In een klein bedrijfje wordt door 5 medewerkers gebruik gemaakt van drie gedeelde e-mail accounts onder exchange (info, bestellingen & algemeen). De rechten zijn allemaal zo ingedeeld dat dat werkt, iedereen kan in die drie mailboxen komen en ook mail versturen namens deze. Maar daar komt dus het probleem, wanneer persoon 1 een mailtje beantwoord dat op het info-account binnen is gekomen, dan komt dit antwoord in zijn persoonlijke verzonden mail terecht ipv in de verzonden box van het info account. Een ander kan dus nooit zien of hoe en wanneer een mailtje is beantwoord en dit is erg onhandig.
Heb gezocht binnen exchange of hiervoor een filter cq instelling te vinden is, maar die heb ik niet kunnen vinden. Ook op technet en met de zoekfunctie hier kwam ik niet tot de juiste oplossing. Ergens is het natuurlijk ook wel logisch dat hij in de persoonlijke box terecht komt, maar het werkt gewoon niet handig wanneer anderen niet de verstuurde mailtjes kunnen bekijken. Heb vervolgens nog lopen klooien met persoonlijke filters in outlook zelf, maar daar kun je volgens mij niet filteren op de verzender en zo kwam ik dus ook geen stap verder.
Wie oh wie komt met het verlossende scriptje of je juiste instelling... het liefste heb ik dus gewoon automatisch een kopie van het verstuurde bericht in de gedeelde postbus van de verzender.
Heb gezocht binnen exchange of hiervoor een filter cq instelling te vinden is, maar die heb ik niet kunnen vinden. Ook op technet en met de zoekfunctie hier kwam ik niet tot de juiste oplossing. Ergens is het natuurlijk ook wel logisch dat hij in de persoonlijke box terecht komt, maar het werkt gewoon niet handig wanneer anderen niet de verstuurde mailtjes kunnen bekijken. Heb vervolgens nog lopen klooien met persoonlijke filters in outlook zelf, maar daar kun je volgens mij niet filteren op de verzender en zo kwam ik dus ook geen stap verder.
Wie oh wie komt met het verlossende scriptje of je juiste instelling... het liefste heb ik dus gewoon automatisch een kopie van het verstuurde bericht in de gedeelde postbus van de verzender.
Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P