[TV]Scart kabel maken

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

• Tha_Spike_1981
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20-02 11:05
Even een korte vraag? Google geeft mij niet echt het antwoord, maar blijkbaar is het een simpele vraag.

Ik moet een SCART kabel maken tussen een Tv en een sony home cinema set. Nu weet ik dat ik geen SCART had hoeven te gebruiken, daar kwam ik pas later achter. Nu zijn er al spullen gekocht en wil ik toch eigenlijk die kabel wel eens maken.

Nu is mijn vraag? Is zo'n kabel een 1 op 1 kabel. Dus poortje 1 op de ene kant, is poortje 1 op de andere kant?

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

uhm beetje googlevraag..

tis praktisch 1 op 1, alleen moet je er ff rekening mee houden dat je de audio out van de ene kant aan de audio in van de andere kant hangt.
http://www.diyha.co.uk/electronics/scart.html

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

Jij gaat veel tijd en onnodig veel geld steken in het maken van een scart kabel die je voor 2 euro in bijna elke supermarkt kan kopen ?

• Tha_Spike_1981
Ok, dan weet ik dat ik alleen de audio moet omdraaien.

Green.Velvet:
Dat snap ik natuurlijk ook nog wel, maar die kabel gaat onder de vloer door en hij is 10 meter.

[ Voor 6% gewijzigd door Tha_Spike_1981 op 13-12-2005 13:54 ]

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Tha_Spike_1981 schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 13:47:
Ok, dan weet ik dat ik alleen de audio moet omdraaien.

Green.Velvet:
Dat snap ik natuurlijk ook nog wel, maar die kabel gaat onder de vloer door en hij is 10 meter.
hmm kijk dan wel uit met storing...
ik weet niet over hoeveel meter scart officieel nog goed moet werken, maar bij lange afstanden kan er nogal wat signaal degradatie optreden.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Tha_Spike_1981
Heb daar inderdaad meerdere topics over gelezen, en daar zei iemand dat die afstanden van thuis niet te vergelijken is bij de afstanden die hij had overbrugt. Hij werkte namelijk in een theater... Meter of 20 was volgens hem peanuts..

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-02 10:59
Tha_Spike_1981 schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 16:10:
Heb daar inderdaad meerdere topics over gelezen, en daar zei iemand dat die afstanden van thuis niet te vergelijken is bij de afstanden die hij had overbrugt. Hij werkte namelijk in een theater... Meter of 20 was volgens hem peanuts..
Yep, 20m is geen probleem....
als je de juiste dure kabel gebruikt...

Met de gamma-kwaliteit kabel is 2m al klotebeeld......

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ja en voor je audio moet je uiteraard minimaal 10% van je budget in kabels stoppen die meetbaar niet eens verschillend zijn :Z.

Dit is gewoon een kwestie van een schema opzoeken en die aanhouden.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.