Toon posts:

Pentium 4 2Ghz of Celeron D 2.4 Ghz

Pagina: 1
Acties:
  • 62 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier 2 Proc's Liggen op de ene staat

Intel '01
Pentium 4
2A Ghz/512/400/1.5v

en de andere

Intel '04
Celeron D
2.40 GHz/256/533

Ik heb wel eens gehoord dat celeron op de zelfde kloksnelheid minder presteert
ook heeft de celeron minder cache.
die 400 en 533 is toch Front side bus ofso deze is bij de celeron weer hoger ???
welke zouden jullie gebruiken ????

• weltie
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-03-2024
Ligt eraan voor wat je het gaat gebruiken. Wat meer info zou duidelijker zijn.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:08

Thandor

SilverStreak

Als je beide processoren hebt liggen, waarom probeer je het dan niet uit ? ;)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• smimic
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-05 20:19
pentium 4, geen twijfel... :)

//mental note//

behalve natuurlijk als het om een Htpc gaat, zo min mogelijk koeling en decibel.
dan de celeron, kan er een nog subtielere koeling op en aamzienlijk minder stroomverbruik

i5-2500k /MSI GTX 1080 8 GB X Gaming / 8GB Mem / 6TB storage/ B&Q 32 inch WQHD/

Verwijderd

zou de pentuim gebruiken als je zware applicatie's gaat draaien (video/foto bewerking), en de celeron d als je lichte applicaties draait, de celeron d processoren presteren tegenwoordig heel behoorlijk, als je gewoon aan het computeren bent verneem je haast niet dat er een celeron d in zit :*)

Verwijderd

ik zou zeggen celeron.

Een p3 1400 speelt de p4 2000 nog wel weg. (of is dit geen s423?)
Maareuh, wat heb je zelf al gevonden?

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-05 10:35

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Het is wel een P4a, oftewel de 400 mhz FSB versie. Dikke kans dat die Celeron D met zijn 533 mhz FSB harder gaat.

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-05 07:50
ultratrottell schreef op maandag 12 december 2005 @ 22:51:
pentium 4, geen twijfel... :)

//mental note//

behalve natuurlijk als het om een Htpc gaat, zo min mogelijk koeling en decibel.
dan de celeron, kan er een nog subtielere koeling op en aamzienlijk minder stroomverbruik
Uhm, de celeron zuiniger en koeler? Het is een Celeron D dus afgeleid van de Prescott. De Pentium 4 is zo te zien een Northwood en hij is minder hoog geklokt. Ik denk dat de Pentium koeler en stiller is. Welke sneller is ligt aan het type applicatie. Programma's die pure MHz-en gebruiken voor weinig en simpele berekeningen zullen op de Celeron sneller draaien, complexere berekeningen zullen op de Pentium sneller lopen evenals programma's met veel kleine instructies omdat de northwood sneller kan reageren op veranderingen dan de Prescott omdat hij een kortere pipeline heeft.

• Thandor

Thandor

SilverStreak

ultratrottell schreef op maandag 12 december 2005 @ 22:51:
Die Intel Celeron 'D' is gebaseerd op de 'Prescott' core en verbruikt meer energie dan die Intel Pentium 4 'Northwood' ;)

Verwijderd

Topicstarter
(MIS)Gebruik de pc best wel vooral Foto en video bewerken.

Dan zou ik dus beter die intel nemen
Herrie maakt me niks uit
er staat een dual 2.6Ghz Server Op Volle Toeren naast dus mijn 2 Giegje hoor je niet eens :)
Maar waar zit hem nu het verschil in tussen die Intel en Celeron.

PS. Maat van me heeft net een AMD SEMPERION (ofsow) 2800+ Gekocht maar Mr Gates zegt dat hij 1600 Mhz Draait hoe kan dat ???

• Thandor

Thandor

SilverStreak

Verwijderd schreef op maandag 12 december 2005 @ 22:58:
(MIS)Gebruik de pc best wel vooral Foto en video bewerken.

Dan zou ik dus beter die intel nemen
Het zijn beide Intel processoren..
Herrie maakt me niks uit
er staat een dual 2.6Ghz Server Op Volle Toeren naast dus mijn 2 Giegje hoor je niet eens :)
Een Intel en een Celeron vergelijken ?
Ik vergelijk nu een Opel en een Kadett, neem je mij serieus :?

Je bedoelt, de Pentium 4 versus de Celeron D.
Als je beide processoren hebt liggen is het eenvoudiger om het te testen. Dan weet je meteen het resultaat. Naast dat doe je zelf ook wat ervaring op.
PS. Maat van me heeft net een AMD SEMPERION (ofsow) 2800+ Gekocht maar Mr Gates zegt dat hij 1600 Mhz Draait hoe kan dat ???
Een AMD Sempron 2800+
Gezien deze op 1600MHz draait gaat het hier om een S754 model. Het is normaal dat deze op 1600MHz draait. (De AMD Athlon XP/64, AMD Duron, AMD Sempron en AMD Geode NX hebben een hogere IPC dan vergelijkbare Intel processoren. Per MHz is AMD dus sneller :))

• Sybr_E-N
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-05 22:15
Verwijderd schreef op maandag 12 december 2005 @ 22:58:
Met de gegevens die je al hebt moet je even de website van BalusC bekijken. Aan de hand van die extra info die je daar vind je door creatief te zoeken, naar bijvoorbeeld reviews, meer te weten te komen welke beter presteert. Tenminste dat zou ik doen.

Verwijderd

Topicstarter
Thandor schreef op maandag 12 december 2005 @ 23:02:
[...]

Het zijn beide Intel processoren..

[...]
Een Intel en een Celeron vergelijken ?
Ik vergelijk nu een Opel en een Kadett, neem je mij serieus :?

Je bedoelt, de Pentium 4 versus de Celeron D.
Als je beide processoren hebt liggen is het eenvoudiger om het te testen. Dan weet je meteen het resultaat. Naast dat doe je zelf ook wat ervaring op.

[...]
Een AMD Sempron 2800+
Gezien deze op 1600MHz draait gaat het hier om een S754 model. Het is normaal dat deze op 1600MHz draait. (De AMD Athlon XP/64, AMD Duron, AMD Sempron en AMD Geode NX hebben een hogere IPC dan vergelijkbare Intel processoren. Per MHz is AMD dus sneller :))
JA Natuurlijk je hebt helemaal gelijk appels en peren zeg maar
inderdaad even bij de les blijven een Pentium en een Celeron

Maar Toch de intel maar denk ik

Hoe kan ik echt goed testen welke sneller is wat is een goed programma.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Zucht...

Het beste kun je het testen in exact de programma's waar het je uitmaakt (fotobewerking zei je?). Dan krijg je voor jou een 100% relevant antwoord.

Je hebt de CPUs, je hebt de programma's, maar ipv te testen open je hier een topic... 8)7

Doe het toch gewoon :z

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.