Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop ombouwen naar desktop

Pagina: 1
Acties:
  • 2.394 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Schmoove
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-11 19:03
Ik loop al een tijdje met het idee om mijn laptop om te bouwen tot desktop.
Ik wil dus eigenlijk de hardware eruit halen en het in een kleine desktop case bouwen zodat het dus gewoon bruikbaar wordt als desktop.
Mijn vraag is of iemand dit ooit gedaan heeft en of hier misschien standaard oplossingen voor zijn?

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-11 20:17
Verkoop de laptop en koop van het geld een kast.Of gaat hetom een pentium 1?

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Ik snap niet welk voordeel je hiervan kan ondervinden? Het enigste is wat ik me kan bedenken is dat je misschien ruimte hebt om te oc`en maar verder niks.

• Nitroglycerine
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:30

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

Er zijn geen standaard oplossingen voor; het moederbord is niet van het mATX type mocht je dat denken.
Standaard kasten zullen ook zonder aanpassingen hier geen plek voor hebben. Je kunt het natuurlijk proberen, maar het zal er niet zo gelikt uit zien als een echte kast.

Hier kon uw advertentie staan

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-11 23:07

ReseTTim

Chocolate addicted

koop een scherm, muis en keyb en je hebt je eigen dekstop :P alleen wat smaller enzo :)

misschien is dat slimmer om te doen..

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• Kaaswagen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21-11 22:05
Tenzij je dus een kast zelf gaat maken werkt het denk ik niet. Ik weet niet zeker hoe het zit met voeding enzo, maar misschien kun je die ook gewoon uit je laptop meenemen.

Bij mijn weten is er geen standaard oplossing, maar misschien dat je vriend google je verder zou kunnen helpen.

It's a figure of speech, Morty. They're bureaucrats, I don't respect them.

• Schmoove
  • Laatst online: 21-11 19:03
Nee het is geen Pentium 1. Het is een Pentium M 1.6Ghz. Maar de behuizing is, nou ja.... typisch Acer, niet zo best meer dus, het kraakt en aan 1 kant kan ik zonder veel moeite de complete behuizing open trekken.
Er zit geen garantie meer op en ik heb geen zin om een fortuin uit te geven om het te laten repareren. Daarom hoopte ik eigenlijk dat er een soort van ombouw kits zouden zijn................ helaas niet dus.

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-11 19:01

mace

Sapere Aude

Het valt me op, dat de laatste tijd op GoT mensen alleen maar zeuren over: "Dit gaat niet lukken :z " Verkoop die troep :P " of "Waarom zou je? 8)7 "

Ik vind dat niet echt tweaker-waardig :/

Geef die jongen nou eens wat steun! :D, het is best een leuk, en origineel idee, dat zie ik de laatste tijd vrij weinig. De 13-in-een-dozijn casemods die met kant-en-klare onderdelen gemaakt zijn hangen me de keel uit, dit is teminste origineel! ;)

Nu heb ik wel genoeg gerant :+

Ow, en TS, als je het lukt, respect _O_

[ Voor 8% gewijzigd door mace op 12-12-2005 21:25 ]

Verwijderd

als je een dockingstation hebt is t easy.
koop een elcheapo kast druk daar laptop, voeding, dockingstation enz in, power en rest knop aanpassen zodat deze op de elcheapo kast zitten.
draaien met die bak.
als het niet past kun je hem alsnog in een koffermod doen ofzo.

ps waarom wil je dit?, is de accu brak?,
just my 2cents, zet hem op ebay en koop een andere pc van het geld.

• frickY
  • Laatst online: 21-11 10:33
Je kunt toch gewoon een monitor, tobo en muis in de laptop prikken en hem onder je bureau leggen? Hoeft er toch niet perse een andere kast omheen?

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Je kan misschien je laptop eens openschroeven en een behuizing uit hout maken aangepast op de schroefgaten van het moederbord en met genoeg ruimte voor de componenten. Ik weet niet hoe handig je bent maar dit lijkt mij de makkelijkste manier. Ik vrees dat er geen kant en klaar setjes voor zijn.

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

Ik heb alle loze posts weggehaald. De bedoeling is om van een laptop een desktop te maken, niet iets anders.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

• weltie
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-03-2024
Je kan misschien ook eens zoeken naar behuizingen van mini ATX behuizingen. Zoals bv van de bekende Via Epia moederbordjes. Heb ik in het verleden ook eentje van gehad. Die behuizingen zijn een flink stuk kleiner als een normale desktop behuizing. En met een beetje fantasie en wat hobbywerk kan je een eind komen. Ik heb toen de behuizing Serenti 200 gehad. Hier een linkje http://www.epiacenter.com...Content&pa=showpage&pid=4

Veel suc6

• Wim Leers
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-11 18:35
Ik zou een custom case maken, hoewel dat niet makkelijk is en daar veel tijd in kruipt.

offtopic:
Dit is ook wat ik zei in mijn verwijderde post... (ok toegegeven, met wat meer blaat) |:( Alle respect voor de modjes, maar niet teveel verwijderen aub.... Dank je :)

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-11 09:01
een goedkope kast kopen!! daar je laptop in lijmen!! voila je hebt een kast :P

anyway... een dremel is een must hierbij.. beste wat je denk ik kan doen is een alu plaat maken daar je moederbord op plaatsen alle overige onderdelen met de dremel in de kast plaatsen!! ben wel bang dat je cd-rom en floppy troep op een vrij ingewikelde manier moet worden geplaatst maar daar bennie tweaker voor suc6!! wel foto's plaatsen he bij het maken!! dat geeft kleur aan je topic :+

A Soldiers manual and a pair of boots.

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:43
Dit lijkt me de ideale koffermod. Zoek een niet te hoge koffer, waar de laptop in kan. In het deksel bevestig je het scherm, ofwel zodat je de koffer moet openen om het scherm te zien, of maak het helemaal leuk door het scherm door de bovenkant zichtbaar te maken (door een plexiplaat ofzo, je verzint wel iets).
Voor je toetsenbord en touchpas: je verzint wel iets.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• ThatsHollywood
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Leuk topic zowieso *bookmarked*
MaCe1337 schreef op maandag 12 december 2005 @ 21:25:
Het valt me op, dat de laatste tijd op GoT mensen alleen maar zeuren over: "Dit gaat niet lukken :z " Verkoop die troep :P " of "Waarom zou je? 8)7 "

Ik vind dat niet echt tweaker-waardig :/

Geef die jongen nou eens wat steun! :D, het is best een leuk, en origineel idee, dat zie ik de laatste tijd vrij weinig. De 13-in-een-dozijn casemods die met kant-en-klare onderdelen gemaakt zijn hangen me de keel uit, dit is teminste origineel! ;)

Nu heb ik wel genoeg gerant :+

Ow, en TS, als je het lukt, respect _O_
Ben het hier 200% mee eens!!! een zeer ambitieus en intressant project!!! i kzal eens mee gaan zoeken :>

Verwijderd

Lijkt een beetje op mijn topic... HTPC bouwen van laptop?

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02:42
ik zou ook voor de koffermod gaan, waarom zul je denken:

- de case is er al: je koopt zo'n standaard klein koffertje bij de gamma oid.
- je kunt het scherm blijven gebruiken omdat je die in één van de zijwanden van de koffer doet.
- paar gaatjes voor je tobo/muis/lan en klaar ben je :P
- voeding zou ik intern ook maken. Ziet er wel profi uit.
- 1 80mm fan op 5v moet de boel wel koel houden.

• Santford
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07:52

Santford

FP PowerMod
Ik denk dat het wel gaat lukken, ik zou zeggen maak de laptop eens voorzichtig open en kijk wat erin zit en hoe het bevestigd zit, waar er gaten in het moederbord zitten en of je die in een kast kan hangen met afstandsbusjes, wil je zelf een case gaan bouwen van hout of metaal, hoeveel geld kan je er aan uitgeven? ik denk dat het cker wel te doen is en ik zou het een leuke uitdaging vinden, ik ben het eens met de mening dat het een origineel project is, ik ga 'm in de gaten houden!

[offtopic] ik heb zelf ook een acer laptop, maar vind de kwaliteit van de behuizing echt bagger maarjah [/offtopic]

• Kaaswagen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21-11 22:05
Nls87 schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 22:40:
Ik denk dat het wel gaat lukken, ik zou zeggen maak de laptop eens voorzichtig open en kijk wat erin zit en hoe het bevestigd zit, waar er gaten in het moederbord zitten en of je die in een kast kan hangen met afstandsbusjes, wil je zelf een case gaan bouwen van hout of metaal, hoeveel geld kan je er aan uitgeven? ik denk dat het cker wel te doen is en ik zou het een leuke uitdaging vinden, ik ben het eens met de mening dat het een origineel project is, ik ga 'm in de gaten houden!

[offtopic] ik heb zelf ook een acer laptop, maar vind de kwaliteit van de behuizing echt bagger maarjah [/offtopic]
Eens :)
Je moet alleen wel uitkijken met de powersupply, een batterij in je comp maken is lastiger als het lijkt ;)

en mijn acer houdt het prima uit, niets mis mee

[ Voor 5% gewijzigd door Kaaswagen op 13-12-2005 23:44 ]

It's a figure of speech, Morty. They're bureaucrats, I don't respect them.

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb zelf ook eigenlijk dit probleem. Ik heb zelf ook een laptop(Asus) waarvan het scherm geen beeld meer geeft (backlight en alles is ok maar er komt niets meer op het scherm). Dit betreffende een AMD Athlon XP 1400 M, 2 x 512 mb sdram geheugen, 80 gb harde schijf, cdromspeler en de batterij?? Nou 3 uur haalt die zeker en misschien wel de 4 uur. Ik heb al zitten te zoeken voor een oplossing en ik heb ooit van mijn leverancier een cd met een complete demontage film gekregen (foutje maar ze wilde deze niet meer terug hebben). Het jammere van alles is dat het scherm net 3 maanden na de garantie ermee gekapt is. Ik heb al gezocht naar een nette oplossing maar helaas tot nu toe niets concreets gevonden.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Verwijderd

itsalex schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 23:51:
Ik heb zelf ook eigenlijk dit probleem. Ik heb zelf ook een laptop(Asus) waarvan het scherm geen beeld meer geeft (backlight en alles is ok maar er komt niets meer op het scherm). Dit betreffende een AMD Athlon XP 1400 M, 2 x 512 mb sdram geheugen, 80 gb harde schijf, cdromspeler en de batterij?? Nou 3 uur haalt die zeker en misschien wel de 4 uur. Ik heb al zitten te zoeken voor een oplossing en ik heb ooit van mijn leverancier een cd met een complete demontage film gekregen (foutje maar ze wilde deze niet meer terug hebben). Het jammere van alles is dat het scherm net 3 maanden na de garantie ermee gekapt is. Ik heb al gezocht naar een nette oplossing maar helaas tot nu toe niets concreets gevonden.
Is het niet mogelijk om juridisch gezien je fabrikant aansprakelijk te stellen? Ook al is de garantie 3 maanden verlopen, ik weet niet of daar speelruimte in zit hoor. Het is iig het uitzoeken waard lijkt me.

edit: Heb zelf ook een laptop die ik ergens anders voor zou willen gebruiken, echter het gaat om een p1 en het beeldscherm is nou niet van topkwaliteit met de door mij graag geziene resolutie :(.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2005 23:56 ]

• wvdburgt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-11 15:21

wvdburgt

MacOS all the way baby!

misschien heel simpel gedacht maar alle slechte plastic strippen, dan wat er van over blijft bevestigen in een kast en dan een apart scherm en keyboard, muis aan de usb poorten aan sluiten. heb je die te weinig dan moet een usb hub een oplossing zijn. Dit vereist wel eenswaar creativiteit maar het is denk ik de enige oplossing. heb je nou geen zin om veel te doen dan zou ik een mooie verhoging bouwen voor een tft waar je laptop onder past, dicht maken en je ziet em niet meer. Je zou het scherm dan kunnen uitsteken, dan hoef je alleen maar een kayboard en muis te kopen. maar een kante klare oplossing is er na mijn weten niet. Succes iig. hopelijk heb je heir iets aan.

AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl

Verwijderd

uit je lapot kan je alles halen , moederbord , hdd , geheugen , kabels alles , ook je lcd scherm , maak inderdaad een koffermod , daar zet je de spullen in met de benodigde koeling , het LCD scherm kan je heus wel in de deksel verwerken samen met het toetsenboord , dan heb je een kofferlaptop of iets dergelijks , of maak er meteen een overheadprojector bij op de koffer :P dan kan je nog als beamer gebruiken.

• Knowuse
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22-11 17:38
Best een goed idee. Ik heb zelf ook nog een oude laptop liggen en zou deze als servertje willen gebruiken (in een koffer :)). Nu zou ik alleen een normale harddisk willen aansluiten, kun je hier voor een convertortje maken/krijgen?

Om mijn eigen vraag maar te beantwoorden: maken zo te zien IDE (40pin) op Laptop (44pin) aansluiten

[ Voor 21% gewijzigd door Knowuse op 14-12-2005 16:34 ]

Shuttle st20g5

Pagina: 1