Asus 7800 GTX artifacts

Pagina: 1
Acties:

• bisselke
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:09
Yo, mensen ik heb net 3 dagen mijn nieuwe pc binnen, met oa een Asus 7800 GTX 256 mb.

Ik heb dus last van artifacts in games.
Ik heb al artifacts in NFSMW, CoD2 en FEAR. mooi klote dus. Ik heb me videokaart nog niet overgeclockt of iets dergelijks. Voor de rest zijn de temperaturen gewoon goed. Komen niet boven de 80 graden uit. en dan draait de fan nog maar op 40% dus ik zou hem nog harder kunnen koelen. Dit heb ik overigens al geprobeerd. met temps van 65-70 nog steeds artifacts.

Weet iemand mss een oplossing. ik heb hem overigens als is een keer ondergeclockt, toen leek ik er geen last van te hebben. ik ga dit iig nog een keer proberen.

Me overige hardware btw :

AMD Athlon 64 3500+ Venice
Asus A8N SLI
GEiL 1 gb dual channel geheugen
400 Watt voeding van Zalman.

btw ik gebruik de nieuwste drivers

[ Voor 3% gewijzigd door bisselke op 12-12-2005 22:40 ]

Verwijderd

Ik heb net dezelfde kaart.
Heb daar geen problemen mee :/
IK overclock em zelf naar 490/1350 en nog geen problem en dan nog maar een temratuur van 71°C..
Cooler 100% laten gaan mss..
Anders garantie.

• ThatsHollywood
  • Niet online
eerste waar ik aan denk in je situatie is brak geheuge van je kaart. dan krijg je vaak arti`s...

probeer hem eens in een andere pc?? anders rma denk ik :(

[ Voor 4% gewijzigd door ThatsHollywood op 12-12-2005 22:43 ]

• bisselke
ThatsHollywood schreef op maandag 12 december 2005 @ 22:41:
eerste waar ik aan denk in je situatie is brak geheuge van je kaart. dan krijg je vaak arti`s...

probeer hem eens in een andere pc?? anders rma denk ik :(
andere pc word moeilijk, dit is de eerste pc hier met pci-express :(.

Verwijderd

AMD Athlon 64 3500+ Venice
Asus A8N SLI
GEiL 1 gb dual channel geheugen
400 Watt voeding van Zalman.

btw ik gebruik de nieuwste drivers

Ik heb idem pc..
Dus..
Maar erm.. heb je dit ook bij oudere drivers ?
Want ik heb bij Battlefield 2 ook soms paar artifacts maar dat zijn bugs volgens mij.
En heb je alles kabels wel goed aangesloten :P
Zoniet ruil je kaart in voor een nieuwe als je ze net hebt.
Ik heb 81.94 en geen problemen.
Ik heb ook die gamez en ik heb nergens last van en hoeveel is je 3Dmark05 score ?
Normaal haal je 7450 met die proccesor.
Ik haal 8567 (490/1370)

• bisselke
lol mooi pctje ;) ff vraagje he, heb jij die EZ_Plug ingeplugd? die zit linksboven de videokaart, daar kan een molex in. mss dat het daar aanligt. voor de rest bij 3dmark heb ik standaard iets boven de 7500 dus dat zit wel goed.

• bisselke
EZ_PLUG werkt ook niet. heb hem er nu inzitten en nog steeds artifacts

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-07 15:45
misschien zit de heatsink van de koeler niet goed vast. (koelpasta los getrild)

[ Voor 23% gewijzigd door Bulls op 12-12-2005 23:44 ]

• bisselke
WSaeNoTSoCK schreef op maandag 12 december 2005 @ 23:43:
misschien zit de heatsink van de koeler niet goed vast. (koelpasta los getrild)
Temps zijn toch gewoon goed, waarom zou je dan denken dat de heatsink van de koeler niet goed vast zit :S?

ik heb nu trouwens op fanspeed 75 gespeeld, dus met een temp van 65 van de core van de gpu. Ik heb nu een uur gespeeld en volgens mij maar 1 klein artifactje gezien. Dus core is brak ofzo?

Verwijderd

Draai eens een memtest om je geheugen te testen, een CPU torture test, en kijk eens of je op je desktop artifacts krijgt. Eventueel nog eens een HD Testje of windows re-install, maar daarna houd het ver op, werkt het daarna nog niet, zou ik je videokaart rmaen

• bisselke
net ff memtest gedraaid, geen errors, dus geheugen is goed. cpu test gaf ook geen fouten aan.Ik heb net nog ff NFSMW gespeeld, Fan van de core op 70% temp bleef zelfs onder de 60 graden van de core, en toch artifacts.

• Lawrentium
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-11-2025
Dan begint het er toch op te lijken dat je VGA geheugen brak is. Gewoon terugbrengen die kaart en een nieuwe vragen.

• bisselke
Lawrentium schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 14:17:
Dan begint het er toch op te lijken dat je VGA geheugen brak is. Gewoon terugbrengen die kaart en een nieuwe vragen.
Ja ik denk dat dat de enigste oplossing is, heb al vanalles geprobeerd, maar blijf toch artifacts houden. Bedankt voor de info mensen.
Pagina: 1