Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Lastig gevallen via telefoon, hoe te traceren?!

Pagina: 1
Acties:
  • 196 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• haggard
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
De laatste tijd worden we lastig gevallen via de telefoon...
Op verschillende tijdstippen worden we opgebeld en zodra we de telefoon opnemen wordt snel de hoorn erop gegooid... een "kwajongensstreek" zou je zeggen... MAAR dit geouwehoer is al sinds enkele weken aan de gang.... 's morgen, s' middag, s' avonds, s' weekends het gaat maar door en door...We hebben al geprobeerd om gewoon een meerdere weken lang geen enkele telefoon op te nemen (vrienden en kennis ingelicht om even tijdelijk mobiel te bellen), meerdere weken een fax aan de telefoonlijn gehangen zodat de bellen iedere keer een fax aan de lijn krijgt... Niets helpt tegen deze telefoonterreur... We hebben niemand waar we ruzie mee hebben, niet in de familie of daarbuiten... Wat kan ik doen om er achter te komen wie dit steeds doet?!? Ik heb al bij de KPN nagevraagd, maar die zegt er niets tegen te kunnen doen.... Jah.. ze kunnen me tegen kosten :( een nieuw telefoonnummer geven, maar dat wil ik dus niet... De politie zegt ook niets te kunnen doen en verwijst ons weer naar de KPN!?!? 8)7

I'm not paid by performance, So I perform by payment!!! If you pay peanuts... you'll get monkeys!

• addictive
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07-11 15:05
klinkt als iemand die jouw nummer als inbelnummer gebruikt voor internet via de telefoonlijn.
Daar zijn toen wel vaker gevallen van geweest.

Maar naar de KPN bellen lijkt me idd de juiste oplossing, verder kun je er toch niets aan doen. En wij ook niet ;)

• enermax
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:17
Nummermelder zeker al geprobeerd? Zal wel anoniem zijn.

Verwijderd

En voordat je dit topic poste heb je al contact gehad met KPN wat zeiden ze? :)

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
enermax schreef op maandag 12 december 2005 @ 22:17:
Nummermelder zeker al geprobeerd? Zal wel anoniem zijn.
Of anders de voicemaildienst van KPN zelf (0842333), hoor je ook welk nummer gebeld heeft (indien mogelijk).

• haggard
  • Niet online
klinkt als iemand die jouw nummer als inbelnummer gebruikt voor internet via de telefoonlijn.
Daar zijn toen wel vaker gevallen van geweest.
Nee, dat is het dus niet... anders hadden wij wel een piep en gekraak gehoord van een modem wat verbinding probeert te maken... Het enige wat we horen is dat de hoorn op de haak gegooid wordt...
Nummermelder zeker al geprobeerd?
Inderdaad... nummermelder staat aan, maar de beller is slim genoeg om zijn nummer te blokkeren... nummer is dus NIET zichtbaar.
En voordat je dit topic poste heb je al contact gehad met KPN wat zeiden ze?
Lees starttopic nog even door, wil je... Ik zeg toch dat ik al contact gehad heb met de KPN en die zegt doodleuk dat ik tegen vergoeding wel een nieuw telefoonnummer kan krijgen wat ik dus niet wil!!!

[ Voor 23% gewijzigd door haggard op 12-12-2005 22:24 ]

I'm not paid by performance, So I perform by payment!!! If you pay peanuts... you'll get monkeys!

• Not Pingu
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-11 21:40

Not Pingu

Dumbass ex machina

haggard schreef op maandag 12 december 2005 @ 22:22:Het enige wat we horen is dat de hoorn op de haak gegooid wordt...
Hoor je dat dus echt of hoor je alleen dat de verbinding verbroken wordt?

Certified smart block developer op de agile darkchain stack. PM voor info.

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Ga langs bij de Primafoon want daar hebben ze een formulier voor telefonische ongeregeld heden of dat je lastig gevallen wordt. Die kan je dan invullen op laten sturen door het personeel van de primafoon.

Self reflection is the school of wisdom

Verwijderd

terugbellen? (was toch een toets voor....)

• haggard
  • Niet online
Hoor je dat dus echt of hoor je alleen dat de verbinding verbroken wordt?
Zodra we de telefoon opnemen horen we meteen "KLIK" en dan een signaal dat de verbinding verbroken is...

• nescafe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:41
Idd, het formulier 'Telefonische overlast'. Samen met een kopie van een geldig legitimatiebewijs (laten) opsturen naar de KPN.
Registreer zo goed mogelijk wanneer je lastiggevallen bent en wat je gehoord hebt.

[ Voor 11% gewijzigd door nescafe op 12-12-2005 22:28 ]

* Barca zweert ook bij fixedsys... althans bij mIRC de rest is comic sans

Verwijderd

Tegen plaagbellers kun je weldegelijk maatregelen vragen bij KPN.

En ookal kan je je geen ruzie herinneren, blijkbaar heeft iemand het toch op je voorzien om een 1 of andere wellicht vage reden. Misschien heb je iets gezegd wat verkeerd is begrepen oid. Maar anderzijds is het goed dat je niemand specifiek verdenkt, voorkomt ook een hoop ellende als je achteraf de verkeerde hebt verdacht.

• Krizzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10:03

Krizzie

Progressive Music \o/

Bel eens terug dan :)

Geluidswolk

• Ventrigo
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Verwijderd schreef op maandag 12 december 2005 @ 22:27:
Oeps

[ Voor 26% gewijzigd door Ventrigo op 12-12-2005 22:31 ]

• Ventrigo
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Verwijderd schreef op maandag 12 december 2005 @ 22:27:
Daar is een toets voor. Dat is dan alleen als je zelf belt en diegene aan de andere kant ook in gesprek is. Dat is dan toets 5.

Verwijderd

NightWalker2005 schreef op maandag 12 december 2005 @ 22:30:
[...]

Daar is een toets voor. Dat is dan alleen als je zelf belt en diegene aan de andere kant ook in gesprek is. Dat is dan toets 5.
hm mijn fout dan :+ sorry
ik zie trouwens niet waarom ze bij kpn je niet verder zouden helpen, als -iemand- het kan zijn hun het toch, lijkt me

• Not Pingu
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-11 21:40

Not Pingu

Dumbass ex machina

haggard schreef op maandag 12 december 2005 @ 22:27:
[...]
Zodra we de telefoon opnemen horen we meteen "KLIK" en dan een signaal dat de verbinding verbroken is...
Dus nooit ademhalingsgeluiden, achtergrondgeluid of iets dergelijks? Zoals eerder gezegd is de kans nl. groot dat het iets electronisch is dat jou opbelt, en geen mens.

Certified smart block developer op de agile darkchain stack. PM voor info.

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
De echte tweakert hangt er een Asterisk telefooncentrale aan, die geen afgeschermde nummers doorlaat.. Of dan een melding afspeelt.. Maar ja, da's symptoombestrijding.. :+

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-11 07:19
misschien een domme vraag: maar heb je een populaire zusje/broertje? Dan heb je wel een "hijgers"die dan de stem van je broertje/zusje willen horen en dus stalkneigingen krijgen. Hier hebben wij dus ook last van gehad en een nieuw nummer gehad van KPN.

• Denker
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-11 14:13
haggard schreef op maandag 12 december 2005 @ 22:22:
nummermelder staat aan, maar de beller is slim genoeg om zijn nummer te blokkeren... nummer is dus NIET zichtbaar.

• haggard
  • Niet online
Dus nooit ademhalingsgeluiden, achtergrondgeluid of iets dergelijks? Zoals eerder gezegd is de kans nl. groot dat het iets electronisch is dat jou opbelt, en geen mens.
Dat vermoeden heb ik ook. Maar dan zou ik alsnog dat willen achterhalen zodat ik diegene daarvoor op kan wijzen...
misschien een domme vraag: maar heb je een populaire zusje/broertje? Dan heb je wel een "hijgers"die dan de stem van je broertje/zusje willen horen en dus stalkneigingen krijgen.
Enuh... NEE, Ik heb geen broertje/zusje die met mij, mijn vrouw en mijn zoon samenwoont...

[ Voor 20% gewijzigd door haggard op 12-12-2005 22:43 ]

• Tele
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
axis schreef op maandag 12 december 2005 @ 22:32:
De echte tweakert hangt er een Asterisk telefooncentrale aan, die geen afgeschermde nummers doorlaat.. Of dan een melding afspeelt.. Maar ja, da's symptoombestrijding.. :+
Heb ik, compleet met een keuzemenu om telemarketeers af te wimpelen. En dit alles neem ik natuurlijk op om er nog wat extra lol van te hebben ;)

Maar serieus; als je een linuxpc hebt staan met een isdn kaartje erin is het zo gepiept.

• haggard
  • Niet online
als je een linuxpc hebt staan met een isdn kaartje erin is het zo gepiept.
Hmmm... Een linux PC heb ik niet en ik heb een analoge lijn... Dus dit is geen optie in dit geval...

• Martin
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-09 19:43
Hebben wij ook wel eens last van gehad, wat bij mij hielp was om op te nemen op het moment dat de telefoon NIET overgaat (zodat het aan de andere kant niet opvalt dat je opneemt) en gewoon niks zeggen. Dat heb ik namelijk een keer gedaan, toen hoorde ik een "Huh? Ik hoor niks meer" door de telefoon. En die stem herkende ik, dus heb ik die persoon even "vriendelijk" aangesproken op zijn gedrag O-)

Nooit meer last van gehad >:)

disclaimer: ik heb die persoon niet fysiek beschadigt, is ook geen advies om te doen

Verwijderd

haggard schreef op maandag 12 december 2005 @ 22:22:

Lees starttopic nog even door, wil je... Ik zeg toch dat ik al contact gehad heb met de KPN en die zegt doodleuk dat ik tegen vergoeding wel een nieuw telefoonnummer kan krijgen wat ik dus niet wil!!!
En daar neem je als betalende klant genoegen mee? Stap desnoods een primafoon winkel binnen.. je moet je niet zo laten afpoeieren...

Verwijderd

Inderdaad... nummermelder staat aan, maar de beller is slim genoeg om zijn nummer te blokkeren... nummer is dus NIET zichtbaar.
ik dacht dat ik vorige week nog hier op tweakers bij nieuws zag staan dat je een geheim nummer kan achter halen door een fout van kpn
ging over iets met de voicemail d8 ik ik ga even voor je kijken hoop dat k iets vind.

edit: gevonden denk ik!!!

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2005 23:00 ]

• haggard
  • Niet online
ik dacht dat ik vorige week nog hier op tweakers bij nieuws zag staan dat je een geheim nummer kan achter halen door een fout van kpn
ging over iets met de voicemail d8 ik ik ga even voor je kijken hoop dat k iets vind.
Als dit werkt zou dat al een kleine stap voorwaarts zijn in de juiste richting... Ik hoop dat je het nog kan vinden...

• XunFar
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

XunFar

bye bye c'est fini

er is daar een scriptje voor die je in je telefoon kunt laden... effe zoeken dus >:)
je hebt een datakabeltje en een vrij recente siemens telefoon nodig and you can see iedereen die je anoniem belt _/-\o_

Verwijderd

En wat zegt de politie eigenlijk precies? Je moet imo sowieso een melding of aangifte doen dat er iig op papier iets bekend is bij de politie ivm mogelijke andere zaken of als er in de toekomst het uit de hand loopt. Dat ze op dit moment niets voor je kunnen betekenen is balen maar dat moet je er niet van weerhouden dit te regelen.

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 24-11 17:33
en heb je al eens gezocht op tweakers. net of er ook meer mensen zijn di eer last van hebben? je moet je niet zo aanstellen hoor
volgens mij is al lang aan bod gekomen dat zulke "telefoontjes" een soort test zijn van de kpn oid, en dat het door je telefoon oid komt dat ie dan over gaat.

ik zou er maar eens om zoeken op t forum hier, en dan de kpn nog maar eens verblijden met een boos telefoontje.

je moet een nieuwe telefoon eisen, ipv een nieuw nummer :p

• haggard
  • Niet online
Je moet imo sowieso een melding of aangifte doen dat er iig op papier iets bekend is bij de politie ivm mogelijke andere zaken of als er in de toekomst het uit de hand loopt.
Ik heb besloten om via internet aangifte te doen bij de politie en daarna naar de dichtsbijzijnde Primafoon te gaan om zo'n formulier voor telefonisch overlast op te halen en in te vullen...

In alle andere technische oplossingen heb ik geen zin omdat dat alleen symptoombestreiding is en waarschijnlijk ook nog geld zal gaan kosten... Ik laat me verdorie niet door zo'n telefoonterrorist op de kosten jagen...

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Wat een beetje googlen niet oplevert: http://www.verhoeven272.nl/etc/telefoon.html

Kost wel geld, maar wel leuk :)

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Er zijn de afgelopen weken al 2 tweakers geweest die je voor gegaan zijn. In beide gevallen was het een brak computersysteem van een callcenter. Ik denk dat jij het ook in die hoek moet zoeken.

Verwijderd

Ik denk idd ook niet dat je moet denken aan een grapjas, maar aan de fouten van een niet werkend systeem. Op mijn werk hadden we last van spooksmsjes. Om de haveklap ging de telefoon en dan kregen we te horen dat er een smsje was met als inhoud: -punt-. einde bericht. Wij KPN bellen en de afzender de afzender had idd een foutje gemaakt, maar de grootste fout lag bij KPN. Die zouden er wat aan gaan doen. Is toen nog een aantal dagen voorgekomen.
Pagina: 1