[JS] Javascript popup met window al open check

Pagina: 1
Acties:

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Topicstarter
Hoi allemaal.

Voor een site die ik aan het maken ben wil ik graag dat er een popup word geopend onder bepaalde condities. dit fix ik dmv PHP.
Ik heb wel een javascript popup script, maar ik wil graag dat er gecontroleerd word of het window al open is, en zo ja, dat het dan niet opnieuw geopend wordt of ge-reload.
Hoe fix ik dat? ik ben niet zo'n genie met javascript namelijk. Het script wat ik nu heb heb ik ergens van een scripts site af.

alvast bedankt.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Michali
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-03 18:12
Bedoel je dat je wilt controleren of de popup nog open is na een reload van de opener oid? Of blijft de opener gewoon op dezelfde pagina terwijl de popup open is? In het eerste geval kun je gewoon een boolean variabel gebruiken die je op true zet bij het openen en bij het sluiten weer op false. Als de pagina wel herladen wordt, dan wordt het wat lastiger. Mogelijk moet je dan aan de server kant gaan registreren of de popup open is, en bij het opnieuw openen van de popup (of poging daartoe) die waarde uitlezen. Het is alleen volgens mij dan niet mogelijk om een referentie naar die window te krijgen.

Noushka's Magnificent Dream | Unity

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
server side registreren of window open is is niet te doen, aangezien je dan bij het sluiten van die windows weer een request moet sturen om door te geven dat het window gesloten is.

wat wel kan (in het geval dat je je window reload zoals michali zegt) is een cookie setten

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Topicstarter
mjah ik zou dmv een sessie ofzo kunnen bijhouden of het window al is weergegeven.
dan komtie ook niet meer terug als de user hem sluit.
het gaat er om dat het javascript weer geladen zal worden wanneer ik ergens op de site klik om een ander deel te bekijken.
bijv, als ik van Home naar Contactinfo ga, zal het javascript weer gedraait worden.
ik zou met PHP wel iets kunnen maken dmv sessies dat de status word opgeslagen en de popup niet meer geladen word tijdens die sessie.

• BasieP
mckaamos, en als ik me popup sluit dan?
hoe ziet jouw sessie (server side) dat ik dat (client side) gedaan heb zonder info te versturen vanaf de client naar de server?

ik zeg je: cookie dmv jscript

[ Voor 9% gewijzigd door BasieP op 13-12-2005 13:21 ]

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Topicstarter
BasieP schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 13:21:
mckaamos, en als ik me popup sluit dan?
hoe ziet jouw sessie (server side) dat ik dat (client side) gedaan heb zonder info te versturen vanaf de client naar de server?
hoeft ook niet... het gaat om een popupje die iemand misschien wel rete irritant gaat vinden. dan wil je em niet terug hebben als je em een keer weg geklikt hebt.
als ik dat dan met een sessie bijhoud, dan komtie iig niet meer terug binnen de opgegeven timeout tijd van de sessie.

• BasieP
McKaamos schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 13:23:
[...]

hoeft ook niet... het gaat om een popupje die iemand misschien wel rete irritant gaat vinden. dan wil je em niet terug hebben als je em een keer weg geklikt hebt.
als ik dat dan met een sessie bijhoud, dan komtie iig niet meer terug binnen de opgegeven timeout tijd van de sessie.
als dat nou eens in je startpost stond he ;)

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Topicstarter
BasieP schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 13:23:
[...]

als dat nou eens in je startpost stond he ;)
sorry jah :P klopt

• Michali
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-03 18:12
Idd, een cookie is nog wel een betere oplossing dan. Maar als je alleen hoeft te registreren of een popup al geopend dan kun je idd met een sessie variabel werken. Heb je daar dan problemen mee? Stukje voorbeeld code:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
session_start();
if ( !isset($_SESSION['popup_opened']) )
{
  $_SESSION['popup_opened'] = true;
?>
<script type="text/javascript">openPopup();</script>
<?
}

Dat is toch niet zo lastig?

Om problemen te voorkomen als je nog nooit met sessies hebt gewerkt: session_start() moet voor alle output komen.

[ Voor 21% gewijzigd door Michali op 13-12-2005 14:07 ]

Noushka's Magnificent Dream | Unity

Pagina: 1