Toon posts:

Externe schijf start niet (volledig) op

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben in het bezit van een Freecom FHD-2 Pro 80GB externe harde schijf en ik zit met het volgende probleem:

Als ik de schijf aansluit op mijn laptop dan start hij op maar na een aantal seconden begint hij weer opnieuw met opstarten. Dit blijft zich eindeloos herhalen. De schijf wordt dus niet herkend door Windows XP en ik kan dus niet bij mijn data. Ik heb Windows al opnieuw geinstalleerd en het ook geprobeerd op verschillende pc's. Helaas met hetzelfde resultaat. Mijn laptop ' bevriest' ook zolang hij bezig is met de externe schijf. Koppel ik de schijf los dan kan ik weer gebruik maken van Windows XP.
De schijf werkt via USB2.0 en krijgt (extra) stroom via een externe adapter.

Wie kan mij helpen?

Grtz, John

• Tom_G
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 27-02 09:04
Ik zou eerder aan een defecte schijf of ide/usb converter denken. Heb je die in deze staat gekocht?

• Sideshowbobbie
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-11-2025
Ik denk ook dat de externe schijf kapot is of idd de usb converter. Als de schijf ook niet wordt herkend op andere systemen, dan is het wel duidelijk dacht ik. Dus ik zou 'm maar gaan omruilen als dat kan

Verwijderd

Topicstarter
De harde schijf heeft het altijd gedaan (1,5 jaar lang). Er zit dus nog garantie op dus dat is het probleem niet. Alleen Freecom heeft al te kennen geven dat als ik hem opstuur voor reparatie (of vervanging) ik alle data kwijt ben. En daar ben ik natuurlijk niet blij mee! De diverse datarecovery bedrijven vragen 500+ euro voor het terughalen van mijn data en dat is me toch te veel.

Grtz, John

• Tom_G
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 27-02 09:04
Probeer dan de schijf uit de case te halen, in pc monteren en zo data kopieren. Hopelijk vervalt je garantie dan niet door het openen ervan.
Je zal trouwens tegelijkertijd weten of het de schijf zelf is die defect is, of de usb naar ide controller.

[ Voor 29% gewijzigd door Tom_G op 13-12-2005 16:38 ]