[testcase] Pernis / Botlekgebied @ night

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hexyl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-01-2023
Ohhh man I love all those lights...
Wederom tijdens mijn nachtdienst gemaakt, regio Pernis/Botlek

Afbeeldingslocatie: http://img198.imageshack.us/img198/2812/13434823dy.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img198.imageshack.us/img198/5385/13434729to.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img198.imageshack.us/img198/6492/00590ct.th.jpg

voor de 1 misschien niet zo boeiend maar voor een ander des te meer, ik kan uren rond rijden met me cam door die regio, heerlijk gewoon

=============================================
edit: op aanraden van meerdere mensen hier 2 andere versies
=============================================

#01 (misschien nu weer iets 'te' gecropped,maar de boodschap is overgekomen)
Afbeeldingslocatie: http://img198.imageshack.us/img198/9962/1343482crop3yz.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img198.imageshack.us/img198/3606/1343472horizon9ax.th.jpg

[ Voor 30% gewijzigd door Hexyl op 13-12-2005 01:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooie platen, zit wel sfeer in. Geeft met echt dat nacht/avond dienst gevoel.

Volgende keer moet je maar eens wat platen gaan schieten als de processen in storing staan. Dan heb je pas een leuk fakkeltje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:38

Zoefff

❤ 

Ik heb er even een "testcase" van gemaakt. Naast dat een showcase minimaal 4 foto's moet bevatten, zijn de foto's niet echt heel denderend. Voor mij meer "a bunch of lights" dan echt compositioneel interessante foto's.

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolly_a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Wow! Gaaf hoor! Ik vind #1 enorm geweldig! Wat een licht hebben ze daar in zo'n ding zeg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-07-2024
ik vind de plaatjes zelf wel grappig, maar doe alsjeblieft iets voordat je ze publiek maakt
en dan bedoel ik natuurlijk knippen en croppen enzo, horizon rechtzetten etc.

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hexyl
Zoefff schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 00:59:
Ik heb er even een "testcase" van gemaakt. Naast dat een showcase minimaal 4 foto's moet bevatten, zijn de foto's niet echt heel denderend. Voor mij meer "a bunch of lights" dan echt compositioneel interessante foto's.
ja ok daar heb je wel gelijk in, maar normaal zie ik het vanaf de overkant (hoek van holland) en nu was ik er voor mijn werk dus heb er ff van genoten zegmaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hexyl
BasieP schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 01:04:
ik vind de plaatjes zelf wel grappig, maar doe alsjeblieft iets voordat je ze publiek maakt
en dan bedoel ik natuurlijk knippen en croppen enzo, horizon rechtzetten etc.
Daar verschillen de meningen dan over, ik vind een foto mooi zoals hij gemaakt is, als je voor je kijkt is de horizon toch ook niet altijd recht, is totaal niet flamend bedoeld ofzo maar een foto is meer dan alleen het onderwerp wat je gekropt heb, het is de hele omgeving (in mijn beleving dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Phant0m schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 01:07:
[...]

Daar verschillen de meningen dan over, ik vind een foto mooi zoals hij gemaakt is, als je voor je kijkt is de horizon toch ook niet altijd recht, is totaal niet flamend bedoeld ofzo maar een foto is meer dan alleen het onderwerp wat je gekropt heb, het is de hele omgeving (in mijn beleving dan)
Toch ben ik het wel met BasieP eens. Het valt mij in ieder geval ook meteen op als ik de foto's bekijk, met name bij #2. Een scheve horizon op een foto is toch iets anders dan een scheve horizon doordat je hoofd scheef hangt. Onbewust word dat namelijk wel gecorrigeerd door je hersenen in combinatie met je evenwichtsorgaan, bij een foto zit je toch echt vast aan de strakke omkadering en valt het scheve dus veel sneller op. Even rechtdraaien en afleidende vangrails eraf croppen maakt een foto gewoon meer "af" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
Phant0m schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 01:07:
[...]

ben ik het niet helemaal mee eens, ik vind dat foto's een beeld moeten geven wat de fotograaf vast wilde leggen op dat moment.

ik vind je eerst foto mooi, maar die grote rood verlichte vangrail vangt mijn aandacht ipv auto's, en zou ik er uit knippen.
dit omdat:
1 het afleid van het onderwerp
2 het niet scherp is
3 het sfeer wegneemt

bij jouw eerste foto (zonder vangrail) heb ik het idee dat ik 'zweef' en vanuit een helicopter oid naar die buizen (wat is het eigenlijk) kijk.
met die vangrail word ik hard terug geplaatst in de realiteit, en zie ik dat het eigenlijk gewoon vanaf een heuveltje genomen is..

over die horizon: je horizon is altijd recht, anders houd je je hoofd scheef.
het kan wel zo zijn dat er een berg is, of dat je bijv zoals bij je 2de foto, langs iets kijkt, maar dan nog zouden verticale lijnen verticaal moeten zijn, en niet 'een beetje' scheef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hexyl
berg? ik stond horizontaal hoor ;) maar ik crop het wel wat bij omdat jullie het zo vriendelijk opdringen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
Phant0m schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 01:18:
berg? ik stond horizontaal hoor ;) maar ik crop het wel wat bij omdat jullie het zo vriendelijk opdringen :+
ik zei ook niet dat je op een berg stond...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Jij vraagt door het openen van een testcase om onderbouwd commentaar, wij voorzien jou daarin ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hexyl
Zoefff schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 01:23:
Jij vraagt door het openen van een testcase om onderbouwd commentaar, wij voorzien jou daarin ;)
en ik voorzie jullie dan weer in dezelfde fotos met wat kleine aanpassingen waardoor de waardering voor de foto als het meezit omhoog gaat.alleen foto 1 en 2 dan want 3 is wel gewoon 'recht'

en wat die buizen zijn, geen idee, het is van Shell Pernis.
Zie begin post.

edit: Ik heb zelf een simpele ixus 400 als er iemand met 'beter materiaal' zin/tijd heeft om een avond/nachtje botlek/pernis of gewoon overdag op en andere interesante plaats, mij kennis zou willen laten maken met een 'echte' digicam enzo, zou ik dat erg leuk vinden, phant0m(AT)phant0m(dot)nl
als er ooit geld vrij komt voor een beter toestel schaf ik dat ook zeker aan,maar dat zit er momenteel ff niet in

[ Voor 31% gewijzigd door Hexyl op 13-12-2005 01:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-09 23:11

Barrycade

Through the...

Zoefff schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 01:23:
Hé Zoefje, jij hebt er een "Testcase" van gemaakt weet je nog?? ;) Dus je stelling gaat wat mank 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Hoezo? De stelling geld even goed voor een showcase hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een gezeik altijd over horizon, is dat het hippe woord voor 2006? :) Foto #1 is gewoon een prachtplaatje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whocarez
  • Laatst online: 08-06 15:03
Zal eens kijke of ik me pics nog heb liggen van de maasvlakte bij night.

Zitten altijd wel leuke dingen tussen zo in het donker.
Pagina: 1