zoemend en piepend geluid bij webcam msn

Pagina: 1
Acties:
  • 273 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• weltie
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-03-2024
Ik heb een zoemend, hoge piepgeluiden als ik met msn ga webcammen. Als ik bv met movie maker van microsoft beeld en geluid tegelijk opneem gaat alles goed. Maar als ik met iemand wil msn met webcam en geluid gaat het totaal mis. Ik heb de pc al opnieuw geformatteerd, andere geluidskaart erin geplaats en een andere webcam geprobeerd. Maar het piepen en zoemen blijft bestaan.

Mijn systeemgegevens zijn:

PIII 450 Mhz
196MB Geheugen
15 Gb HDD
Windows XP Proff. SP2
Logitech Quick Messenger Webcam met ingebouwde mic.

Ik heb msn en drivers van webcam al verwijderd, en heb deze opnieuw geinstalleerd met firewall en virusscanner uit, maar helaas ook gaan resultaat.En geluidsinstellingen van WinXP nagekeken. Ik heb de search en google geprobeerd maar kom maar niet verder. Heeft iemand van jullie dit probleem al eens meegemaakt?

P.s. Ik weet niet zeker of het hier thuis hoort in Overige Hardware.

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Weet je zeker dat het geluid uit je speakers komt? Zet ze eens op "mute" en probeer nog eens. Je zegt dat er een microfoon ingebouwd zit, wat als je deze uitschakelt?

Verwijderd

word het piepen en zoemen erger als iemand (jij of de ander) net heeft gepraat, (dit heet rondzingen).

Sorry voor de late edit: Oplossing is zet microfoon en speakers verder uit elkaar, en niet gericht op elkaar.
wel aan beide kanten doen, jij en degene waarmee je msn't.

of zet de speakers zachter,
Rondzingenis het geluid dat jij maakt via jouw microfoon op zijn speakers versterkt in zijn microfoon komt, waarna het geluid versterkt uit jouw speakers komt, en in jouw microfoon gaat, enz,enz...

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2005 21:56 . Reden: ik was er even niet bij. ]

• weltie
Admiral Freebee schreef op maandag 12 december 2005 @ 21:40:
Weet je zeker dat het geluid uit je speakers komt? Zet ze eens op "mute" en probeer nog eens. Je zegt dat er een microfoon ingebouwd zit, wat als je deze uitschakelt?
Het komt zeker weten uit mijn speakers, want de persoon met wie ik dan chat die hoort het ook heel erg.

• weltie
Verwijderd schreef op maandag 12 december 2005 @ 21:47:
word het piepen en zoemen erger als iemand (jij of de ander) net heeft gepraat, (dit heet rondzingen).
Volgens mij wel maar niet echt veel. Het geluid hoor je ook als er niemand praat.

[ Voor 13% gewijzigd door weltie op 12-12-2005 21:58 ]

• weltie
Ik merk dat als ik de webcam weg van de monitor en speakers pak, dat het het zoemen en die hoge geluiden minder wordt. Maar ik blijf het rondzingen toch horen maar minder erg. Het rare is dat ik het probleem niet met win98 had, en als we de webcam bij iemand anders testen geen "rondzingen" effect krijgen.

Verwijderd

dit is dus waarschijlijk de mic zet hem wat zachter in je msn config...

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

weltie schreef op maandag 12 december 2005 @ 21:50:
[...]

Volgens mij wel maar niet echt veel. Het geluid hoor je ook als er niemand praat.
Dat is dus rondzingen, gebeurd ook als niemand praat, ruis stapelt zich op en word achter elkaar versterkt.
Je hoort het wel eens bij concerten enzo, dat de microfoon piept, dit is hetzelfde alleen door die msn verbinding duurt het veel langer en krijg je een echo die uitloopt in een hele storende brom.

Test maar eens met een koptelefoon op aan beide kanten.

[ Voor 6% gewijzigd door Fairy op 12-12-2005 23:08 ]

• weltie
Maar het rare is dat ik er voorheen geen last van had met Win98. Nu ik er WinXP SP2 op heb geinstalleerd, heb ik er wel last van. Terwijl ik niets verplaatst heb, en alle drivers geinstalleerd heb.

• KermieCow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:18

KermieCow

to MOoh or not to MOoh...

Tja, als nu je volume instellingen anders zijn..
Je kan volgens mij ook instellen in de windows volume regeling dat je je eigen microfoon-signaal niet wilt weergeven over je luidsprekers (vinkje uitzetten onder microfoon in de volumeregeling..)

• weltie
Het probleem is toch "rondzingen", ik heb de webcam niet meer op de monitor geplaatst en heb de speakers verder weggezet en weggedraaid. Maar het "rondzingen" blijft. Alleen wel een stukje minder, maar toch nog storend. Is er nog een andere oplossing misschien?

[ Voor 7% gewijzigd door weltie op 14-12-2005 22:06 ]

Pagina: 1