SafeForcer voedingen

Pagina: 1
Acties:

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-02 23:56
Heeft iemand toevallig ervaring met SafeForcer voedingen?

Degene die ik hier heb is van het type SN-500.

Specs:

1x 120mm temperatuurgeregelde fan
110-240 volt input
Aan/uit knop

20/24 pins atx stekker (4 extra pinnen zijn er vanaf te schuiven)
P4 stekker
1x sata
Veel molex

5v 35A
12v 17A
3.5v 28A

productie datum: 28/2/2005

Klinkt wel aardig, specs tijn vergelijkbaar met een tagan 480 oid, maar ik kan er nergens ervaringen of reviews over vinden!

Iemand meer info of ervaringen toevallig?

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

ik heb zelf een SafeForcer 350Watt PSU. weet het type zo gauw niet tho.
Ga em binnenkort vervangen door een model dat ik van iemand gehad heb, want als ik nu mij (handgemaakte) fanbus schakel (on/off, niet het voltage aanpassen) reboot mijn PC.

Weet niet of het aan de PSU of de fanbus ligt, maar volgens mij had ik er met mijn vorige (ovrigens overleden) voeding geen last van.
Zal het wel laten horen of het probleem verdwijnt. Als het verdwijnt is het dus gewoon een PSU issue.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• LiquidSmoke
Hmn, is misschien je voeding te krap bemeten? Dat wilt ook nog wel eens jou problemen veroorzaken.

Verder hoor ik het graag of een nieuwe voeding verschil maakt

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:42

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Misschien een beetje een raar vraagje, maar waarom wil je informatie en reviews over een voeding terwijl je de voeding al hebt :?

Ik kan je alleen vertellen dat het geen A-merk is, dus een Tagan zal vast beter zijn :)
kijk voor meer informatie naar Welke voeding heb ik nodig? Deel 14

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• LiquidSmoke
De voeding kwam gratis bij mijn nieuwe kast :P

Degene waar ik nu mee draai is een Codegen 400w, maar deze is gedeeltelijk gemod en die ander is verchroomd, daarom wil ik graag die andere gebruiken, maar niet de garantiezegel verbreken.

Hij is wel _erg_ zwaar die voeding, een heel stuk zwaarder dan mijn codegen, meestal een goed teken toch??

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:42

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

LiquidSmoke schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 17:38:
De voeding kwam gratis bij mijn nieuwe kast :P

Degene waar ik nu mee draai is een Codegen 400w, maar deze is gedeeltelijk gemod en die ander is verchroomd, daarom wil ik graag die andere gebruiken, maar niet de garantiezegel verbreken.

Hij is wel _erg_ zwaar die voeding, een heel stuk zwaarder dan mijn codegen, meestal een goed teken toch??
Koop een Sweex 600Watt voeding, en vergelijk die eens met een Tagan 480Watt. Ik kan je vertellen dat die Tagan beter is hoor ;)
Hoe meer Watt betekent niet altijd dat het beter is.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18:22

Piggen

Lekker bakkie

Volgens mij heeft hij het over de massa. Jeweetwel, kilo's ;)

Over SafeForcer voedingen vond ik alleen deze quote op Hydrogenaudio
Seasonic and the Nexus are both okay, according to a c't review. The Nexus failed the Bust-test repeatedly between 1.1 and 1.2 kV, but for home use it's sufficient, because the european norm only requires 1 kV burst resistance (and 2 kV for industrial use). Cheaper PSUs were seen to fail completely at 1 kV already (Safeforcer, Coba, King Yes..). Other values of the two are ok.

• LiquidSmoke
Hm, wat is een bust-test precies dan?
Of bedoelen ze burst-test, wat dat ook mag zijn?

[ Voor 41% gewijzigd door LiquidSmoke op 14-12-2005 09:32 ]

• LiquidSmoke
*Neemt aanloop* - SCHOP!

En hij heeft het tot 1 juli volgehouden!

Sinds maart dit jaar is de voeding 24/7 aangeweest, en hij heeft het nu totaal begeven, doet niks meer.
Of er hardware mee het graf ingenomen is, moet ik nog testen, maar een snelle test laat zien dat alles weer normaal boot met een andere voeding.

De hardware waren (zijn):

Asus A8n-sli
AMD64 3000+ winnnie
3 hdd's
dvd drive
x600 pro
2x512mb ddr400

De pc deed voornamelijk web/email/ftp/antivirusserver/parren en rarren/downloadbak, dus de load was 90% van de tijd nihil.

Raad deze voeding ook niemand aan.

Heb nu een Tagan TG-U15 480w besteld en hoop dat die het volhoudt 24/7.

Dacht het ff te laten weten.

[ Voor 3% gewijzigd door LiquidSmoke op 03-07-2006 09:42 ]

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:52
17A op de 12V rail is sowieso ERG krap voor een 500W voeding. Voor een kwaliteits 500W verwacht ik zeker toch 30A+

Die Targan voedingen zijn heerlijke dingen. Heb zelf een 330 en een 380W versie. Dingen zijn stil en rete stabiel, nog NOOIT problemen mee gehad. Sowieso zien en voelen ze erg degelijk aan!

[ Voor 46% gewijzigd door Luuk1983 op 03-07-2006 09:44 ]

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

• LiquidSmoke
Voor mijn pa heb ik nadat zijn sweex (zijn keuze!!) uitgebrand was :X ook een tagan gepakt, idd, heerlijke dingen...

Was nu toch in de aanbieding, moet goed zijn.

Heb toennet ff die safeforcer opengemaakt, wat blijkt:

-rondom de zekering is het aardig zwart, maaarrrr de zekering is niet kapot (doorgemeten). Zelfs de
zekeringhouder was deels gesmolten
-bij de eerste hoogspanningstrafo is vanalles zwart geblakerd, ziet er kapot uit...
-Alle 'middelmaat' elco's zijn bol en hebben gelekt.
-De temperatuursturing van de fan werkt precies verkeerd om: als ik een vuurtje bij de sensor hou
dan gaat ie juist langzamer draaien!
-Op het plastic beschermmatje onder de print zit een gruwelijke zwarte plek, maar deze is niet doorgesmolten (stevig spulleke)

Levensgevaarlijk dus, lijkt wel een recept voor brand.
Garantie heb ik er allang niet meer op.

Laat nogmaals zien hoe belangrijk een degelijke voeding is.

Op hardware van bijna 1000 euro is een voeding van 100 euro een schijntje om stabiel te draaien.

En degene die ik nu heb gekocht is modulair, heel handig lijkt me :)

[ Voor 13% gewijzigd door LiquidSmoke op 03-07-2006 11:23 ]

Verwijderd

Wat lage specs voor een 500 W voeding :|

Mijn 2 jaar oude 350 W voeding heeft al 15 A op 12 V (een Fortron):P

Een voeding moet je echt niet op gaan bezuinigen
Pagina: 1