reboot op specifieke momenten.

Pagina: 1
Acties:

• Force
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-07-2023

Force

Kan iemand ff me neus afvegen?

Topicstarter
Ik heb hier een pc die, die voor zover bekend, op 3 specifieke momenten reboot:

1. Als er een txt bestand geopend word met notepad of als dit scherm gemaximaliseerd word.
2. Als spybot search and destroy zijn updates opgehaald heeft tijdens installatie.
3. Aan begin van de installatie van via drivers, bij het drukken op NEXT.

Ik heb configuratiescherm/systeem/geavanceerd/opstart en herstelinstellingen/computer automatisch opstarten uit staan. Toch krijg ik geen BSOD. Het lijkt alsof de reset knop ingedrukt word.

Geheugen getest. Geen probleem gevonden. Voor de zekerheid ander reepje geprobeerd.

3 videokaarten geprobeerd.
Ati radeon 7000 AGP
SIS pci kaart
trident VESA kaart.
Als xp opgestart is gaat het even goed. Verander ik dan echter de kleur diepte van 8 naar 16/32 bit, dan is het probleem terug, en krijg ik weer reboots. Met vesa kaart kan je niet hoger dan 8-bits, dus dat kan ik niet testen.
VRAAG: gaat het stroomverbruik omhoog bij een hogere kleurdiepte ?

Verder geprobeerd:
- Alle overbodige hardware van voeding gehaald (cd, 2e HD, floppy)
- Andere voeding (maar die was te licht en bleef al rebooten voor opstart xp)
- Schijven in PIO mode gezet
- BIOS naar fail-safe
- Verschillende versies VIA drivers
- Updaten Netwerkkaart drivers.
- controle condensatoren, geen bolle te zien.
- Windows xp opnieuw installeren (geen verandering dus ik vermoed hardware probleem)
- Alle windows updates staan erop.

Specs:
- moederbord:DFI CA64-TC
- P3 1Ghz
- 256 MB PC133
- S3 savage 4 extreme
- 350 watt (onbekend merk) 5V 20A / 12V 17A
- Realtek PCI 100Mbit
- XP pro sp2

Buiten de 3 genoemde problemen zullen er vast nog meer zijn. Maar ik zie geen overeenkomst tussen deze 3. Browsen geeft bijvoorbeeld geen enkel probleem.
Ik denk zelf dat het moederbord of de voeding defect is. Maar vind het vreemd dat ik dan niet meer problemen heb dan deze 3. Een zwaardere voeding kan ik woensdag testen, maar een p3 moederbod is niet meer zo makkelijk nieuw te vinden.

Iemand nog enige suggesties over wat ik zou kunnen proberen om de oorzaak te achterhalen ?

Leven is als een pijpkaneel, iedereen zuigt eraan en krijgt zijn deel.

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-05 14:24
misschien brakke driver(s) op je systeem staan?
probeer eens een clean install met de nieuwste driver voor je videokaart

En die 350W voeding moet dat systeem toch wel goed kunnen trekken hoor :)

• Force

Force

Topicstarter
Een herinstallatie van windows xp heb ik dus al gedaan, maar heeft geen effect gehad. Ik begin steeds zekerder te worden van een hardware probleem. Maar blijf het vreemd vinden dat het gebeurt bij het openen van een txt file van 2k.

Heb zo juist geconstateerd dat het bij het booten ook wel eens mis gaat. Nog voor dat windows begint met booten. Zit ik dan in windows dan gaat het alleen mis bij eerder genoemde handelingen.

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Idd je chipset drivers. Maar ook vieze spyware kan best roet in het eten gooien. Doe is een hijack this log posten.

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

• doelman
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-05 13:57
Wordt je proc niet gewoon erg warm? Dat kan ook een harde reset als gevolg hebben.

Mijn pianomuziek: http://www.youtube.com/user/doelman

• weltie
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-03-2024
Misschien het begin van het einde van je mobo. Ik heb dit ongeveer ook eens gehad met een nieuw mobo.

• agent327
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10-2022

agent327

^&)^*&^$#@#!)*

Of is er misschien net een hoekje/randje van je core van de processor afgebroken? Het is vaker voorgekomen dat dit problemen gaf met de VGA, maar dit zou ik ook onder de mogelijkheden scharen.

Wanbeleid is ook beleid.

• htol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-04-2024
Memtest al geprobeerd?
weltie schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 10:16:
Misschien het begin van het einde van je mobo. Ik heb dit ongeveer ook eens gehad met een nieuw mobo.
Dit zou ook goed kunnen. :/

[ Voor 72% gewijzigd door htol op 13-12-2005 10:22 ]

• Force

Force

Topicstarter
doelman schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 10:08:
Wordt je proc niet gewoon erg warm? Dat kan ook een harde reset als gevolg hebben.
Nee niet warmer dan 45 C, dus dat lijkt me geen probleem. Heb ook aan de heatsink gevoeld en zeker niet te warm.
agent327 schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 10:18:
Of is er misschien net een hoekje/randje van je core van de processor afgebroken? Het is vaker voorgekomen dat dit problemen gaf met de VGA, maar dit zou ik ook onder de mogelijkheden scharen.
De processor/heatsink zijn nog nooit van de socket afgeweest. Dus het lijkt me sterk dat er spontaan een hoekje afbreekt. Maar zal het zeker ff checken
HerbyNL schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 09:30:
Idd je chipset drivers. Maar ook vieze spyware kan best roet in het eten gooien. Doe is een hijack this log posten.
Het is een schone installatie, en spybot search and destroy vind niets.
weltie schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 10:16:
Daar ben ik dus ook bang voor. Ben al op zoek naar een p3 mobo, om het te testen.
Zie topicstart: Geheugen getest. Geen probleem gevonden. Voor de zekerheid ander reepje geprobeerd.

Pagina: 1