Toon posts:

[win XP pro]

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Vroegah....toen ik nog win2k had.. toen kon ik nog de security settings van alle files en folders toewijzen. dus per gebruiker kon ik zeggen read/write allow/deny... en ook sharing kon ik rechten per user veranderen... nu is het hele deel security niet meer aanwezig lijkt het en om te sharen kan ik enkel zeggen "share this folder" en "allow to change bla bla" en kan je dus niet aan verschillende gebruikers verschillende rechten geven...

ook is het zo dat ik vanaf mijn andere pc's geen toegang kan krijgen tot een bepaalde user account.. guest account werkt wel, maar niet via administrator, of via een andere user die ik heb aangemaakt met admin rechten.. ik wil namelijk dat die user bij mijn C$/D$ shares kan komen.

hoe krijg ik weer die goude oude security en sharing menu's terug... en wie weet wat het probleem kan zijn van het niet kunnen inloggen onder die account naam.

helluppie! ;)

edit: de titel is niet helemaal goed gegaan... moest zijn: [win XP pro] sharing and security..... sorry

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2005 22:48 . Reden: foutje ]

Verwijderd

heb je die "speciale" gebruiker ook toegevoegd bij die shares?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 12 december 2005 @ 22:50:
heb je die "speciale" gebruiker ook toegevoegd bij die shares?
probleem 1..... ik kan dus geen users rechten verlenen bij shares... ik kan alleen zeggen of wel sharen.. of niet...

• Pwigle
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-03 10:45
Afbeeldingslocatie: http://www.cae.wisc.edu/site/public/files/winxptweakfiles/file-share1.gif

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-03 16:01
en je gebruikt nu dius simple, en je moet dat dus niet doen, dan kun je weer de rechten van mappen aanpassen.

als dan op alle pc's de gebruiker jan bekend is, met elke keer hetzelfde wachtwoord, dan kun je zonder meer bij de shares die je hebt gemaakt.zo werkt het hier toch.

Verwijderd

Topicstarter
aaaahhh... het dat zocht ik dus :D tnx

nu nog het probleem zien te vinden dat ik niet die admin shares kan benaderen....

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.