NVRAID Nforce3 compatible met nfoce4?

Pagina: 1
Acties:

• SpiriTNL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:13
Weet iemand of de NVraid van de nforce3 compatible is met nforce4?

Ik ga namelijk een nieuw mobo kopen met een nforce4 chipset maar draai nu op nforce3.
Ik gebruik raid0 en vraag mij dus af of die zo overgezet kan worden.

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-02 12:25
Bij mij herkende hij het array wel meteen toen ik overging van NF3-->NF4 maar ik denk dat je door een nieuw mobo wel zowieso aan een schone installatie zit!

• SpiriTNL
Schone installatie dat weet. Daar ontkom je niet aan.
Maar ik heb 2x 250Gig in raid0 als opslag dus je ziet het probleem al denk ik.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

OM FAQ / Beleid » RAID FAQ » Kan ik veranderen van RAID controller met behoud van data?

Kan dus gewoon :)

Overigens zou ik me afvragen waarom je überhaupt RAID0 als (belangrijke?) opslag gebruikt. Maak backups of kies voor RAID1 ;)

[ Voor 23% gewijzigd door BalusC op 13-12-2005 08:58 ]

• SpiriTNL
Dat is heel mooi.
Wilde dus alleen weten of het de zelfde type raid was en of het geen problemen gaat opleveren.
Voor de zekerheid want in de FAQ staat dat niet letterlijk.

Bedankt voor de hulp.

Kan slotje op.

edit: het is geen belangrijke opslag maar wel gegevens die ik liever niet kwijt wil.
Ik gebruik hem voor de snelheid. Voor de belangrijke data heb ik een externe maar die is geen 500Gig ;)

[ Voor 31% gewijzigd door SpiriTNL op 13-12-2005 09:00 ]

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:20

nwagenaar

God, root. What's the differen

NVRAID is compatible tussen beide NFORCE chipsets (S-ATA en normale ATA). Zolang je de nForce drivers hebt geupgrade met de nForce4 drivers op je huidige systeem, dan is het zelfs ook mogelijk om te booten en in Windows te komen zonder een verse installatie. Waarschijnlijk dien je alleen je Windows XP installatie opnieuw te activeren.

Zelf heb ik meerdere keren deze procedure gevolgt (vanwege defecte moederborden, upgrade, etc) en dit werkte altijd wel goed.

Maar, een verse installatie is natuurlijk altijd beter! Dan weet je zeker dat er geen problemen komen omdat je van moederbord/chipset bent gewisseld. Bovendien, een schone installatie zorgt natuurlijk altijd voor iets meer prestaties. Iig totdat alle spyware weer terug is :P

[ Voor 6% gewijzigd door nwagenaar op 13-12-2005 09:59 ]

Mijn Neo Geo MVS collectie

Pagina: 1