Toon posts:

Exchange + windows 2003 SBS Email??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb hier een windows 2003 sbs met exhange 2000 geinstaleerd , naar mij zeggen heb ik alles gedaan wat je normaal ook doe voor het instellen van een email account. Maar het rare is dat het nu niet meer werkt op een of andere manier, de email adres wordt nu niet meer aangemaakt, als ik kijk bij de eigenschappen van de gebruiker. Dit geldt nu voor alle nieuwe gebruikers, deze krijgen wel een mail box maar geen mail adres, en kunnen dus ook niet op webmail. :(

Weet iemand waar door dit komt en hoe ik dit kan oplossen?

• Njay
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 26-04 07:36
Foutmeldingen in logboeken?
het kan even duren met active directory ze staan er niet direct bij
Alle servicepacks geinstalleerd?
Probeer die user zijn mailbox is in te loggen op een pc en kijk daarna wat er gebeurt

etc. etc.

PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest

Verwijderd

Waarom wil/heb je exchange 2000 draaien op een SBS 2003 systeem aangezien exchange 2003 daar standaard bij zit?

• Twisted
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2025

Twisted

Mogli <3

Verwijderd schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 12:34:
Waarom wil je exchange 2000 draaien op een SBS 2003 systeem aangezien exchange 2003 daar standaard bij zit?
alleen bij de premium editie, niet de standaard versie

Mijn fout dus: standard en premium hebben beide exchange 2003, excuses

[ Voor 14% gewijzigd door Twisted op 13-12-2005 17:38 ]

du -ba --max-depth=1| sort -nr | awk ' {printf("%20.2f MB %-s %-s %-s %-s %-s %-s\n", $1 / (1024*1024)+"MB\n", $2,$3,$4,$5,$6,$7)}'

• cOOlrUnnINgs
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:04
offtopic:
[quote]Twisted schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 12:35:
[...]

alleen bij de premium editie, niet de standaard versie[/quote]

Ik weet niet waar je die info vandaan haalt, maar Exchange 2003 zit er gewoon in hoor.
Check

Heb je bij de userdetails op het tabblad email-addresses wel het vinkje aanstaan:
"Automatically update email addresses based on recipient policy" ????

[ Voor 21% gewijzigd door cOOlrUnnINgs op 13-12-2005 12:41 ]

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:00
Verwijderd schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 12:34:
Waarom wil/heb je exchange 2000 draaien op een SBS 2003 systeem aangezien exchange 2003 daar standaard bij zit?
Waar haal je dit vandaan? SBS heeft altijd Exchange er in zitten. Een optie bij SBS is SQL / ISA.

Maar Exchange 2000 op een Windows 2003 machine? Volgens mij not supported.

Verwijderd

Twisted schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 12:35:
[...]

Oeps mijn fout

Verwijderd

Topicstarter
cOOlrUnnINgs schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 12:38:
offtopic:
[quote]Twisted schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 12:35:
[...]

alleen bij de premium editie, niet de standaard versie[/quote]

Ik weet niet waar je die info vandaan haalt, maar Exchange 2003 zit er gewoon in hoor.
Check

Heb je bij de userdetails op het tabblad email-addresses wel het vinkje aanstaan:
"Automatically update email addresses based on recipient policy" ????
ja dat heb ik ja, maar het heeft altijd gewerkt en ik heb alle update al gedownloaden ook SP1 en windows update.

qua logboken niks speciaal, en het aanmaken van de mailbox ging wel goed succesfull namelijk.
en de laatste vraagje hoe doe je dit?
Probeer die user zijn mailbox is in te loggen op een pc en kijk daarna wat er gebeurt

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Voeg je je users wel toe via die wizard in Users in "Standard Management"? Anders werkt het niet nee.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-02 14:55

dominic

will code for food

Pas op dat je de gebruikers niet als SBS Users aanmaakt, dan krijgen ze geen e-mail. Je moet de gebruikers gewoon in de AD aanmaken, dat gaat altijd goed.

Download my music on SoundCloud

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

dominic schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 15:25:
Pas op dat je de gebruikers niet als SBS Users aanmaakt, dan krijgen ze geen e-mail. Je moet de gebruikers gewoon in de AD aanmaken, dat gaat altijd goed.
Juist andersom ;)

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-02 14:55

dominic

will code for food

Euh nee, bij mij is het juist zo.. Wanneer ik ze als SBS Users aanmaak wordt er geen goede exchange mailbox aangemaakt, wanneer ik het gewoon netjes in de AD doe werkt het wel..

Download my music on SoundCloud

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

dominic schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 15:34:
Euh nee, bij mij is het juist zo.. Wanneer ik ze als SBS Users aanmaak wordt er geen goede exchange mailbox aangemaakt, wanneer ik het gewoon netjes in de AD doe werkt het wel..
Lekker corrupt, ik heb het net zelf gedaan (SBS 2003 Premium dan wel) via Standard Management --> Users --> Add a User...

Verwijderd

Beide horen te werken (beide werken bij mij ook)
Het probleem hier lijkt me eerder its in het geestje vane en recipient update policy die niet draait of gewoon pleitos is.

oilderka,

check eens in je Exchange config of je bij "/recipients/recipient update services" twee update services hebt (enterprise update service en je domeinnaam) en of die runnen?
en of je bij /recipients/recipient policies" tenminste één update policy hebt (en dat daar ook iets in staat?)

Trouwens, SP1?

Heb jij SP1 voor Exchange 2003 geinstalleerd op een Exchange 2000 doos? Want dan weet ik al waar het probleem ontstaan is...

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2005 16:06 ]

Verwijderd

het lijkt me dat er een check inzit dat hij geen SP voor 2003 op een 2000 server kan installeren....

Verwijderd

Het lijkt me dat je niet zomaar weg komt met Exch2000 installeren op een SBS2003 bak maar dat schijnt hem ook gelukt te zijn...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 16:40:
Het lijkt me dat je niet zomaar weg komt met Exch2000 installeren op een SBS2003 bak maar dat schijnt hem ook gelukt te zijn...
hehe weet het ook niet mare het werkte gewoon.
Maar ik heb users toegevoegd via AD en niet via Standard Management mischien lost dat het op.
En over sp1 dat was SBS 2003 +SP1 en daarna alle updates (windows update) en niet exchange.
check eens in je Exchange config of je bij "/recipients/recipient update services" twee update services hebt (enterprise update service en je domeinnaam) en of die runnen?
en of je bij /recipients/recipient policies" tenminste één update policy hebt (en dat daar ook iets in staat?)
en ik ga hier naar kijken

Verwijderd

Topicstarter
geen van beide oplossingen werken en bij services staan ze allebei op always run.. maar de mail box staat ook niet in exchange terwijl in AD wel staat dat die alle toegang heeft op pop3, webamail enz.

EDIT: het is geen exchange 2000 maar 2003 8)7 4 the mistake, had 2000 op de cd gezet ipv 2003 :P

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2005 09:37 ]

• Marlibica
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-11-2025

Marlibica

Tijd voor een ondertitel.

Voor nieuwe gebruikers staat de mailbox pas vermeld in de system manager als er ook daadwerkelijk mail in zit, vreemd genoeg

[ Voor 2% gewijzigd door Marlibica op 14-12-2005 11:28 . Reden: Typo ]

Sign here against sigs

Verwijderd

Marlibica schreef op woensdag 14 december 2005 @ 11:28:
Voor nieuwe gebruikers staat de mailbox pas vermeld in de system manager als er ook daadwerkelijk mail in zit, vreemd genoeg
is een goeie inderdaad...

Verwijderd

Topicstarter
het probleem is nog steeds ze krijgen geen email adres toegekent als ik een nieuwe gebruiker toevoegd via AD. In AD zegt ie wel dat ie een mailbox heeft wart je kan het wel deleten in AD.

Nog meer oplossingen? want alle instellingen staan goed

Verwijderd

Werkt het als je ze zelf een adresje geeft?
Zo ja, dan krijgen ze alleen geen adressen. Wat je eens kan doen is kijken of je recipient update policies wel daadwerkelijk iets bevatten aan tekst... Je kunt ook de update service een rebuild laten doen, als je niet te veel gebruikers hebt duurt dat een minuutje of twee, drie. Als de rebuild je users geen adressen geeft moet je eens kijken wat die recipient update service zoal raakt dan.

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-04 08:52
Mocht knettergek zn antwoord niet helpen, herstart de exchange services dan. Soms wil de RUS niet werken.
heb hier een windows 2003 sbs met exhange 2000 geinstaleerd , naar mij zeggen heb ik alles gedaan wat je normaal ook doe voor het instellen van een email account.
Gelukkig snappen we nu precies wat je hebt gedaan :s
Dit geldt nu voor alle nieuwe gebruikers, deze krijgen wel een mail box maar geen mail adres, en kunnen dus ook niet op webmail.
Zonder mailadres kun je wel via OWA aanmelden. Je moet echter wel een mail naar de box sturen of inloggen op de mailbox via outlook. Lijkt me verstandig dat je eens wat leest over SBS/Exchange.

[ Voor 74% gewijzigd door Taigu op 15-12-2005 13:18 ]

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Verwijderd

Topicstarter
dank u allen voor de oplossingen maar die mochten niet baten.
het oplossing was heel simpel zag ik ik was vergeten de email adres in te vullen bij account profiel, how simple can it be , dat is dan OWA
:9
mare intern krijgt ie nog steeds geen email adres, zoals %username%@domain.local
heb alles al gerebuild en gereboot.
heb alleen sp2 nog niet geinstaleerd. :P
zal het probleem dan opgelost zijn nadat ik dit geinstleerd heb?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2005 09:46 ]

Pagina: 1