Toon posts:

iBook aansluiten op Samsung plasma TV

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag allemaal,

Ik heb thuis een iBook 14" en een Samsung plasma TV.
Er zit een VGA aansluiting op de TV.
En zit een speciaal kabeltje bij mijn iBook voor een andere monitor.
Gister allemaal aangesloten maar hij doet het helaas niet.
Na het lezen van de handleiding van de TV blijft dat hij alleen windows ondersteund (?).
Weet iemand een andere manier hoe ik hem kan aansluiten ?

MVG Daniel

Verwijderd

res. laag zetten heel erg laag, wat zijn de specs van je TV of het type nummer? heb zelf een tijdje een PB aan een Samsung plasma gehad, was toen geen probleem werkte perfect :)

Verwijderd

Topicstarter
Heb alle resoluties geprobeerd.
Dit model TV is het: http://www.samsung.com/nl/products/tv/plasmatv/ps_42v6s.asp

MVG Daniel

• straat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-02 21:37
Heb je wel de optie "detect displays" gebruikt nadat je alles had aangesloten? Mijn vga-monitor werd de eerste keer ook niet automatisch herkend maar het werkte prima na op die knop geklikt te hebben.

Wat niet helemaal duidelijk is uit je post is of het probleem bij de tv of de iBook ligt. Als je de "displays" preferences opent, krijg je dan één of twee panels te zien? Als je twee panels te zien krijgt (voor elke display één) dan wordt het scherm wel herkend, als je slechts één panel ziet dan wordt je externe scherm niet herkend. Wel even op "gather windows" klikken om beide panels naar je werkende scherm te krijgen, het tweede panel wordt standaard weergegeven op het display waar je de instellingen voor kunt veranderen. Op die manier kun je proberen een andere resolutie etc. in te stellen voor je externe scherm.

Verwijderd

Topicstarter
Hey

ik heb hem net weer aangesloten en krijg een 2e paneel voor de samsung.
daar heb ik resolutie op het laagst gezet (600x480)
maar helaas ziet me TV nog steeds mijn ibook niet.

iemand nog een idee ?

MVG Daniel

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-02 10:41

chem

Reist de wereld rond

Verwijderd schreef op woensdag 14 december 2005 @ 19:56:
Hey

ik heb hem net weer aangesloten en krijg een 2e paneel voor de samsung.
daar heb ik resolutie op het laagst gezet (600x480)
maar helaas ziet me TV nog steeds mijn ibook niet.

iemand nog een idee ?

MVG Daniel
daniel; ten eerste doen wij elkaar op GoT permanent de groeten, en anders kun je daar je signature voor gebruiken. Onder elk bericht mvg "naam" zetten is dan ook zowel overbodig als storend :)

ten tweede; kan je uitleggen wat je precies en hoe hebt aangesloten, en of je bij je ibook ook voor een pal/ntsc resolutie kan kiezen?

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Verwijderd

Topicstarter
chem schreef op woensdag 14 december 2005 @ 20:15:
[...]

daniel; ten eerste doen wij elkaar op GoT permanent de groeten, en anders kun je daar je signature voor gebruiken. Onder elk bericht mvg "naam" zetten is dan ook zowel overbodig als storend :)

ten tweede; kan je uitleggen wat je precies en hoe hebt aangesloten, en of je bij je ibook ook voor een pal/ntsc resolutie kan kiezen?
Ik heb op mijn ibook het verloop stukje aangesloten wat je er bij krijgt om een externe monitor aan te sluiten. Aan dat verloopstukje heb ik een VGA kabel aangesloten. De VGA kabel loopt van mijn ibook naar de TV waar ook een VGA aansluiting op zit.
Als alles aangesloten begint het beeld van mijn ibook te knipperen omdat hij een nieuw beeldscherm detecteerd. Dan ga ik naar systeemvoorkeuren en daar selecteer ik beeldschermen. Dan staat er een tab van het beeldscherm van mijn ibook en nog een tab en daar staat Samsung PDP. Dus mijn ibook ziet mijn TV wel. En mijn TV ziet mijn ibook niet omdat je een menu hebt met bronlijsten. Daar staan wel de DVD speler en video-recorder tussen. Heb voor de rest alle resoluties en Hz geprobeerd. Heb niets kunnen vinden van pal/ntsc.

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

PAL/NTSC is alleen als je een TV-out kabel gebruikt, dus S-Video of een tulpje. Aangezien jij het via VGA aansluit heb je hier niet mee te maken.

Als er een S-video/tulp/SCART ingang zit op je TV kan je ook een VGA->TV adaptor kopen voor je iBook om die zo aan te sluiten.

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

• surfpunk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-05-2021

surfpunk

*apple macBook*

Euh.. als ik deze site bezoek en kijk naar de specs dan staat er bij de ingangen dat er GEEN pc/d-sub (= vga) op zit... Nu kan er wel een 15-pinnige (?) d-sub op stekker op zitten, maar dat hoeft niet perse een vga ingang te zijn. Pas hadden we hier op kantoor ook zo'n geintje, wel de ingang maar dat bleek een of andere service poort te zijn...

Heb je een pc of pc-laptop tot je beschikking om de ingang op je scherm te testen en of eventueel een andere monitor om je vga-uitgang van je iBook ook nog eens na te lopen....

Mijn webcam is van lego, mijn fotocamera's zijn van Nikon, de statieven van Manfrotto, mijn snowboards van Völkl en mijn laptop van apple (maar daar mag ik op DPZ niets over zeggen)...

Verwijderd

Topicstarter
surfpunk schreef op donderdag 15 december 2005 @ 11:14:
[...]

Euh.. als ik deze site bezoek en kijk naar de specs dan staat er bij de ingangen dat er GEEN pc/d-sub (= vga) op zit... Nu kan er wel een 15-pinnige (?) d-sub op stekker op zitten, maar dat hoeft niet perse een vga ingang te zijn. Pas hadden we hier op kantoor ook zo'n geintje, wel de ingang maar dat bleek een of andere service poort te zijn...

Heb je een pc of pc-laptop tot je beschikking om de ingang op je scherm te testen en of eventueel een andere monitor om je vga-uitgang van je iBook ook nog eens na te lopen....
Ja heb nog wel een PC in huis en ook een andere monitor.
Ga ik vanavond even testen.
En ik weet dat het op de site staat dat er geen VGA aansluiting opzit maar in de gebruiksaanwijzing staat van wel.

• MahRain
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-11-2025
Je zou het nog eens kunnen proberen via DisplayConfigX, een programma'tje om de 2e monitor die je op een iBook aansluit beter te kunnen detecteren en instellen.

[ Voor 12% gewijzigd door MahRain op 16-12-2005 17:07 . Reden: url toegevoegd ]

• T-Junkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-01 11:46

T-Junkie

user brain not connected...

Handleiding NL PDF
Volgens de handleiding is er inderdaad een
- Een pc aansluiten
- Sluit de ene uitgang van de D-Sub-kabel aan op “PC (PC IN)” aan de achterzijde van uw tv/monitor en de andere uitgang op de videokaart van uw computer.
Ik neem aan dat je alle stappen hebt geprobeerd die in de handleiding stonden.
Ik denk dat het iets is met de refreshrate, probeer er anders eentje uit te kiezen die in de tabel van de handleiding staat. (blz 19)

En misschien kan je hier nog wat info/kennis halen: De grote tv-out FAQ
(okay, vooral op pc gericht, maar misschien kom je net iets tegen wat je over het hoofd hebt gezien)

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:55
Wat nog is wil helpen is na het fysiek aansluiten, je ibook herstarten.

No production networks were harmed during this posting

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:56

franssie

Save the albatross

bij mij hielp het om de refresh-rate te verlagen inderdaad (sony LCD maar soit) en een resolutie niet hoger dan die van de TV te kiezen (nou zijn deze bij mijn TV en iBook gelijk, toch sprong de iBook eerst terug naar 800x600). Zou toch moeten werken

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Verwijderd

Topicstarter
goeidemiddag

ik heb het vandaag nog even geprobeerd met spanningdocter en krijg nu beeld.
enige is helaas dat ik het beeld maar 2-3 seconden op de tv zie.
en dan gaat hij op zwart met een balkje, signaalkabel controleren.
en dan gebeurt er niets.

Verwijderd

Topicstarter
niemand enig idee ?
Pagina: 1