's je msn-adres aan
5. Leechen met die handel >:)

of kan dit niet.

Mijn bedoeling met dit topic is om erachter te komen of MS hier een steek laat vallen, NIET om het zelf te gebruiken voor activiteiten die niet door de policy komen! Gelieve hier ook niet over te discussieren want dat is niet de intentie van dit topic, het gaat erom of dit niet een hele erge fout is van MS.

• ikbenwouter
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-08 19:44

ikbenwouter

! w t R

Je kan ook gewoon een .torrent aanmaken en dan doet iedereen ook vrolijk mee met uploaden.
Of een ftp-server of wat er nog meer voor handigere mogelijkheden zijn.

........................................................................................................................................................

• Mr.S
Ik zat dan ook te denken aan een FTP, maar het gaat vooral om de toekomst dacht ik, aangezien de Sharing Folder nog niet publiekelijk beschikbaar is. Het zal mij niets verbazen als binnen de kortste keren het laatste uur heeft geslagen voor torrents. Een msn bot die zijn zijn "spullen" deelt via een ftp was ook waar ik aan zat te denken.

[ Voor 6% gewijzigd door Mr.S op 13-12-2005 14:08 ]

Verwijderd

Waarbij je van maar één persoon leeched. Dan pak ik toch liever uTorrent en 10+ seeds :)

• Mr.S
Liever 1 snelle FTP dan 10 seeders met een traag kabelmodempje

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08 19:21
Mr.S schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 14:09:
Liever 1 snelle FTP dan 10 seeders met een traag kabelmodempje
Ja, en liever 1 seeder met 100mbit, dan een trage FTP. deze vergelijking kun je zo iedere kant op laten gaan. Je hebt snelle torrentsites en trage torrentsites, en je hebt snelle ftp's en trage ftp's. Over het nut van dit topic tast ik een beetje in het duister, filesharing kan al op 101 manieren, een bot via msn lijkt me dusdanig omslachtig dat dit nooit een succes zal worden.

PSN: DutchTrickle PVoutput

• Calamor
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:16
De vraag is ook hoe goed ze het controleren. En of je IP er bij word gehouden met het uploaden.

• Mr.S
Je strekking over snelheid klopt, je kunt het zien zoals je wil. Maar zoals in de ts staat:
Mr.S schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 14:01:
........
Mijn bedoeling met dit topic is om erachter te komen of MS hier een steek laat vallen, ...................................................... het gaat erom of dit niet een hele erge fout is van MS.
Ik zou graag willen weten hoe het "Sharing Folder" systeem werkt, want een goede zoekpoging gaf ook niet al te veel.

• Mr.S
What are Sharing Folders?
Sharing Folders will be a new and simple way for you to share personal photos, documents, and files with your Messenger contacts. You will be able to create a Sharing Folder by simply dragging files onto a contact name in Messenger. This will create an exact copy of the files on both you and your contact's computers, and create a Sharing Folder that can be accessed from Messenger, and on the desktop.

I can already share documents using e-mail. So what's the big deal?
The Sharing Folder will be easier than e-mail for sharing photos and documents. In a Sharing Folder, any time a file in the folder is added, modified, or deleted, those changes will be synchronized with the person you’re sharing with. The Sharing File icon in Messenger will also show you a gleam on a contact so you will know when a Sharing File has been updated. And it’s a simple drag-and-drop to share files, even simpler than the “send file” and “save as” functions you are already familiar with in Messenger. The Sharing Folders will work pretty much like the PC folder experience you already know, so it will make sense right away. Just like in Windows, you will be able to drag-and-drop, get different views of files, copy, paste, etc. You will be able to access a Sharing Folder from your desktop, to manage files whether online or offline. And a Sharing Folder requires virtually zero setup or configuration, and efficiently handles file synchronization without any fuss.
Hier staat al wat meer maar het beantwoord helaas niet echt mij vraag

Verwijderd

Best slim eigenlijk van microsoft. File transfers gaan via de server van microsoft, als dit ook via hun servers gaat, dan lijkt me niet dat je dat zou willen gebruiken. Al je prive dingen die je deelt met vrienden kunnen hun dan in principe gewoon ook meebekijken. Het is natuurlijk wel een sneaky oplossing voor de software-piraterij, zo kan microsoft mooi in de gaten houden wie zijn windows versie shared en hoe vaak die is gedownload, sturen ze je later de factuur wel. :)

PS: Ik vind die send-button ook wel apart gevonden hoor een "V" van oke en dan de button rood maken :9

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2005 14:34 ]

• Xalopalyps
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-08 17:30
Het gaat wel via de MSN Server inderdaad, maar de server kijkt er niet naar, deze stuurt de data gewoon door, dit gebeurd ook bij berichten die jij naar een ander verzend.

Ik weet dat, omdat ik zelf MSN Bots maak, het verzenden van bestanden en dergelijke is echter heel moeilijk.

• Mr.S
Verwijderd schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 14:28:
Best slim eigenlijk van microsoft. File transfers gaan via de server van microsoft, als dit ook via hun servers gaat, dan lijkt me niet dat je dat zou willen gebruiken. Al je prive dingen die je deelt met vrienden kunnen hun dan in principe gewoon ook meebekijken. Het is natuurlijk wel een sneaky oplossing voor de software-piraterij, zo kan microsoft mooi in de gaten houden wie zijn windows versie shared en hoe vaak die is gedownload, sturen ze je later de factuur wel. :)
Dat laatste zie ik ze nog niet zo snel doen, maar als je gelijk hebt dat ze met hun servers kunnen bepalen wat er doorheen gaat zou mijn idee niet levensvatbaar zijn, al moet er wel een manier zijn om dit te omzeilen.
Ook dachten ik en een collega eraan dat er waarschijnlijk een max grootte zou zijn maar dat ik vast met een patch ook wel te omzeilen.

[ Voor 46% gewijzigd door Mr.S op 13-12-2005 14:34 ]

• Xalopalyps
Er is geen maximale grootte, in ieder geval, als ik dingen via MSN ga verzenden van 700MB kapt hij er ook niet mee :)

• Mr.S
Maar jij maakt ook geen gebruik van het "Sharing Folder" systeem, denk ik :Y)

Verwijderd

Xalopalyps schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 14:33:
Het gaat wel via de MSN Server inderdaad, maar de server kijkt er niet naar, deze stuurt de data gewoon door, dit gebeurd ook bij berichten die jij naar een ander verzend. ...
Dat zeggen ze ja dat het gewoon doorgestuurd word. Het msn-protocol is geen open protocol en in principe heb je geen garantie dat er niet naar gekeken wordt. Stel dat ze jou verdenken van piraterij, zouden ze dan ook niet stiekem even kijken ;)

• Xalopalyps
Mr.S schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 14:38:
Maar jij maakt ook geen gebruik van het "Sharing Folder" systeem, denk ik :Y)
De Share-folder functie gebruik ik daarvoor wel eens in MSN ;)
Verwijderd schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 14:38:
[...]

Dat zeggen ze ja dat het gewoon doorgestuurd word. Het msn-protocol is geen open protocol en in principe heb je geen garantie dat er niet naar gekeken wordt. Stel dat ze jou verdenken van piraterij, zouden ze dan ook niet stiekem even kijken ;)
Klopt, daar heb je gelijk in, maar ik zie ze er niet voor aan dat ze dat gaan checken en al helemaal niet dat ze dat gaan opslaan.
Misschien bestandsnamen wel, maar deze zou je bijvoorbeeld kunnen coderen of een ID kunnen geven, zodat je een lijst met namen en ID's kan aanroepen via een website of iets dergelijks. :P

Verwijderd

Je zou natuurlijk inderdaad net zoiets kunnen gebruiken als ze bij dc++ doen. Bestanden die worden vaak ge-rarred en gedeeld. Verder worden deze bestanden gehashed zodat ze makkelijk snel terug te vinden zijn bij andere gebruikers. Zoiets is misschien ook wel te maken met zo'n bot, zodat je een bepaald bestand wat uit meerdere bestanden bestaat zo kan downloaden van meerdere gebruikers.
Maar zo heb je eigenlijk gewoon weer een p2p-programma, dus waarom zou je dat dan in msn willen hebben. :)

Ik denk dat als je de bestanden rechtstreeks kan sharen met iemand, p2p, dat het een erg leuke optie is voor msn. De vraag is alleen wat Brein en zo hiervan vind :), want zo maken ze het voor iedereen, ook de leek, erg gemakkelijk om illegaal software te delen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 14:38:
[...]

Op zich maakt het natuurlijk niet uit of het een open protocol is natuurlijk, ik kan ook een XMPP server opzetten, die toch alles nakijkt wat er gebeurt ;)
Pagina: 1