knipperende powerled

Pagina: 1
Acties:
  • 299 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-05 16:12
hey mensen

ik heb hier sinds een tijdje een knipperende power ledje

ik weet niet precies waardoor het is gekomen maar de pc functioneerd nog wel prima
al heb ik dus wel het vermoeden dat dit aangeeft dat er iets mis is...

mijn systeem: got systeempagina

met opstarten herkent ie gewoon alles en ik heb niet het idee dat ie echt langzamer is dan eerst maar het knippert wel de hele tijd.
ik heb mn pc al vele malen aan en uit gezet maar dat maakt geen hout uit
ook geeft het moederbord geen error aan.

iemand een idee wat het kan zijn?

p.s. ik typ dit bericht gewoon op de pc met het voorval, je kunt dus zien dat ie wel gewoon werkt

Martinspire - PC, PS5, XSX

• Sayko
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-05 18:56

Sayko

Knowledge Is Power

Heb je niet perongeluk je powerled kabeltje aan de hdd led headers aangesloten?

• WVL_KsZeN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:42
lol :P

je hebt de powerled toch niet aangesloten op de HDD led connector hè? B)

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

• Martinspire
nee dat heb ik niet, er zijn namelijk 2 ledjes maar ik heb zoiezo niets met die kast gedaan

het powerledje heeft nu een knipperinterval van 2 sec (2sec aan en 2sec uit)
heb echt geen idee wat ie daarmee bedoelt
bovendien zegt die muts die de systeemcheck moet uitvoeren of melden dat er iets fout is (weet ff niet hoe je zoiets noemt, zit nu niet thuis dus kan ff niet kijken) helemaal niets

• Ice_Blade
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08-05 20:19
Misschien is er een bios update beschikbaar...
Het zou kunnen dat je bios via het internet een signaal heeft gekregen dat die geupdate kan/moet worden, en dat hij dat aangeeft door de power led te laten knipperen...

tis maar een idee, maar maybe heb je er iets aan :)

• Martinspire
het is een nforce 2 mobo (v 1014 ofzoiets) dus ik vermoed van niet, maar zal dr ff naar kijken

• B-Buster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 25-05 17:38
djmantri schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 11:13:
bovendien zegt die muts die de systeemcheck moet uitvoeren of melden dat er iets fout is (weet ff niet hoe je zoiets noemt, zit nu niet thuis dus kan ff niet kijken) helemaal niets
Een wijze opmerking van mij:

Die muts... die praat alleen als je je onboard geluidskaart gebruikt ;) Sinds je een aparte geluidskaart hebt houd ze gewoon dr muil dicht.

just my 2 ct

Specs desktop Specs Laptop Opel Omega Portal

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Knipperen met 2 seconden tussenpoos betekent bij mijn mobo standby... :/

Heb het vermoeden dat er iets stuk is..

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Verwijderd

Sluit je PCspeaker eens aan, als hij ook piept heb je inderdaad een standby/moederbord probleem.

Verwijderd

Tsja.... lampje op de kast zal wel kapot zijn denk ik. Anders had je wel andere klachten gehad lijkt mij. Voeding zou ook nog kunnen. Ik zou zeggen als je de mogelijkheid hebt probeer andere voeding. Als dat niet helpt en alles werkt zou ik mooi zo laten. Of je moet zin hebben om je boeltje in een andere kast te proberen.

• Martinspire
ik heb er idd ook geen last van en nu heb ik zonder casemodden zelfs nog iets unieks ;)

ik zal nog es proberen aan mn onboard geluidskaart te hangen maar heb dr op dit moment geen last van dus het kan wel wachten

iig bedankt voor de reacties
ik denk niet dat er nog iets gaat gebeuren met mijn pc dus miss kan hier wel een slotje op?

• LearnDriver
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-03 15:13
Ik heb hetzelfde probleem, dus aan de kast zal het niet liggen :) (Hier een AOpen H600B)
Ik heb hetzelfde mobo en CPU als de TS, ook een Maxtor 160gb 8 mb buffer (die van mij is S-ATA).
Ook een Logitec z640, maar dat zal niet veel uitmaken...

Verder ik merk net als de TS niks van een performance drop.

Het probleem is volgens mij gekomen (kan toeval zijn) nadat ik mijn PC moest resetten met de resetknop nadat de "o-zo-buggy" Studio 10 het hele systeem weer eens liet vastlopen...

• OnTracK
  • Laatst online: 07:14
Uit de manual:
System Power LED Lead (3-1 pin PWR_LED)
This 3-1 pin connector supplies the system power LED. The LED lights up when the system power is on, and the LED blinks when the system is in sleep or soft-off mode.
't lijkt me een klein BIOS bugje o.i.d.

Dat hij denkt dat het systeem nog in een bepaalde state is.

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:25

Thandor

SilverStreak

Ik heb ook een knipperende powerled mits ik 8RDAvCore start. Mijn moederbord is een EPoX 8RDA en 8RDAvCore is een programma wat origineel voor de 8RDA moederborden geschreven is. (Tweakprogramma.)
Dit programma werkt echter ook met menig ander nForce2 moederbord.

Kijk eens of je nét nadat je de PC hebt aangezet (Dus niet na een soft-reboot) ook een knipperende LED hebt. Als de LED pas begint te knipperen in Windows dan zal het eerder een driver en/of programma (Restanten van Studio 10?) zijn. :)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• LearnDriver
Vreemd, ik dacht dat hij eerst na een tijdje ging knipperen, maar na er nu op gelet te hebben begint hij toch meteen als ik de PC aanzet :/

• NBK
  • Laatst online: 17-05 11:10

NBK

Weercam-Avatar

Blijft ie het ook doen als je de stroom er even helemaal vanaf haald (stekker uit stopcontact) en dan opnieuw opstart?
En na een CMOS clear? (Let wel op dat je weet hoe je je bios opnieuw in moet stellen...)

(tot nu toe is het wel een grappig bugje :) )

[ Voor 24% gewijzigd door NBK op 31-01-2006 23:43 ]

PC's; Home; Met 8619 units als 72e geëindigd bij DPC @ SETI-classic

• oshiro
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09:20

oshiro

Chill, dude.

offtopic:
dat 8rvacore is echt een bruut programma! ik wou dat ik dat eerder kende :D

“Life is tough, but it's tougher when you're stupid.” - John Wayne | Last.fm

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

hmm, dit brengt ff een vage herinnering terug:

een kennis van mams kwam bij mij met de vraag of ik der pc wou nakijken. Ding starte niet op, geen beeld, geen beeps enz... Ik druk de stroomkabel derin en zet em aan. En wat ziet ik? Een knipperende powerled. Tsja, ikke denken, wat kan dat nou weer zijn. Nog eens kijke naar de kast, en ja hoor, de reset knop "veerde" niet terug, zat helemaal naar binnengedrukt.
Dus ik sluit alle randapparatuur aan, (nog niet gedaan :P ). Ik zet de pc aan met kast open. En zeg: Kijk eens, (ik grijp stiekem in de kast en trek het stekkertje van de resetknop los), je pc doet het weer! En ding start door.....
En toen zo van dankje enz... :*) . En ik zo van: je kunt momenteel je resetknop niet gebruiken, niet erg toch?? neej hoor!

ach....

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Mitch
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-01 23:26
ik heb ook een dergelijk bugje in mijn mainboard.
Als ik hem in sleep/stand-by mode zet gaat het power-ledje netjes knipperen, maar als hij daarna weer wakker wordt blijft het lampje knipperen. Ook als de computer aan en uit is geweest.
De oplossing is bij mij om de computer wéér stand-by te zetten en er opnieuw uit te halen (of te resetten ... dat weet ik niet meer zeker).

• LearnDriver
NBK schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 23:40:
Blijft ie het ook doen als je de stroom er even helemaal vanaf haald (stekker uit stopcontact) en dan opnieuw opstart?
Dat was de oplossing 8)
Ik had voor ca 1 minuut ff de schakelaar op m'n stekkerdoos uitgedaan, en sindsdien knippert hij niet meer :*)

Iedereen super bedankt voor de tips _/-\o_

• Martinspire
ah het zou idd kunnen dat het is gekomen door de standby die ik afbrrak. heb er nu al eent ijdje geen last meer van maar dat komt volgens mij door een nieuwe windows install (die ik toch al ergens anders voor nodig had ;) )

• Wabs
  • Niet online
Wat idioot, ik heb dit dus ook met mijn NCCH-DL (dual XEON)
Hij is nu Raid aan het rebuilden *(wat duurt dat LANG!! 14 uur!) maar zal dan ook ff kijken of de stroom er af halen werkt, ik vind het iig vaaaag!!
Dit is ook echt het enige topic waar er iets nuttigs over te vinden is! hopen dat het werkt

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-05 08:49
ehm :) mag ik vragen waarom je eigenlijk uberhaupt dit erg kunt vinden? :) ik zou het wel willen! :)

ook als het echt iriteerd, draadje los trekken :)

~ Mijn prog blog!

• Wabs
  • Niet online
Omdat je gaat denken dat er echt iets mis is! Het hoort niet :p

• R-B
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-05 21:41

R-B

Blokkert

hmmz,

mijn powerbutton knippert nu ook (stacker 830)

om de 1 sec. Knippert hij. Pc reboote ineens, bleef reboote als hij gebruikersaccounts wilde laten. Ik 1 hdd en 2 branders spanningloos gemaakt en hij werkt weer. Alleen nu een knipperde powerbutton ipv constant.

iemand? :(

Asus A7N8X-E Deluxe

Hmmm, and blinks when the system is in sleep mode. Dat is het dus :X

[ Voor 15% gewijzigd door R-B op 27-03-2006 23:04 ]

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

• Martinspire
waarschijnlijk moet je hem dan in slaapmode zetten en er weer uit halen

Verwijderd

Sorry voor de kick...

Sinds gister heb ik een knipperende powerled...
PC normaal afgesloten, s'avonds wilde ik em aanzetten en toen was het raak.
PC zit aangesloten op zon stekkerdoos met een knop.
Knop aan en de led begint gelijk te knipperen.
De pc staat niet aan, niks draait maar er staat wel stroom op.
Hij gaat met geen mogelijkheid aan.

Alle onderdelen heb ik er uitgehaald behalve de proc...
Dus het is het mobo of de proc...

Iemand idee?

Heb boekje doorgelezen van mobo en FAQ hier, maar niks gevonden...
Pagina: 1