Aangezien ik veel binnen mijn woonplaats blijf, en deze ook goed ken, ben ik niet van plan om voor honderden euro's een navigatiesysteem aan te schaffen, maar aangezien ik soms toch lange ritten moet maken ben ik wel op zoek naar een alternatief. Na wat brainstormen heb ik zelf een constructie bedacht, waarvoor ik het meeste al in de auto heb zitten.
Wat ik al heb:
PIII 600 laptop
220V omvormer + stekkerdoos
Extern TFT-scherm (aangesloten op de DVD)
GPS-muis
Als ik de laptop op het scherm aansluit en de geluidsuitgang op de radio voor de spraak (wat 5 min. werk is) moet ik via Bluetooth een verbinding maken met de GPS-muis. Aangezien ik al 220 in de auto heb kan de laptop gewoon permanent onder de stoel blijven liggen tijdens de rit. Het enige wat ik dan nog nodig heb is een USB-stick voor de bluetooth-verbinding die ik al voor een tientje heb zien liggen.
Nu ben ik nog op zoek naar een stukje software die via GPS kan navigeren. Liefst freeware uiteraard. Iemand enig idee?
En gaat deze constructie überhaupt werken? Is er geen kans op storing vanwege de radio?
Gaat GPS-navigatie werken op een PIII 600?
Bonusvraag: gaat het brandstofverbruik met sprongen omhoog, of valt dat wel mee?
Iemand enige ervaring met dergelijke bouwwerken?
Wat ik al heb:
PIII 600 laptop
220V omvormer + stekkerdoos
Extern TFT-scherm (aangesloten op de DVD)
GPS-muis
Als ik de laptop op het scherm aansluit en de geluidsuitgang op de radio voor de spraak (wat 5 min. werk is) moet ik via Bluetooth een verbinding maken met de GPS-muis. Aangezien ik al 220 in de auto heb kan de laptop gewoon permanent onder de stoel blijven liggen tijdens de rit. Het enige wat ik dan nog nodig heb is een USB-stick voor de bluetooth-verbinding die ik al voor een tientje heb zien liggen.
Nu ben ik nog op zoek naar een stukje software die via GPS kan navigeren. Liefst freeware uiteraard. Iemand enig idee?
En gaat deze constructie überhaupt werken? Is er geen kans op storing vanwege de radio?
Gaat GPS-navigatie werken op een PIII 600?
Bonusvraag: gaat het brandstofverbruik met sprongen omhoog, of valt dat wel mee?
Iemand enige ervaring met dergelijke bouwwerken?
[ Voor 3% gewijzigd door the_scientist op 13-12-2005 12:26 ]