http://flickr.com/photos/itommy/
Verwijderd
Leuke foto's, maar je geeft niet echt een donkere vuile sfeer meeT. van Beek schreef op maandag 12 december 2005 @ 19:43:
Vanochtend in de trein naar huis uitgestapt bij Schiphol om daar even wat foto's te maken. Heb geprobeerd een beetje een donkere, vuile sfeer mee te geven. Hoor graag kritiek, opmerkingen en tips! Foto's zijn klikbaar voor groter formaat.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Die zou ik voelen bij foto's van bv. een vervallen wijk in Tschernobyl oid.
Hier is het wel donker, Maar het is te zien dat het best netjes en modern is.
Alleen foto #3 vind ik vuil overkomen, de rest niet.T. van Beek schreef op maandag 12 december 2005 @ 19:43:
Vanochtend in de trein naar huis uitgestapt bij Schiphol om daar even wat foto's te maken. Heb geprobeerd een beetje een donkere, vuile sfeer mee te geven.
De foto's zeggen me eigenlijk ook niet zo veel.
Alleen #2 en #4 vind ik wel wat, maar dat komt denk ik meer omdat het zo leeg is, en dat vind ik juist wel weer wat hebben.
Blog | PVOutput Zonnig Beuningen
Het is ook een testcase, dus vraag daarom gewoon wat tips wat beter te doen voortaan.
[ Voor 50% gewijzigd door T. van Beek op 12-12-2005 19:49 ]
Bij vuile stations zie je ook meer grafitti,gebroken tegels,oude tijdschriften, kranten en bekertjes op de grond...desondanks vind ik de serie geslaagd !
sorry, te laat !
Alleen 3 past er volgens mij niet echt bij...Ik zou ze nog wat bewerken met PS en hier en daar de witte puntjes wegwerken.(bv. op foto 1 rechtsonder,ik gok dat dat stukjes van een lamp zijn ?)
Leuke serie ! (alleen wat kort
[ Voor 3% gewijzigd door Jado op 12-12-2005 19:54 ]
If you want to be rocked so hard that your teeth shatter than Wolfmother are the band for you...
Verwijderd
Persoonlijk had ik dit station niet als duistere plek neergezet, maar juist als hele heldere plek, contrasterend met de voorbijkomende treinen en/of donkere tunnelbuizen. Het plafond & vloer dus lekker fel wit, en alles daaromheen heel donker.
Het donker was dus juist een sfeer dat ik wilde meegeven, de bedoeling was niet om dit station zo realistisch mogelijk op de foto te zetten, maar juist om er een donkere sfeer aan mee te geven.Stinger666 schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 11:37:
Ik vind ze allemaal veel te donker. Ik kom er elke dag, maar zo donker en vies is dit station helemaal niet. Trek de levels eens omhoog en het contrast een beetje terug. Volgende keer een ISOtje hoger misschien
Verwijderd
sfeer? op een treinstation? zal wel aan mij liggen. maar goed, ik vind 2, 3 en 4 wel mooi/goed, maar 1 is wel gaar en 5 slaat helemaal nergens op. Ik kan ook wel ergens lampen gaan fotograferen en om een testcase vragen. maar no offence: die 5e foto mag dan wel zuigen, 60% mag er wel wezen.T. van Beek schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 14:20:
[...]
Het donker was dus juist een sfeer dat ik wilde meegeven, de bedoeling was niet om dit station zo realistisch mogelijk op de foto te zetten, maar juist om er een donkere sfeer aan mee te geven.
Ik vind ze ook gewoon te donker. Een 'duistere' en 'onheilspellende sfeer' kun je ook creëeren op een andere manier, waarbij je bijv. gebruik zou kunnen maken van schaduwen die je daar tegen zou kunnen komen. Nu zijn de foto's technisch gewoon onderbelicht en hebben ze niks 'donkers' qua sfeer in zich. Een positief punt is wel dat je het lijnenspel mooi hebt weten te vinden, vooral in #1.T. van Beek schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 14:20:
[...]
Het donker was dus juist een sfeer dat ik wilde meegeven, de bedoeling was niet om dit station zo realistisch mogelijk op de foto te zetten, maar juist om er een donkere sfeer aan mee te geven.
Verwijderd
ik zou zeggen, keep on trying
haal het schiphol-bordje eens weg, en gebruik de volgende keer iets meer licht
nabewerking kan je hier beter bij helpen dan je camera te donker instellen
PSN: djmurcielago