Ik heb hier een pc die, die voor zover bekend, op 3 specifieke momenten reboot:
1. Als er een txt bestand geopend word met notepad of als dit scherm gemaximaliseerd word.
2. Als spybot search and destroy zijn updates opgehaald heeft tijdens installatie.
3. Aan begin van de installatie van via drivers, bij het drukken op NEXT.
Ik heb configuratiescherm/systeem/geavanceerd/opstart en herstelinstellingen/computer automatisch opstarten uit staan. Toch krijg ik geen BSOD. Het lijkt alsof de reset knop ingedrukt word.
Geheugen getest. Geen probleem gevonden. Voor de zekerheid ander reepje geprobeerd.
3 videokaarten geprobeerd.
Ati radeon 7000 AGP
SIS pci kaart
trident VESA kaart.
Als xp opgestart is gaat het even goed. Verander ik dan echter de kleur diepte van 8 naar 16/32 bit, dan is het probleem terug, en krijg ik weer reboots. Met vesa kaart kan je niet hoger dan 8-bits, dus dat kan ik niet testen.
VRAAG: gaat het stroomverbruik omhoog bij een hogere kleurdiepte ?
Verder geprobeerd:
- Alle overbodige hardware van voeding gehaald (cd, 2e HD, floppy)
- Andere voeding (maar die was te licht en bleef al rebooten voor opstart xp)
- Schijven in PIO mode gezet
- BIOS naar fail-safe
- Verschillende versies VIA drivers
- Updaten Netwerkkaart drivers.
- controle condensatoren, geen bolle te zien.
- Windows xp opnieuw installeren (geen verandering dus ik vermoed hardware probleem)
- Alle windows updates staan erop.
Specs:
- moederbord:DFI CA64-TC
- P3 1Ghz
- 256 MB PC133
- S3 savage 4 extreme
- 350 watt (onbekend merk) 5V 20A / 12V 17A
- Realtek PCI 100Mbit
- XP pro sp2
Buiten de 3 genoemde problemen zullen er vast nog meer zijn. Maar ik zie geen overeenkomst tussen deze 3. Browsen geeft bijvoorbeeld geen enkel probleem.
Ik denk zelf dat het moederbord of de voeding defect is. Maar vind het vreemd dat ik dan niet meer problemen heb dan deze 3. Een zwaardere voeding kan ik woensdag testen, maar een p3 moederbod is niet meer zo makkelijk nieuw te vinden.
Iemand nog enige suggesties over wat ik zou kunnen proberen om de oorzaak te achterhalen ?
1. Als er een txt bestand geopend word met notepad of als dit scherm gemaximaliseerd word.
2. Als spybot search and destroy zijn updates opgehaald heeft tijdens installatie.
3. Aan begin van de installatie van via drivers, bij het drukken op NEXT.
Ik heb configuratiescherm/systeem/geavanceerd/opstart en herstelinstellingen/computer automatisch opstarten uit staan. Toch krijg ik geen BSOD. Het lijkt alsof de reset knop ingedrukt word.
Geheugen getest. Geen probleem gevonden. Voor de zekerheid ander reepje geprobeerd.
3 videokaarten geprobeerd.
Ati radeon 7000 AGP
SIS pci kaart
trident VESA kaart.
Als xp opgestart is gaat het even goed. Verander ik dan echter de kleur diepte van 8 naar 16/32 bit, dan is het probleem terug, en krijg ik weer reboots. Met vesa kaart kan je niet hoger dan 8-bits, dus dat kan ik niet testen.
VRAAG: gaat het stroomverbruik omhoog bij een hogere kleurdiepte ?
Verder geprobeerd:
- Alle overbodige hardware van voeding gehaald (cd, 2e HD, floppy)
- Andere voeding (maar die was te licht en bleef al rebooten voor opstart xp)
- Schijven in PIO mode gezet
- BIOS naar fail-safe
- Verschillende versies VIA drivers
- Updaten Netwerkkaart drivers.
- controle condensatoren, geen bolle te zien.
- Windows xp opnieuw installeren (geen verandering dus ik vermoed hardware probleem)
- Alle windows updates staan erop.
Specs:
- moederbord:DFI CA64-TC
- P3 1Ghz
- 256 MB PC133
- S3 savage 4 extreme
- 350 watt (onbekend merk) 5V 20A / 12V 17A
- Realtek PCI 100Mbit
- XP pro sp2
Buiten de 3 genoemde problemen zullen er vast nog meer zijn. Maar ik zie geen overeenkomst tussen deze 3. Browsen geeft bijvoorbeeld geen enkel probleem.
Ik denk zelf dat het moederbord of de voeding defect is. Maar vind het vreemd dat ik dan niet meer problemen heb dan deze 3. Een zwaardere voeding kan ik woensdag testen, maar een p3 moederbod is niet meer zo makkelijk nieuw te vinden.
Iemand nog enige suggesties over wat ik zou kunnen proberen om de oorzaak te achterhalen ?
Leven is als een pijpkaneel, iedereen zuigt eraan en krijgt zijn deel.