Toon posts:

Automatisch forward .eml berichten naar distributielijst

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik zit in een voetbal team en ik wil graag alle e-mailtjes die zijn gericht aan 1 bepaald e-mailadres laten forwarden aan een lijst van adressen van mijn teamgenoten. Ik heb het domein van dit adres zelf in beheer en ook de (windows 2003) server waar het MX record naar verwijst. Voorheen heb ik even exchange als evaluatie gehad en daarin is het heel eenvoudig dit te regelen. Nu heb ik echter de standaard POP3 service van IIS 6.0 op het systeem actief.

De email wordt ontvangen en door de POP3 service als .eml bestanden weggeschreven in een vooraf aangegeven folder. Die .eml bestanden wil ik dus forwarden en ik heb echt gezocht maar ik kom geen software tegen die zoiets kan. Ik ben zelf ook even aan het prutsen geweest met PHP (ook op die server) maar het .eml bestand is telkens zo verschillend dat het niet echt goed te doen is om een script te maken dat het eml bestand dusdanig stript dat het leesbaar geforward kan worden.

Ik ben dus eigenlijk op zoek naar een simpel freeware tooltje om dit te doen. Kent iemand hiervoor een (freeware) oplossing?

Of is er wellicht iemand die me op weg kan helpen om dit mbv PHP goed te regelen?

Het is belangrijk om te weten dat de oplossing als service te installeren is (er moet dus niet telkens een user aangemeld zijn), dus Outlook (Express) is geen optie.

Ik hoop dat iemand me kan helpen, ben al zolang op zoek!