Toon posts:

kleine speakers, "groots" geluid

Pagina: 1
Acties:
  • 5.649 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen daar,

Ik ben nog enkele dagen verwijderd van de aankoop van een Yamaha RX-V457 receiver. Daarbij wil ik ook graag nieuwe (boekenplank-) speakers. Ik ben al gaan luisteren bij de lokale speciaalzaak echter ik kom nog niet helemaal tot een keuze.

Hoewel ik uit de verschillende forums alhier het idee krijg dat Bose not done is waren de 201 en de acoustimass sets toch best te pruimen. Waar ik zeker van gecharmeerd ben is Magnat, de set die ik gehoord heb is geloof ik de 503. De B&W's die ik gehoord heb vond ik vergelijkbaar.

Nu wil ik weten: zijn de kleinere Magnats Needle 11's bijvoorbeeld vergelijkbaar met de 503's, bijvoorbeeld aangevuld met een sub? Niet dat ik nu zo dol ben op een subwoofer maar ik kan geen grote spekers kwijt. Oftewel, de aloude tegenstelling: ik wil wel grote stereospeakers maar ik kan niet (ook budget).

Ik wil in de toekomst toe naar een surround systeem maar mijn prioriteit ligt bij goede 2ch. muziekweergave met kleine speakers, mijn woonkamer is 5 bij 6 meter.

• Elektronicanet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:04

Elektronicanet

Leds do it!

Die receiver is erg goed, dus daar zou ik idd niet over twijfelen.

Zelf ben ik ook de afgelopen weken op zoek naar speakers :)
Heb verschillende Bose setjes beluisterd, maar om eerlijk te zijn, vind ik het een ontzettend brakke prijs/kwaliteit verhouding hebben, de speakers die betaalbaar zijn (rond de 500 euro) klinken werkelijk als een blikke badkamer-speaker :p Maar ik wil de Bose discussie niet wederom aanwakkeren ;)

Ook heb ik verschillende sattelliet-sub systeempjes beluisterd, maar imho haalt dit het niet bij "normale" speakers, zoals de JBL E-80. Ik sta op dit moment op het punt om een JBL 5.1 set te kopen (naja, m'n vader dan) met 2x E-80 als front, 1x EC-25 als center, 2x E-20 als surround en een E-150 als sub. Totaalprijs is 799 euro.

Magnat en Eltax hebben qua prijs/kwaliteit verhouding hele leuke speakers, waar ik zeker eens naar zou gaan kijken. Zo heb ik de Magnat Vector 77 al voor 99 euro gezien :)

Imho halen de needle speakers het absoluut niet bij normale zuiltjes... Zelf heb ik bij de Mediamarkt geluisterd, daar staat alles bij elkaar. Ook al staat er een subwoofer aan, het geluid klinkt gewoon vervormd en schel. Maar dat kun je toch het beste zelf beoordelen denk ik...

[ Voor 49% gewijzigd door Elektronicanet op 13-12-2005 00:15 ]

Nederlander in België

Verwijderd

Ik kan je dan maar 1 merk aanraden naar vele verschillende ervaring met "boekeplank" luidsprekers.
Quad L11 en de L12 zijn in mijn ogen voor 300/420euro/per stuk de beste luidsprekers kwaliteit/prijs. De "smaak" geluid in is mijn ogen zo goed uitgebalanceerd dat ze voor alleen in stereo verdomt goed doen en zelfs voor 5.1 gebruik uitstekend doen.
Ik zou je sterk willen aanraden deze speaker eens te luisteren. Als je budget het niet rijkt tot deze speakers. Neem dan evt 2 stuks in een 5.1 setup als fronts of kijk dan naar Highland 3000-serie voor wat mindere budget!

succes!

• Etharion
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-12 09:14
Je zou eens kunnen kijken naar de nieuwe Kef iQ3 (opvolger van de Q1), die komt overal bijzonder positief uit de reviews. Deze zitten rond de 200 euro per speaker.

• masaman
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Elektronicanet schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 00:09:
Ik sta op dit moment op het punt om een JBL 5.1 set te kopen (naja, m'n vader dan) met 2x E-80 als front, 1x EC-25 als center, 2x E-20 als surround en een E-150 als sub. Totaalprijs is 799 euro.
Waar vind je deze spullen in totaal voor 799 Euro ?
Ik heb net even (misschien te kort...) rondgekeken maar alleen die sub kost ongeveer 400 Euro, de E-80's zie ik per stuk voor ruim 300 Euro, center ongeveer 180 Euro en de surrounds 120 Euro per stuk. In totaal zit ik dan op ongeveer 1400 Euro. :/

Dus een schopje richting jouw winkel wordt zeer wel gewaardeerd... _/-\o_

• gratis_vodka
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:19

gratis_vodka

If you love it - shoot it!

Dynaudio zou ik ook zeer zeker eens beluisteren.

Zoals altijd bij dit soort topics geldt uiteraard, maar dat wist je zelf natuurlijk ook al ;), dat je altijd zelf moet gaan luisteren. Niets zo persoonlijks als smaak...

Modellen die door de bladen of kenners worden opgehemeld zouden naar jouw mening best wel eens helemaal niet zo lekker kunnen klinken en outsiders die je voorheen niet op je shortlist had staan, blijken toch beter dan je verwacht had...

Verwijderd

Je zou eens kunnen kijken op designspeakers.nl , podspeaker.com , hobo.nl en stassen.nl
Ik persoonlijk vind de micropods er leuk uitzien en ze klinken goed!

• Dr. Strangelove
  • Laatst online: 23:07
Verwijderd schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 00:45:
Ik kan je dan maar 1 merk aanraden naar vele verschillende ervaring met "boekeplank" luidsprekers.
Quad L11 en de L12 zijn in mijn ogen voor 300/420euro/per stuk de beste luidsprekers kwaliteit/prijs. De "smaak" geluid in is mijn ogen zo goed uitgebalanceerd dat ze voor alleen in stereo verdomt goed doen en zelfs voor 5.1 gebruik uitstekend doen.
Ik zou je sterk willen aanraden deze speaker eens te luisteren. Als je budget het niet rijkt tot deze speakers. Neem dan evt 2 stuks in een 5.1 setup als fronts of kijk dan naar Highland 3000-serie voor wat mindere budget!

succes!
I second that, de Quads zijn prachtig. Naast erg goed geluid hebben ze bovendien een prachtige afwerking (pianolak) die speakers van 5 tot 10 keer de prijs niet zou misstaan. Mocht je budget niet zo ver reiken dan zijn de nieuwe Missions (M30/31 geloof ik) ook erg aardig.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• pinodambini
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-12 23:58

pinodambini

Dr. Z. Vago

Ben vorige week zelf ook op zoek geweest naar een satteliet systeem, na veel luisteren vondt ik toch de Mordaunt-Short Genie zeer goed klinken. Heel mooi vol geluid voor kleine speakers. Misschien dat dat wat voor je is?

Verwijderd

Die Mordaunt-Short "Genie" set heb ik inderdaad ook naar gekeken en klinkt inderdaad oke.
Prijsindicatie is €799 voor zwart en €899 voor zilver.

zie bestekeus.nl en stassen.nl

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:24

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ik mis geloof ik een budget hier?

Anywayz, ga sowieso luisteren... De Kef en Quad speakers die hierboven genoemd zijn vond ik bijvoorbeeld leuk klinken, totdat ik de Dynaudio Audience 52se hoorde... Totaal niet te vergelijken met de 42 en 52... Om maar aan te geven dat zelfs binnen een merk er grote verschillen kunnen zijn...

• mlevd
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-02 22:42
MikeyMan schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 10:41:
Ik mis geloof ik een budget hier?

Anywayz, ga sowieso luisteren... De Kef en Quad speakers die hierboven genoemd zijn vond ik bijvoorbeeld leuk klinken, totdat ik de Dynaudio Audience 52se hoorde... Totaal niet te vergelijken met de 42 en 52... Om maar aan te geven dat zelfs binnen een merk er grote verschillen kunnen zijn...
Maar de Dynaudio 52se valt wel in een heel andere prijsklasse dan de Kef iq3 de Quad 11L.
Persoonlijk vindt ik de Quad 11L en in mindere mate de 12L nog steeds 1 van de allerbeste speakers en niet eens in zijn eigen prijsklasse en dat dan voor een prijs van 440,-- tot 500,-- per stel. De 52se kost al gauw 1250,-- per stel.

• PassieWassie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-03 09:55
Misschien kun je eens kijken naar Canton's of Elac's, deze merken leveren speakers in alle soorten en maten met een redelijk prijskaartje. Bose hoeft niet per definitie een no-go te zijn, maar het zijn nu niet echt de meest natuurlijk-klinkende speakers.

Missions klinken wat warmer dan de Cantons, maar de Cantons weer rustiger.
De leukste speakers uit het hierbovengenoemde zijn dan wel de Dynaudio's. Super geluid, je betaald er dan ook wat meer voor, maar echt de moeite waard.

Ga eens wat zaakjes bijlangs en neem je favoriete cd mee ;)

Specs: http://specs.tweak.to/14936= Nieuwe Spekjes mensen !

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:24

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

mlevd schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 10:53:
[...]

Maar de Dynaudio 52se valt wel in een heel andere prijsklasse dan de Kef iq3 de Quad 11L.
Persoonlijk vindt ik de Quad 11L en in mindere mate de 12L nog steeds 1 van de allerbeste speakers en niet eens in zijn eigen prijsklasse en dat dan voor een prijs van 440,-- tot 500,-- per stel. De 52se kost al gauw 1250,-- per stel.
Daarom zeg ik; ik mis een budget... ;)

Waren die quad's zo goedkoop trouwens?

• mlevd
MikeyMan schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 11:12:
[...]

Daarom zeg ik; ik mis een budget... ;)

Waren die quad's zo goedkoop trouwens?
Adviesprijs van die Quad 11L is idd 250,--/stuk.
Stassen verkoopt ze echter voor 220,--/stuk, wat voor dat geld ontzettend veel speaker is.

Verwijderd

Ik zou in dit geval zeker eens de Totem model 1 en Totem mani 2 gaan beluisteren. Groots geluid maar toch klein van formaat. Ik denk dat geen (of weinig) andere bookshelf speakers hiertoe in staat zijn. Toevallig zocht een vriend van mij onlangs hetzelfde en na redelijk wat modellen beluisterd te hebben, staken deze 2 toch boven alles uit.

http://www.totemacoustic....cts/bookShelf_model01.htm

• gratis_vodka
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:19

gratis_vodka

If you love it - shoot it!

Haha je hoort 't al, luisteren dus ;)

• mlevd
Verwijderd schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 11:28:
Ik zou in dit geval zeker eens de Totem model 1 en Totem mani 2 gaan beluisteren. Groots geluid maar toch klein van formaat. Ik denk dat geen (of weinig) andere bookshelf speakers hiertoe in staat zijn. Toevallig zocht een vriend van mij onlangs hetzelfde en na redelijk wat modellen beluisterd te hebben, staken deze 2 toch boven alles uit.

http://www.totemacoustic....cts/bookShelf_model01.htm
Maar dan heb je het meteen over prijzen van ₤1600,-- en ₤3300,--. Maar zijn inderdaad heel mooie speakers.

Verwijderd

Nee hoor, ik heb de prijslijst niet direct bij de hand (ligt thuis) maar dacht dat de model 1 €795 per paar zijn. Check dat even met joenit:

http://www.joenit.com/NL/

Maar zeker nie de bedragen die jij hier schat (verbaast me trouwens ook, want ze klinken echt goed)

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09:26
Waarom geen mooie Klipsch boekenplan speakers. Zijn erg mooi. Hebben een zeer vol geluid! De Horn van Klipsch vind ik echt heel erg mooi klinken.

• Varienaja
  • Laatst online: 14-06 16:43

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Ik heb zelf een setje met 5x de Magnat Vetor Needle 11 en 1x een Klipsch (weet het type niet.. K12 ofzo) subwoofer.

Ik heb tijdens het uitzoeken hetzelfde setje gehoord met de 'grote' Magnat Needle-speakers, maar dat maakt eigenlijk geen verschil, omdat de receiver toch al de meeste bass naar de sub stuurt.

[edit]Je wilt natuurlijk weten hoe het klint... :-) helemaal vergeten..

Het klinkt echt goed bij mij. De sub kan de broek om de benen doen flapperen, maar is toch erg muzikaal. De Magnatjes krijgen zowat geen laag voor hun kiezen, en kunnen daarom ondanks hun kleine formaat toch flinke volumes aan.

[ Voor 35% gewijzigd door Varienaja op 13-12-2005 15:37 ]

Siditamentis astuentis pactum.

Verwijderd

Waarom die Quad's L11 en L12 zo goedkoop zijn de laatste tijd?
1. Ze worden met verlies nu verkocht omdat de voorraad op moet.
2. De nieuwe serie komt er aan van Quad. Ik heb wat foto's van gezien en een luister review waar ik geen hol van snap omdat het in het japans is. Ik zal de link zoeken!

Tja en 220euro voor een Quad L11 is idd echt geen geld. Als ik het geld had dan had ik er allang een 7.1 opstelling van gemaakt. Want die subwoofer van Quad is ook echt niet misselijk, al hoewel ik liever mijn Rell stadium III heb.

• mlevd
Verwijderd schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 15:17:
Nee hoor, ik heb de prijslijst niet direct bij de hand (ligt thuis) maar dacht dat de model 1 €795 per paar zijn. Check dat even met joenit:

http://www.joenit.com/NL/

Maar zeker nie de bedragen die jij hier schat (verbaast me trouwens ook, want ze klinken echt goed)
Ik heb ook geen prijzen uit NL kunnen vinden, deze komen van hifibitz.co.uk

Verwijderd

Ik zie het nu ook, in NL liggen de prijzen lager (of die site heeft per ongeluk een verkeerde prijs staan). Anyway, ik zou zeggen ga wat speakers beluisteren en neem de Totems zeker mee in die test.Ik zelf stond er behoorlijk versteld van wat uit zo'n kleine speaker kwam (en ik ben redelijk wat gewend omdat ik vrij vaak met audio te maken heb en zelf ook niet over de minste set beschik).

• mentalmadnizz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 28-12 23:47

mentalmadnizz

Deze nick was hip in de 90's.

Tsja, kleine speakers, groots geluid, dan denk ik aan Motional Feedback speakers van Philips. de 22RH541 bijvoorbeeld, is een kleine bookshelf speaker met een verbluffende laagweergave. Enige nadeel is dat ze uit de jaren 70 komen, en kwa uiterlijk ietwat gedateerd uitzien :P

zie www.mfbfreaks.com voor meer informatie.

Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl

Verwijderd

Topicstarter
Iedereen alvast heel hartelijk bedankt voor de reacties. Dat er nog veel luistersessies zullen volgen alvorens tot aanschaf over te gaan lijkt me duidelijk. Iedereen zijn smaak hoewel ik de smaak van sommigen financieel niet kan volgen... tot een paar honderd euro voor een setje wil ik wel gaan.

Dan nog de combinatie met "mijn" Yamaha RX457; er wordt wel van Yamaha beweert dat het geluid soms wat 'schel' zou zijn en dat je er dus een 'warme' speaker bij moet zoeken, iemand daar ervaring mee?

Vandaag was ik in een van de hoofdwinkelstraten van Arnhem bij een speciaalzaak: "Tja mijnheer, de 457, tja, als u nu de 557 neemt... maar die apparaten uit dat ondersegment van de markt zijn eigenlijk niet geschikt voor muziekweergave... de 557 heeft dan nog wat meer vermogen..." Ik strubbel wat tegen dat het vermogen er dus niet toe doet, het verschil tussen beide apparaten is 5 watt (!!! voor een huiskamer!!!) ... "Nee mijnheer u heeft er dus echt helemaal niets van begrepen, de voeding is zwaarder bij de 557..." :r :r :r arrogant gedoe zit ik nie op te wachten, trouwens het opgenomen vermogen aan de netzijde is bij beide apparaten hetzelfde volgens opgave fabrikant, en nogmaals; we hebben het over een huiskamer van 20 m2, boven slapen twee kinderen en feestjes geef ik ook niet elke dag ;) , 't gaat mij gewoon om een betaalbaar apparaat met veel instelmogelijkheden.

• voodooless
  • Laatst online: 20:26

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 21:57: "Nee mijnheer u heeft er dus echt helemaal niets van begrepen, de voeding is zwaarder bij de 557..."
Tja, als dat ook echt zo was had ie misschien een punt ;) Maar kijk je in de datasheets zie je voor beiden een maximale vermogensopname van 360 W staan. Puur gelul dus :P

557 heeft video conversie en multi room dingen. Als je dat niet nodig hebt: niet kopen.

[ Voor 12% gewijzigd door voodooless op 13-12-2005 22:06 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Idd "verkoop" praat.
Als het een kamer van 20m2 meter is zal je idd bij boekenplank speakers blijven. ik weet dat Highland hele kleine maar enorme goeie speakers maakt voor een zeer redelijk prijs waar ik liever voor Highland kies dan een JBL e80 ofzo... als ik iets niet vind klinken dan is dat het voor dat geld... Maar goed... ingeval veel succes.

Als de Yamaha "koud"/"schel" zal klinken is de Quad L11 een perfect speaker. Deze is toch na mijn zinnen beetje warm weer geven na 800hz. Dus zal je een mooi de boel aan kunnen sluiten. Ik heb zelf NAD er op aan gesloten omdat deze bij het pakket zat. (Versterker+cd-speler+Quad l11+stands en alle kabels voor 1700euro..)

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2005 05:31 ]

• _Drake_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-12 20:04
Verwijderd schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 21:57:

Dan nog de combinatie met "mijn" Yamaha RX457; er wordt wel van Yamaha beweert dat het geluid soms wat 'schel' zou zijn en dat je er dus een 'warme' speaker bij moet zoeken, iemand daar ervaring mee?
geluid van een yamaha ervaar ik niet als schel, maar wat meer koud, daarintegen wel geeft de yamaha veel details, ik heb zelf zo'n yamaha getest op mijn scanspeaks monitoren en ik vond het geen slechte combinatie, normaal draaien ze op een nad en die is wat warmer maar "minder" detail en klinkt wat wolliger.

2 scanspeaks zouden een leuke optie zijn als kleine krachtpatsers, maar het zijn zelfbouw speakers en liggen in een helaas wat duurder segment.

[ Voor 4% gewijzigd door _Drake_ op 13-12-2005 22:21 ]

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Idd kan ik ook beamen dat een yamaha amp ehh... schel is niet het juiste woord, maar eerder "crispy fris" in tegenstelling tot "warm".

Ik heb er TL zuilen op staan en dat zijn idd warme speakers. Daar zou ik dus wel naar kijken.

Wise enough to play the fool

• Redheinz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-12 18:13
Ik wil in de toekomst toe naar een surround systeem maar mijn prioriteit ligt bij goede 2ch. muziekweergave met kleine speakers, mijn woonkamer is 5 bij 6 meter.
Ik weet dat je er niet om vraagt maar:
Dan zou ik toch echt naar een stereo-versterker gaan kijken. Misschien dat je iets kunt vinden voor een redelijke prijs met een processor-ingang, dat weet ik niet. Feit is wel dat een stereo-versterker van hetzelfde budget beter gaat klinken dan een 5.1... Dan kan je later uitbreiden met een decoder.
Bedenk ook of je 6.1 wilt. Als je daar niet eens plek voor hebt is het misschien handig een overjarig 5.1 apparaat te kopen uit hogere prijsregionen.

Je weet in ieder geval onderhand wel dat er veel fabrikanten zijn die goede speakers maken :)

Succes met je speurtocht!

Zin.

• D4Skunk
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-10 08:59

D4Skunk

Kind of Blue

Keuzes maken is niet evident. Toen ik enkele weken geleden op zoek was naar een 5.1-set, het deksel op mijn neus kreeg in dit forum , en in de FAQ bijna niks bleek te staan mbt speakerkeuzes etc, ben ik zelf maar op onderzoek uitgegaan.

Het kiezen is inderdaad een hele beproeving, en om zeker te zijn dat ik voor mezelf de juiste keuze zou maken, heb ik overal dezelfde criteria gebruikt :

- zorg er zeker voor dat je het geluid zonder equalizer/diverse 'verbeteringen' hoort. Vraag of je zelf even i.d. settings v/d receiver mag grasduinen...

- De sub : volume & crossover/cutoff frequency etc maken bij 5.1 een wereld van verschil, net zoals het feit of je je sats al dan niet als small of als large speakers instelt (geen lage tonen weergeven <-> wel lage tonen). Waar het concreet op neerkomt : als je kan merken dat er een sub aanwezig is, staat die niet goed afgesteld. Pas wanneer je de aanwezigheid v/d sub niet meer merkt, staat die goed. In de meeste winkels staat de sub veel te luid, om de impressie te geven : 'kijk eens hoe hard die kan'... Wanneer ik een avondje film kijkt met een veel te luide sub, krijg ik gegarandeerd hoofdpijn.

- Waar je wel moet op letten, is dat de basweergave v/d sub ook bij luidere volumes strak blijft...

- Gebruik verschillende soorten muziek. Imho is techno etc minder geschikt om de speakerkwaliteit te beoordelen. Mijn persoonlijke keuze op dit vlak gaat uit naar 'ongekleurde nummers', zoals op de 2-meter-sessies/unplugged/..., deze zijn minder 'gekleurd', en de instrumenten klinken ook eerder als een echt instrument.

- Persoonlijk : goede speakers 'splitsen/verdelen' het geluid. ipv een 'mengelmoes' weer te geven. Je kan elk instrument makkelijker onderscheiden, en je ook een concrete 3D-positie voorstellen bij de nummers die daarvoor geschikt zijn.

- Beluister bij evaluatie muziek altijd zoals die bedoeld is, ga dus nooit een stereo-cd in 5.1 gaan beluisteren om je speakerset te evalueren.

- Gebruik CD's, geen mp3s of CD's gemaakt van mp3s. Mp3s geven slechts delen van het geluid weer, waardoor je bij betere speakers het heel soms het gevoel hebt dat er iets 'niet klopt'.

- Wat zeer belangrijk is bij een sub, is de strakheid van de bas. Regel daarvoor eerst de set af, zodat de sub & sats in evenwicht zijn, en speel dan een nummertje af op het max volume dat je van plan bent thuis te gebruiken. Gebruik een nummer met een zeer lage, maar strakke bas, zoals bv "fools gold" v/d stone roses.
Als je sub voldoende krachtig & correct is, kun je zeer duidelijk de aparte bas-aanslagen horen, ipv een lange doorlopende bas. Fijnafstellen van de cut-off kan je later thuis nog altijd doen. Een bas mag nooit 'boom'-en imho.

- Om de sats te beoordelen, gaat mijn voorkeur uit naar een duidelijk midden, en een eerder benadrukt hoog. Ik heb hiervoor "Greatest hits" v "The Police" gebruikt.

Alhoewel de impressies altijd persoonlijk zijn, denk ik wel dat dit je al een aardig eind op weg zou kunnen helpen.

Ik heb zelf de Canton Movie QX 150-set een aantal weken geleden aangeschaft icm een teac reciever (de AG7D). Totaal budget 1000 €, en de speakers zijn 5.1.

De set voldoet compleet aan mijn verwachtingen, en de speakerset zelf kostte iets van een 650 €.
Binnen dit budget was dit voor mij de ideale combo.

Succes !!

• PeeGee
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-12 18:35
Ik heb onlangs Anthony Gallo Due speakers geinstalleerd. Ben er zo super enthousiast over dat ik zelf ook overweeg twee van deze speakers aan te schaffen. (heb nu een JBL 5.1 speakerset)
De nucius serie is ook zeer de moeite waard en ook niet onbelangrijk, ze zien er leuk uit!

www.roundsound.com

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:28
Ben zelf erg tevreden over de Sony Pascal speakers:

Afbeeldingslocatie: http://www.be-direct.co.uk/additional/product_images/id13825.jpg

Verwijderd

Topicstarter
D4Skunk schreef op woensdag 14 december 2005 @ 14:57:
In de meeste winkels staat de sub veel te luid, om de impressie te geven : 'kijk eens hoe hard die kan'...
Helemaal mijn ervaring; volumeknop-draaiende-verkopers zijn de ergste :O . Ik heb reeds speakers beluisterd op een Yamaha; dit forum begonnen om dit soort tips erbij te halen en natuurlijk de suggesties ;) dus weer dank

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:06

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
bij RAF in Amsterdam werd ik vorig jaar juist geholpen door een medewerker, die alle equalizers uitdraaide om het meest pure geluid eruit te krijgen :)

en je moet zeker eens luisteren naar de speakers van KEF :), ook de Satteliet setjes klinken mooi :)
heb zelf 2x Q1, en binnekort iQ2c (dat is de nieuwe serie met nieuwe drivers erin ofzo, waardoor die veel hogere frequenties aankan... ik zal het binnekort kunnen horen :P)

Gallery V&A

• bbstreams
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

bbstreams

& digital coco

ik zou zweren dat ik hier een posting had gedaan;

iemand ervaring met de JAMO A 210 PDD 5.1 ?

Verwijderd

Topicstarter
Ben ook benieuwd naar de Jamo, er stond hier toch een plaatje? :? En ja, inderdaad voor 99 euro te koop bij Harense Smid

Verwijderd

Heb zelf wat oudere Jamo's (compact serie) als front speakers in gebruik op een JVC RX6042 met JVC R100 satellieten en subwoofer. In stereo zijn ze strak maar niet erg helder (hoog is niet scherp genoeg naar mijn smaak), midden zijn ze erg goed, laag heb ik de kantelfrequentie op 100 hz ingesteld richting sub (receiver kan dit scheiden). Speakers horen zelf tot 80 hz te gaan, vindt ze dan beetje "sloppy" worden, conussen zijn niet sterk genoeg om dit mooi weer te geven..

maar hé!! Alle waar naar zijn geld natuurlijk ;-) , speakers heb ik voor 100 euri per stuk gekocht dus mag ook geen high end verwachten ;-P

Verwijderd

jbokkerink even informeren welke speakers je nu gekozen hebt en of je de yamaha samen met de Totems getest hebt.

Ik ben zelf namelijk aan het kijken voor de combinatie Yamaha rx-v2600 met Totem Rainmakers. Ik heb ze nog niet in combinatie gehoord (yamaha en totem worden hier niet in dezelfde winkel verkocht) maar de Totem acoustic verkoper raadde me die combinatie af.
Pagina: 1