[laptop] nieuwe hdd wordt niet herkend

Pagina: 1
Acties:
  • 137 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:51

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Topicstarter
Ik heb hier een HP Pavilion Zt3000 staan waarvan de harddisk stuk is gegaan. Ik heb dus die HP opengemaakt om te kijken welke hdd erin zat. Er zat een Toshiba MK6025GAS van 60GB in. Ik heb hiervan dus precies dezelfde gekocht met hetzelfde typenummer.

Ik heb die nieuwe hdd dus in de HP gebouwd, maar nu wordt de hdd niet herkend in de Bios. Ik krijg hem op geen enkele manier aan de praat. Ik dacht nu dus, hey tis een DOA. Ik de hdd uit die HP gebouwd en in mijn eigen laptop (Toshiba Satellite M40X) gedaan en mijn hdd uit de Toshiba in de HP gebouwd. Mijn Toshiba laptop vind de hdd gelijk zonder problemen. Echter de HP vind de schijf uit de toshiba helemaal niet.

Ik heb nu dus weer de oorspronkelijke (kapotte) schijf weer terug in de HP gedaan en die wordt wel weer vrolijk herkent... :(

Ik heb gekeken naar jumpers of iets dergelijks maar ik kan echt niets vinden waarom het niet lukt. Ik heb al op internet rond geneust maar ik kom geen vergelijkbaar probleem tegen. Ik heb precies hetzelfde typenummer gebruikt als de oude hdd maar nog wil het niet werken. Of bouwt HP een beveiliging in hun producten, zodat je niet zomaar zelf hardware kan kopen en dat in je laptop steekt, maar alles bij HP zelf moet kopen...??

Forever raver!
Specs: Workstation Server

• beascob
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10:06
je "kapotte HD" wordt wel herkent in de bios

HP heeft geloof ik eigen aangepaste bois/mbr/fat toestanden maar mischien helpt dit ?

gewaarwordingshorizon

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025
pas ook de hdd van de zt3000 van mijn baas vervangen, deze was ook defect, hij pakte zonder problemen de nieuwe grotere hdd!

2 tips

-bios update
-check de pinnetjes, soms zijn ze verbogen en maken ze slecht contact