[ubuntu 5.10] krijg wlan niet aan de praat

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F0kke
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-07 10:00
Ik krijg mijn WLAN niet aan de praat in Ubuntu 5.10. Het gaat om een Sitecom WL-120 V1.
De kaart wordt herkent als Prism54, maar functioneert niet met deze driver. Ik heb nu ndiswrapper geinstalleerd en de laatste windows xp driver voor mijn kaart met ndiswrapper geladen. Probleem is echter dat Ubuntu de Prism54 blijft pakken...

Ik ben vrij nieuw met Linux, en om het bovenstaande te bereiken ben ik ook al eventjes bezig geweest. Ik heb ook al iemand gevonden die hetzelfde probleem had als ik en het opgelost heeft, maar bij mij werkt zijn oplossing niet:
SOLVED IT!
Just deleted all files containing prism54 and removed the module (modprobe -r prism54) :D

That was fast!
Ik heb alle prism54 files weggegooit die ik met de search kon vinden. ook heb ik modprobe -r prism54 gedraait.

Iemand een suggestie?

[ Voor 7% gewijzigd door F0kke op 13-12-2005 00:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon een andere driver proberen.
Kijk is op deze lijst http://ndiswrapper.sourceforge.net/mediawiki/index.php/List

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doelman
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-08 12:40
Zit Prism54 niet in de kernel? En dan niet als module maar gewoon meegebakken?Misschien is het dat die daardoor automatisch geladen wordt?

Mijn pianomuziek: http://www.youtube.com/user/doelman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F0kke
Bedankt! :D

Helaas stond mijn Sitecom WL-120 hier niet bij. Wel vond ik op deze pagina de juiste driver voor een ander Wlan kaartje dat ik nog zag liggen, namelijk mijn Linksys WPC11 V4. Na het installeren van de driver met ndiswrapper en het commando "modprobe ndiswrapper" kon ik de kaart gaan configureren bij Network Settings. Voor het gemak ff mijn WPA uitgezet en ja hoor, nu zit ik hier Wireless dit bericht te tikken. _/-\o_

Misschien kunnen je me helpen met hetvolgende, ik moet nu elke keer als ik mijn pc opstart de console (terminal) openen en "modprobe ndiswrapper" uitvoeren. Ook moet ik daarna mijn Wlan weer configgen in Network settings. Balen dat dit alleen maar 1 sessie werkt... Hoe kan ik dit "automatiseren" bij het booten? HIer ga ik zelf eerst ff naar zoeken.. :)

[ Voor 22% gewijzigd door F0kke op 13-12-2005 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fokkie schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 18:17:
[...]
Misschien kunnen je me helpen met hetvolgende, ik moet nu elke keer als ik mijn pc opstart de console (terminal) openen en "modprobe ndiswrapper" uitvoeren. Ook moet ik daarna mijn Wlan weer configgen in Network settings. Balen dat dit alleen maar 1 sessie werkt... Hoe kan ik dit "automatiseren" bij het booten? HIer ga ik zelf eerst ff naar zoeken.. :)
Tip: Kijk eens in /etc/modules.autoload.d/... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F0kke
Thx ;) had 't net ook gevonden op http://ndiswrapper.source...ediawiki/index.php/Ubuntu en het zaakje werkt inmiddels :) Woei, mijn tweede dag Linux en dingen beginnen zowaar allemaal te werken :+

Mod: hij mag dicht :)
Pagina: 1