[showcase] Ancilina voor de 2de keer

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EEKthecat
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-12-2024
hi all! dit is de 2de keer dat ik Ancilina mocht fotograferen en zoals iedere shoot is het erg leerzaam.
Zoals je zult zien zitten er wat schaduwen in het gezicht :X iets om de volgende keer toch wat meer op te letten.GerardHenninger (aka repslet/reptile) heeft me geholpen met PS om de foto's eens een wat andere wending te geven. Thanks!!

1.
Afbeeldingslocatie: http://groenelimonade.nl/fotografie.groenelimonade.nl/shoots/ancilina2/images/_MG_4219%20copy.jpg

2.
Afbeeldingslocatie: http://groenelimonade.nl/fotografie.groenelimonade.nl/shoots/ancilina2/images/_MG_4230%20copy.jpg

3.
Afbeeldingslocatie: http://groenelimonade.nl/fotografie.groenelimonade.nl/shoots/ancilina2/images/blauw-fix.jpg

4.
Afbeeldingslocatie: http://groenelimonade.nl/fotografie.groenelimonade.nl/shoots/ancilina2/images/_MG_4232.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door EEKthecat op 13-12-2005 18:49 . Reden: fotofix mensen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technicality
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-09 20:01

Technicality

Vliegt rechtsom...

Ik denk dat je er goed aan gedaan had de foto's met iets minder scherp licht te nemen, dit ziet er niet echt flatteus uit. Technisch zijn ze wel goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals mijn voorganger al had gemeld is het licht behoorlijk hard en direct, misschien een goed id om volgende keer een zachtere/difusse lichtbron te gebruiken.

1: Persoonlijk vind ik haar een beetje soepig/sloom overkomen, lijkt een beetje of ze in de morgen naar een passerend vliegtuig kijkt.

2: Haar blik heeft op deze manier wel iets, zoals je zelf zegt jammer van die schaduw. Beetje een rare achtergrond, die een tikkeltje aflijdend werkt.

3: Dit vind ik echt de beste plaat die je er tussen hebt zitten. Mooie compositie en schitterende ogen. (Y) gedaan

4: Wederom de achtergrond die niet helemaal lekker overkomt. Deze foto doet met niet echt veel komt denk ik ook door de doffe blik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-09 23:11

Barrycade

Through the...

1 heeft bij mij een groenwaas, 2 een rode en 4 heeft bij mij een wat vreemde gele kleurstelling.
Ik weet niet of dit de bedoeling was, maar de kleuren komen zo niet natuurlijk over. Waardoor je bij die foto's meer afvraagt wat er nu aan de hand is en daarna pas wat is er eigenlijk te zien.

Het harde licht bij 3 heeft wel wat. ook omdat ik de foto met een strand, zon shot associeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den_S85
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:18
de foto's zien er goed uit vind ik, alleen het model had iets minder plamuur op haar gezicht moeten smeren. het ligt er gewoon te dik op vind ik.

ik vind het mooier dat een vrouw (of man) een iets minder gaaf gezicht heeft dan wanneer dit overduidelijk geprobeerd wordt te verbergen met een dikke matte camouflagelaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EEKthecat
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-12-2024
Thanks all!

Zoals jullie zien heb ik foto nr 4 in een nieuw jasje gestoken, minder geel! .. toch wel beter zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Bart, mijn verhaal over groene en bruine ogen ken je al, volgende keer even op letten ;)

#1: behoorlijk plat licht: de schaduwen onder haar neus/mond/kin zijn niet zo flatteus terwijl het juist wèl een mooie hoek is :)
#2 Hierbij deels het zelfde als #1: het hoofd opzij is koel en dan naar de cam kijken: maar de schaduwen helpen niet veel helaas.
#3 leuke hoek en pose, het overbelichte deel rechtsboven had wat gedempt kunnen worden: nu trekt dat teveel aandacht weg van het gezicht naar mijn idee.
#4 oew, beetje gevaarlijke blik. Echter ook hier weer dat platte harde licht.. dat is gewoon net even te lomp voor dergelijke portretten (en een dergelijke dame) :)

Volgende keer een lamp tegen de muur of plafond aan laten schijnen, gebounced licht (al dan niet van een gewone lamp of flitser) is vele malen zachter, precies wat je nodig hebt :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvdl
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-07-2022
Ik vind in de eerste foto het contrast mooi, wel erg hard licht waardoor haar voorhoofd behoorlijk glimt. De derde foto heeft een fijne compositie, maar de foto kan sterk verbeterd worden door de flinke schaduw die op haar schouder valt te voorkomen en daar is ook weer redelijk veel reflectie op haar gezicht

Wat ik heel goed vind is dat ze steeds een andere uitstraling heeft, dat is heel goed voor haar, maar maakt de foto's als serie weer wat minder. Ook de nabewerking van de foto's vormen niet echt een geheel. Zoals ik al zei heeft de eerste foto een hoog contrast terwijl de tweede en de laatste dat absoluut niet hebben.

Ook bij de laatste foto is het licht niet optimaal, de rechterkant van haar gezicht heeft veel schaduw en onder haar oog weer wat licht. is niet helemaal oke.

Ik hoop dat je er wat mee kan.

[ Voor 3% gewijzigd door bartvdl op 14-12-2005 13:03 ]

Pagina: 1