pin layout TV-out Asus board

Pagina: 1
Acties:

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-04 07:15
Ik heb een Asus P4R800-VM. Ik wil em graag op een TV kunnen aansluiten met de TV-out. Nu zit er een tv-out connector onboard, en er is een speciale bracket te koop (de ASUS AV/S). Maar....je raadt et al......het kan niet zo moeilijk zijn zelf zo'n AV/S uitbreiding te maken. Als ik de afbeelding goed bekijk is het alleen doorlussen van de pinnetjes (er zit geen/nauwelijks electronica op de AV/S bracket). (Scheelt toch weer zo'n dikke 10-15 eu :) )

Weet iemand de pin-layout van de TV_OUT1 connector van dit board (zelfde als alle Asus boards waarschijnlijk)?
Het zijn 5 pinnetjes; ik gok een gemeenschappelijke ground/aarde en dan nog 1 voor composiet en 3 voor SVHS (oa. luminance (Y) en chrominance (C )).
(pin1 van de connector is op het board/manual rechtsboven)
zoiets:

*__*1
* * *

Enfin weet iemand dit? Zou me erg van pas komen......

Verwijderd

De handleiding geeft niets anders dan het schema wat jij hier ook geeft, zonder uitleg. De AV/S modules waarvan ze zeggen dat die los verkrijgbaar is is nergens op de Asus-site te vinden.

Google geeft ook niet direct een nuttige bijdrage.

Blijft over: een technical inquiry doen:
http://vip.asus.com/eserv...P4R800-VM&SLanguage=en-us

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-04 07:15
Ik ben ook uit de betekenis van de pinnen van de TV_OUT header op de Asus P4R800-VM (en wellicht ook andere boards).
Er zit een TV out header/connector op dit board, maar er zijn geen beschrijvingen van. Ik heb een beetje zitten testen en ben eruit! Nu kun je met alleen een female tulp chassis-deel en/of een s-video chassis-deel eenvoudig en goedkoop TV out functionaliteit krijgen (Asus heeft zelf ook een bracket hiervoor maar is lastig verkrijgbaar en prijzig).
Enfin:
pin1= GND / aarde
pin2=composiet signaal
pin3=is leeg/wordt niet gebruikt
pin4=S-video/s-vhs C(chroma)
pin5= GND / aarde
pin6= S-video/s-vhs Y(Luma)

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Reinier

\o/

In dit topic staat ook e.e.a. over de TV out header: DIY TV-out + SPDIF brackets voor ASUS A8N-VM CSM

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Die TV out bracket is gewoon veel te duur. Ik kan ze gemakkelijk krijgen een paar maanden geleden maar ik weet niet nu maar zelf gebruik ik nu een TV out die eerst voor een Asus P4R800-VM was en nu voor een P5RD1 en dat gaat prima.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• Reinier
  • Nu online

Reinier

\o/

Ik heb een vierpolig female mini-DIN chassiscomponentje gekocht, dus ik ga proberen het ding zelf te maken. Zou het nog uitmaken wat voor kabel je gebruikt? Ik heb niet zo gek veel snoertjes liggen, voldoet zo'n audiokabeltje van een cd-romspeler bijvoorbeeld? Is dat dik genoeg of zal ik dan signaalverlies krijgen?

• Schapie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-02-2025

Schapie

Bleh...

Reinier schreef op woensdag 21 december 2005 @ 23:10:
Ik heb een vierpolig female mini-DIN chassiscomponentje gekocht, dus ik ga proberen het ding zelf te maken. Zou het nog uitmaken wat voor kabel je gebruikt? Ik heb niet zo gek veel snoertjes liggen, voldoet zo'n audiokabeltje van een cd-romspeler bijvoorbeeld? Is dat dik genoeg of zal ik dan signaalverlies krijgen?
Ligt aan de afstand. Als het een meter of twee is zal dat prima gaan lijkt mij.
(Denk dat het zelfs de zelfde dikte is als die Asus er voor gebruikt.)

No signature found

Verwijderd

voldoet zo'n audiokabeltje van een cd-romspeler bijvoorbeeld?
De ene is de andere niet, in computerland zijn zelfs dergelijke kabeltjes te vinden die niet eens het audiosignaal behoorlijk ongestoord doorgeven, laat staan videosignalen. Als je het helemaal 100% correct wilt doen, pak dan voor S-video gewoon 2 losse coaxiale draden, bijvoorbeeld van je kabelTV/sateliet. Op die manier weet je tenminste zeker dat het in die EMI rijke omgeving niet teveel negatief zal uitpakken.

• Reinier
  • Nu online

Reinier

\o/

Okee, bedankt voor de tip. Ik ga er binnenkort mee aan de slag.

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik zit nu te denken, ik wil eigenlijk wel die bracket, maar aangezien ik de S-Video wil gebruiken heb ik eigenlijk niets aan de composite uitgang die er ook op zit. In principe zou ik gewoon het S/PDIF signaal van de andere interne aansluiting op het mobo erop kunnen zetten (zelfde plug, immers), toch? Scheelt me weer een extra backplate, want optisch/TOSLINK gebruik ik toch niet...

• Raikkonen_WC
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19-05 11:08
Ik zit met hetzelfde probleem.

Heb gisteren mijn Media Center PCtje in elkaar gebouwd, met een Asus P4-RD1-MX Socket 478 Pentium 4 3.4ghz, 1Gb geheugen, 160gb SATA HD.

Op dit moederbord zit ook een TV-Out connector op het moederbord, maar ik weet dus niet of de ASUS AV/S ook op dit model past. Kan me wel een kleurenkaart gaan kopen met een TV-Out, maar het moet met die connector toch mogelijk zijn?

Verwijderd

Raikkonen_WC schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 23:23:
Heb gisteren mijn Media Center PCtje in elkaar gebouwd, met een Asus P4-RD1-MX Socket 478 Pentium 4 3.4ghz, 1Gb geheugen, 160gb SATA HD.
http://dlsvr01.asus.com/p...RD1-MX/e2223_p4rd1-mx.pdf > pag. 35

Moederbord:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
2 4 6
1 3 5

1 = Ground
2 = Composiet Video
3 = Not Connected
4 = S-video C/kleur
5 = Ground
6 = S-video Y/helderheid

MiniDIN:
Afbeeldingslocatie: http://www.pinouts.ru/connectors/minidin4f.gif
1 = Ground
2 = Ground
3 = Y/helderheid
4 = C/kleur

Kortom, van mobo naar S-video:
1 > 1
5 > 2
6 > 3
4 > 4
maar het moet met die connector toch mogelijk zijn?
Ja dus...

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2005 06:49 ]

Pagina: 1