Nu ben ik een aantal uurtjes bezig met het maken van een goed werkend mail systeem. Het is de bedoeling om de ontvangers een nieuwsbrief te sturen in HTML format. Het html verstuur gedeelte lukt. Nu komen er hoogst waarschijnlijk een kleine 400 ontvangers in de DB.
Op dit moment verstuur ik op de volgende manier:
Over 20 adressen doet hij nu een seconden of 5. Je raad het vast al dat op een gegeven moment er 400 mailtjes uit moeten dat het lang duurt en of zelfs stuk loopt.
Ik heb al een aantal manieren gevonden om mass mailing te doen. Sommige hiervan hebben mooie progress balken.
http://www.aspnetemail.com/samples/webmailer/ <-- deze verstuurd zo'n 1500 mails in zeer korte tijd.
De source van deze mag je bekijken en alles krijg je voor elkaar geprogged, totdat je op moment van versturen komt. Dan mag je een licentie bij de mannen kopen. Op zich respect voor ze, het ziet er goed uit. Maar nu zou ik graag willen weten of mijn zelf geschreven code beter kan op het versturen niveau..
Op dit moment verstuur ik op de volgende manier:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
| Dim ontvangers As String
connectie.Open()
Dim queryOntvangers As String = "SELECT KlantEmail as ontvangers from Klanten WHERE KlantNBOntvangen='1'"
Dim cmdOntvangers As SqlCommand = New SqlCommand(queryOntvangers, connectie)
Dim dtrOntvangers As SqlDataReader = cmdOntvangers.ExecuteReader()
While dtrOntvangers.Read()
ontvangers = dtrOntvangers.GetSqlString(0).Value
Dim mail As MailMessage = New MailMessage
'Gegevens die E-mail moet bevatten
mail.To = ontvangers
mail.From = "noreply@host.nl"
mail.BodyFormat = MailFormat.Html
SmtpMail.SmtpServer = "smtp.xs4all.nl"
mail.Subject = "Multiple test"
mail.Body = "<font face='Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif' size='2'>Komt dit netjes aan ?</font>"
'Daadwerkelijke commando versturen e-mail
SmtpMail.Send(mail)
'update the email counter
EmailCounter += 1
End While
dtrOntvangers.Close()
connectie.Close() |
Over 20 adressen doet hij nu een seconden of 5. Je raad het vast al dat op een gegeven moment er 400 mailtjes uit moeten dat het lang duurt en of zelfs stuk loopt.
Ik heb al een aantal manieren gevonden om mass mailing te doen. Sommige hiervan hebben mooie progress balken.
http://www.aspnetemail.com/samples/webmailer/ <-- deze verstuurd zo'n 1500 mails in zeer korte tijd.
De source van deze mag je bekijken en alles krijg je voor elkaar geprogged, totdat je op moment van versturen komt. Dan mag je een licentie bij de mannen kopen. Op zich respect voor ze, het ziet er goed uit. Maar nu zou ik graag willen weten of mijn zelf geschreven code beter kan op het versturen niveau..