Toon posts:

Hoe externe antenne aan te sluiten op Linksys WAG54GS

Pagina: 1
Acties:
  • 908 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik zit hier met een linksys wag54gs als adsl-modem/router, alleen het signaal is erg zwak. nu heb ik al meerdere externe antennes gezien, alleen ik heb geen idee hoe ik die moet aansluiten en welke aansluiting ik moet hebben. iemand tips? :)

• declan001
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22-01-2023
dan moet je even kijken of je je huidige antennes eraf kan halen, dit werkt met een schroef systeem.
Probeer niet teveel kracht te zetten, want er zijn genoeg ap's waar je de antenne er niet vanaf kan halen of een stukje kan draaien.
Externe antenne's sluit je dus aan op de aansluiting van je huidige antenne's.
Je draait die 2 kleine pootjes, of 1 eraf. en daar schroef je dan de nieuwe op, die vaak dmv een pigtail en een stukje kabel naar je antenne gaat(afhankelijk van je antenne)

www.wifishop.nl
www.wifiapparatuur.nl
www.zx-yagi.nl

ik zou zeggen kijk even in je beschrijving van je ap om te zien of je interdaad afschroefbare antenne's hebt.

chance favors the prepared mind

Verwijderd

Topicstarter
ik zie iig niks in de handleiding staan over afschroefbare antenne's dus het zal wel niet :/

Verwijderd

Topicstarter
in hoeverre zou een wireless repeater helpen?
werkt het beter dan een externe antenne?

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 12 december 2005 @ 23:50:
ik zie iig niks in de handleiding staan over afschroefbare antenne's dus het zal wel niet :/
Zit er niet ergens een klepje op de zijkant? waarmee je een antenne aansluiting uitklapt? op de wag354g versie t geval

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 22:52:
[...]

Zit er niet ergens een klepje op de zijkant? waarmee je een antenne aansluiting uitklapt? op de wag354g versie t geval
niks kunnen vinden, ook niet iets wat ik nog open moet wippen ofzo :/

• JvW
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-06-2025

JvW

On my way home...

Plaatje

Als ik dit plaatje zo zie dan lijkt het me dat de antenne er wel af zou moeten kunnen.

Ik probeer me door de user guide heen te worstelen, maar dat is even wat teveel leeswerk.
Ik ken het apparaat niet, dus wellicht heb je niets aan mijn reactie.

Anders zou een repeater wellicht een idee zijn. Overigens kun je je natuurlijk eerst afvragen waarom je signaal zo zwak is. Wellicht kan de plaatsing wat beter t.o.v. de computer(s) welke je draadloos wil gebruiken?

“What could I say to you that would be of value, except that perhaps you seek too much, that as a result of your seeking you cannot find.” - Hermann Hesse

Verwijderd

Topicstarter
MediJack schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 23:32:
Plaatje

Als ik dit plaatje zo zie dan lijkt het me dat de antenne er wel af zou moeten kunnen.
zo ziet ie er idd uit, alleen ik durf niet te hard aan die antenne te draaien/trekken omdat ik bang ben dat ie afbreekt. Wat je niet ziet op het plaatje is dat ie niet helemaal rond kan draaien, aan de achterkant is er een stukje verhoogd..
Ik probeer me door de user guide heen te worstelen, maar dat is even wat teveel leeswerk.
Ik ken het apparaat niet, dus wellicht heb je niets aan mijn reactie.
ik heb er iig niks kunnen vinden, ook niets in de appendixen..
Anders zou een repeater wellicht een idee zijn. Overigens kun je je natuurlijk eerst afvragen waarom je signaal zo zwak is. Wellicht kan de plaatsing wat beter t.o.v. de computer(s) welke je draadloos wil gebruiken?
het gaat vooral om de bovenverdieping. er zitten alleen een aantal (dikke) muren tussen. ben net al ff gaan rondlopen met een laptop en weet wel waar ie het best kan staan om zo nuttig mogelijk te zijn..

• coady
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-10-2025
Hmm, ik heb ook de WAG354G, maar het er geen antenne bij gekregen (heb ook last van wisselend/zwak signaal). Er zit wel een aansluiting voor een antenne op :(

• AxiMaxi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-04 12:07
Sard0niX schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 03:20:
Hmm, ik heb ook de WAG354G, maar het er geen antenne bij gekregen (heb ook last van wisselend/zwak signaal). Er zit wel een aansluiting voor een antenne op :(
Als je de handleiding op internet bekijken, zie je dat de antenne bij de WAG354G in Europa niet geleverd wordt en dat ook niet aangeraden wordt om een antenne aan te sluiten.
Je had dan de GS-versie moeten kopen...

[Hier had mijn handtekening kunnen staan]

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:13

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Ik kick dit topic ff omdat ik ook al een tijdje overweeg om een antenne voor mijn Wag354g te kopen..

Het wordt idd niet aanbevolen om een antenne aan te sluiten maar het signaal is soms erg zwak...

Wat ik me afvraag: wat voor antenne aansluiting zit er op een Wag354g? De handleiding heeft het over SMA...kan ik dan bv zo'n antenne aansluiten? http://www.hardwaretotaal...th=37_98&products_id=5089 deze is wel RP SMA

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:13

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

nog een klein kickje omdat het hier ook om de wag354g gaat..

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-02 17:19
Dit nog eventjes voor de toekomstige kopers: Ja, het is echt schandalig, zonder antenne presteert deze modem router zwaar onder de maat.

De antenne is gewoon de standaard maat antenne(geen id welke maat), volgens mij zo'n 90% van alle WLAN gevallen hebben deze.

[ Voor 52% gewijzigd door Carel op 05-06-2006 10:44 ]

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Linksys verkoopt wel antennes voor die dingen, kijk eens bij je 'dealer', die heeft ze waarschijnlijk wel.

Iig. heeft Update hier in Leeuwarden ze wel.
Die kun je er gewoon op schroeven.

[ Voor 15% gewijzigd door Romke op 05-06-2006 13:59 ]

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Pagina: 1