Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Op het moment ben ik nu 3 jaar bezig met de spv's van orange (spv en de spv c500) maar heb hier nu al zo vaak problemen mee gehad, scherm tot 2x toe geimplodeerd, ingang voor koptelefoon kapot, speakers kapot, snel beschadigd etc.

Nu zit ik zelf in de paardensport 24/7 dus dit heeft ook wel wat ermee te maken, veel stof en natuurlijk ongelukjes maar dan nog moet een mobiel na 1x vallen niet half kapot zijn.

Hierom ben ik, nadat nu mijn 6e SPV terug is naar de fabriek voor een nieuwe, het wel een beetje zat aan het worden.
Daarom ben ik dus op zoek naar wel een "smartphone" maar qua besturingssysteem maakt het niet veel uit, wel dat die een beetje fatsoenlijk met macosx moet kunnen syncen.
Maar vooral: Hij moet een beetje stevig zijn, iig steviger dan die spv's.

Sony ericsson oogt wel altijd goed, net als motorola maar ervaring heb ik hier niet mee.

Wie heeft er goede tips? of hebben de stevige mobieltjes niet veel functies?

• ZandBak
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-06-2023
telefoon met een goeie besschermhoes en elke dag effe schoonmaken:)

1337

Verwijderd

Topicstarter
ZandBak schreef op maandag 12 december 2005 @ 23:27:
telefoon met een goeie besschermhoes en elke dag effe schoonmaken:)
ja dat vind ik dan ook weer geen porem..

een SE p9** serie... zijn die bijvoorbeeld stevig? of is het met dat scherm precies hetzelfde verhaal + dat ik nogal eens in het stof rondloop, zal ook niet al te super zijn voor een touchscreen?

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Stof lijkt me niet handig. Er zijn altijd wel kleine openingetjes waar het stof doorheen kan, en voordat je het weet zit er allemaal stof onder het scherm. Een beschermhoes lijkt me toch wel handig. Er zijn ook wel merken die slanke hoesjes leveren lijkt me, dus misschien zou je daar ns naar kunnen kijken. :)

• JvW
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-06 15:52

JvW

On my way home...

Ik zit niet in de paardensport, maar ik denk dat een SE P9** telefoon ook niet alles is. Er zijn er hier op het bedrijf diversen in gebruik, en ze hebben best wel wat kwaaltjes. Met name het scherm is kwetsbaar.
En ook al zijn ze niet echt kapot, dan beschadigen ze wel gemakkelijk. En dat is nog maar in een relatief schone kantoor-achtige omgeving.

Ik heb niet echt tips voor je, maar wellicht kun je het eens opnemen met de diverse GSM-winkels bij je in de buurt.

Overigens vind ik dat een beschermhoes bij jouw soort gebruik gewoonweg een noodzakelijkheid is. Blijkbaar heb je die telefoon echt nodig in de stallen etc. Da's prima, maar dan moet functionaliteit voorop staan. Of het er leuk uitziet of niet is van minder belang.
Just my 2 cents....

“What could I say to you that would be of value, except that perhaps you seek too much, that as a result of your seeking you cannot find.” - Hermann Hesse

Verwijderd

Topicstarter
heb je ook gelijk in maar ja, een hoesje... tjaa dingen als z'n folietje over het scherm gaat der in ieder geval wel op maar dat is nog niet alles.

ik denk wel dat een mobiel met een klepje al een hoop kan schelen, al hoewel die ook met een beetje lomp omgaan af kan breken maar zo erg ga ik er als het goed is ook weer niet mee om.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2005 23:57 ]

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:14
Mijn MDA Compact is vrij robuust, maar daarmee houdt je echt geen stof tegen :(

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19:33

XanderDrake

Build the future!

Een MDA compact zou ik aanraden, maar hoe groter het scherm, hoe groter de kans op permanente schade die heel vervelend kan zijn.

Misschien geen smartphone? Die apparaten zijn niet echt bedoelt voor jou activiteiten...

[ Voor 19% gewijzigd door XanderDrake op 12-12-2005 23:59 ]

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

• _Drake_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:38
Is helaas al een wat oudere, maar de motorola mpx200 is oerdegelijk (chassis is van magnesium),
ik heb hem al 100x laten vallen, werkt nog steeds perfect.

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

Verwijderd

Topicstarter
hij moet iig het grootste deel aan functies hebben, internet, mp3, contacten syncen, agenda syncen, msn.
Maar dat doen de meeste normale telefoons nu ook wel ondertussen, maar ook gewoon de simpele dingetjes dat je oneindig veel programma's er makkelijk op kan zetten en het niks hoeft te kosten is er wel mooi aan

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2005 00:03 ]

Verwijderd

Palm PDA's zijn van oorsprong oerdegelijk. Het zou me niets verbazen als een van de Palm smartphone apparaten wel aan jouw wensen voldoet, temeer daar die meer uit de PDA hoek dan uit de telefoonhoek komen.

Verwijderd

Topicstarter
jij bedoelt de treo's? ja daar heb ik ook al naar gekeken maar dan zit je nog steeds met een touchscreen... maar de degelijkheid heb je dan wel.

http://www.pdashop.nl/product/16027/15507 en zo een case mag er wel omheen ;)

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2005 00:08 ]

Verwijderd

Als de treo's de phones zijn, dan bedoel ik die inderdaad :P..

wat bedoel je met 'dan zit je nog steeds met een touchscreen'? Je bedoelt dat die treo's geen touchscreen hebben (toch wel?) of dat je geen touchscreen wilt? Al die smartphones hebben toch touchsreens?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 00:08:
Als de treo's de phones zijn, dan bedoel ik die inderdaad :P..

wat bedoel je met 'dan zit je nog steeds met een touchscreen'? Je bedoelt dat die treo's geen touchscreen hebben (toch wel?) of dat je geen touchscreen wilt? Al die smartphones hebben toch touchsreens?
nou dat is een punt wat toch al snel kapot kan gaan, maar met z'n case is het wel wat mischien

Verwijderd

Als je dat serieus aan het overwegen bent, moet ik je wel waarschuwen dat er dus geen windows CE of mobile op dat apparaat staat, maar PalmOS. Daar kun je voor de rest alles mee wat je hier omschrijft, maar dus niet windows-CE applicaties draaien oid. Wel iets om ook in de vergelijking mee te nemen.

Wat betreft het scherm.. er is geen reden waarom een touchscreen sneller kapot zou moeten gaan dan een niet-touchscreen. Het zijn namelijk veelal dezelfde schermen, alleen zit er over het touchscreen nog een touchscreen (verrassend). Mijn Palm M515 heeft al de nodige tikken en meppen gehad, maar het scherm is nog steeds niets mis mee..

Verwijderd

waarschijnlijk niet "smart" genoeg, maar met een toestel als de nokia 5140 http://www.nokia.nl/nl/telefoons/modellen/5140/index.html heb je nooit meer problemen. Deze zijn veel meer gemaakt voor "het buitenleven". Nokia heeft trouwens nog een paar toestellen a la deze, maar dit is de meest inteligente. Naar mijn weten zijn er niet echt andere merken die zulke stevige toestellen maken.

Verwijderd

Topicstarter
windows CE was ik toch al zat, al helemaal in combi met macosx

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

Verwijderd schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 00:23:
windows CE was ik toch al zat, al helemaal in combi met macosx
Zodra je niet iets gebruikt als Windows met Outlook dan is zo'n Windows Mobile machientje niet bepaald een aanrader. Je kunt ze met gigantisch veel geknutsel enigzins aan de praat krijgen.
Zet je die moeite af in uren dan zijn het wel erg peperdure dingen geworden wat dat betreft, moeilijk beheer dus.

Blijven Symbian, PalmOS en de paar smartphones die een eigen systeem hebben over (en misschien wel de zeer zeldzame Linux smartphones).
Een Nokia 6600 zou onder de smartphones met eigen systeem vallen en ik dacht dat er voor macos x wel van die applicaties waren waarmee je de nokia gsm kon synchroniseren.

Een Palm Treo 650 is een leuk ding maar hij kan niet zo goed tegen het vallen van 1 meter hoogte op asfalt zoals een docent er zeer pijnlijk achter kwam. Zijn display is stuk (zit een aardige barst in) en de antenne is aan de behuizing vastgeplakt met een plakbandje, verder werkt het apparaatje gewoon.
Je hebt wel van die mooie rubber/siliconen cases voor het ding waardoor hij en beter in je hand ligt en wat beter beschermd is tegen stoten en vallen.
Die Treo en die Nokia 6600 zijn ongeveer even groot en dat is wel even een stukkie groter dan een SPV wat betreft de breedte. Waarschijnlijk heb je dan weer van die zeikerds die dat te groot vinden of die roepen dat die antenne lelijk is op die Treo. Die apparaten zijn klein zat om in een zak te kunnen of in een zeer modieuze (niet dus) houder aan de riem, dus te groot valt heel erg mee. Mensen met grote handen hebben hier wel voordeel aan, ding ligt beter in de hand, steviger vast te houden en daardoor vallen die dingen ook minder vaak uit de handen ;)

Verwijderd

Topicstarter
tjaaa opzich klinkt die treo 650 dus heel mooi, maar komt hier niet binnenkort iets nieuw vanuit, want deze is er toch al een hele tijd?

En bijvoorbeeld een Nokia N70, zijn die kwalitatief een beetje stevig?

of welke ik nu ook zie: de N91 die ziet er ook wel heel gaaf uit :)

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2005 20:33 ]

Verwijderd

ik heb mijn nokia 6630 nu zeker al een miljoen keer laten vallen,
maar hij is nog steeds perfect

(op een paar krasjes na ;) )

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

Verwijderd schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 20:18:
[...]

tjaaa opzich klinkt die treo 650 dus heel mooi, maar komt hier niet binnenkort iets nieuw vanuit, want deze is er toch al een hele tijd?
Ik kan je veel vertellen over die 650 omdat ik hem zelf heb trouwens, dus vandaar dat de rest wat achterbleef :P

Voor de 650 is er (nog) geen opvolger, er zijn wel geruchten dat er nieuwe versies aan zitten te komen zoals een goedkopere versie. Men denkt dat de opvolger van de 650 de 700p zal worden.
De 700w is de nieuwste Treo en zou in januari uit moeten komen in de USA. Dit apparaatje is geen opvolger van de 650 omdat deze Windows Mobile 5 draait en geen PalmOS (de w staat dan ook voor Windows Mobile). Er zijn geruchten dat er een PalmOS versie is van de 700 en die zou dan 700p heten (waarbij de p dus staat voor PalmOS). Het is dus nog even afwachten tot in januari/februari volgend jaar om te zien of de geruchten kloppen.
De 650 bestaat inmiddels al een jaar en gezien de geschiedenis van Palm is het niet ongewoon dat na een jaar een opvolger op de markt wordt gebracht.
Pagina: 1