Toon posts:

Hoe UTP contactdozen aansluiten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op mijn kantoor wil ik graag utp + telefonie aansluiten. Mijn situatie is als volgt. Er komen 2 utp kabels van onder naar boven (naar mijn kamer toe). 1 kabel wordt gebruikt voor internet. Kan ik deze via de utp wandcontractdoos doorlussen zodat ik twee internet aansluitingen heb op het kantoor)..

De tweede utp kabel is gesplits. (4 aders voor telefoon) , (4 aders voor fax). Hoe kan ik dit het beste aansluiten in mijn utp wandcontactdozen. Er zit geen handleiding dus ik weet niet echt hoe ik ze aan moet sluiten. Heeft iemand hier daar ervaring mee?

• AB-Systems
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-10-2023
Kan je wat foto's geven van je utp dozen? (vooral binnenkant enzo..) er zijn namelijk zo veel verschillende soorten.. (en meestal staat de kleurcode erop..)

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-02 12:07

DeFeCt

je wéét toch

een beetje offtopic.. maar waar heb je die doos gekocht? Ik ben nog opzoek namelijk..

Flickr

Verwijderd

Topicstarter
Sorrie, ik ben niet in de gelegenheid om een foto te maken. Want ik heb helaas geen digitale camera hier. Het gaat me er vooral om of ik ze door kan lussen. Ik heb ze van een kennis van mij gekregen ik weet helaas niet waar hij ze gekocht heeft. Het type is Canon IIT.
bobje1986 schreef op maandag 12 december 2005 @ 20:45:
Kan je wat foto's geven van je utp dozen? (vooral binnenkant enzo..) er zijn namelijk zo veel verschillende soorten.. (en meestal staat de kleurcode erop..)

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:20
DeFeCt schreef op maandag 12 december 2005 @ 20:47:
een beetje offtopic.. maar waar heb je die doos gekocht? Ik ben nog opzoek namelijk..
Ik heb dergelijke dozen bij micromail in zeewolde gekocht, je hebt wel een lsa tool nodig om de draden erin te monteren maar verder waren het keurige dozen (merk equipe)

Verwijderd

als je de utp kabel hebt gesplits moet je kijken hoe dat aan het begin van de kabel is gebeurd, en van daaruit afleiden welke kleuren je moet gebruiken om de telefoon en fax aan te sluiten.
basis hierbij is dat je dezelfde kleurvolgorde aanhoud.
meest waarschijnlijk zijn de rode en blauwe draad gekozen voor de telefonie.
verder wertk utp met aderparen, wat betekend dat de 2 draden die voor telefonie gebruikt zijn, waarschijnlijk in elkaar zijn gedraaid, deze horen bij elkaar.(idem met de 2(of 4{2x2aderparen}) faxdraden.

Voor de andere utp kabel: moet je ook aan het begin van de kabel bekijken, let erop of je straight of crosslinked wil, is op got genoeg over te vinden.
het splitsen van 1utp(inet/netwerk), naar 2 utp, gaat niet zonder een hub, switch , router of ander apparaat, dat het ipadres opvangt en opsplitst.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2005 21:42 ]

Pagina: 1