Toon posts:

UTP aansluiten op oude PC zonder UTP aansluiting?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Jongens :)

Ik heb een probleem. Wij hebben thuis de Versatel 20mbit adsl. Nu heb ik een oude computer (pentium 2) waar nog een oude netwerkkaart inzit. Ik kan dus nergens de UTP kabel in kwijt.

Bestaat er ergens een USB to UTP aansluiting die ik gewoon de USB in kan doen en vervolgens de UTP erop?

Andere oplossingen (een andere netwerkkaart: zo ja welke en hoe)?

Bij voorbaat dank

Voor meer uitleg en details graag! antwoorden.

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09:30

Piggen

Lekker bakkie

Een andere netwerkkaart is dan de beste oplossing, hoewel ik wel benieuwd ben naar wat er nu dan voor kaart in zit.

Ieder PCI-netwerkkaartje (ik neem aan dat er wel PCI-sloten in zitten) zal wel volstaan.

• Superfly04
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-11-2025
Ja usb naar UTP bestaat, maar een netwerkkaartje van 9,95 bij de media markt past ook wel in je pci slot denk ik hoor ;).

Dit kun je overigens prima via google vinden.

• PiweD
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

PiweD

Redacteur
een pci netwerkkaart kost tegenwoordig ~8 euro ofzo

so·wie·so (bijwoord) - 1 hoe dan ook

Verwijderd

Topicstarter
Jah, er zit nu zegmaar een oude netwerkkaart in. Daarin past wel een soort van UTP-kabel (????) alleen maar 4 polig volgens mij, zo'n telefoonkabel. Deze deed het wel op planet.

Zo'n 4 polige kabel doet het zeker als ik die in mn Versatel modem inplug ?

• PiweD
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

PiweD

Redacteur
Verwijderd schreef op maandag 12 december 2005 @ 19:38:
Jah, er zit nu zegmaar een oude netwerkkaart in. Daarin past wel een soort van UTP-kabel (????) alleen maar 4 polig volgens mij, zo'n telefoonkabel. Deze deed het wel op planet.

dat is dan een 56k modem denks, hier heb je niks meer aan :)

so·wie·so (bijwoord) - 1 hoe dan ook

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13-02 19:24

Shuriken

Life is all about priorities

Verwijderd schreef op maandag 12 december 2005 @ 19:38:

Zo'n 4 polige netwerkkaart gaat meestal onder de naam modem >:)

Dus dat gaat niet lukken. Je zult gewoon even een simpel 10/100 Mbit Netwerkkaartje moeten halen.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

• NaZ-
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

NaZ-

Hoeblablahoeblabla

Ken je die oude netwerkkaart er dan niet uithalen en er een nieuwe (a la 10 euro) voor in de plaats zetten? Wild idee, mja 8)7 ;)

AMD Pentium 4 32+, 2056MB DDR-ROM, 60INCH HD, Logitech Muis, MS-Toeter

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Inderdaad een modem. Zal vast geen 56k zijn, eerder 14k4 of zo. En usb op een pentium 1 is ook aardig zeldzaam.

• Arro
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21-11-2022
edit: Met 4 zeer hulpvolle reacties in wel 3 minuten die blijkbaar sneller konden typen, is mijn reactie reeds overbodig geworden!

[ Voor 56% gewijzigd door Arro op 12-12-2005 19:48 ]

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-02 15:22
USB geval bestaat, werkt goed trouwens bij iemand op een antieke AMD K6-450MHz met 64MB RAM, dat is dus geen probleem. Maar PCI is met wat zoeken gratis te vinden in oude PC's, ik heb er hier 3 liggen, mag je gerust een van hebben als je eens in Belgie passeert :) . Verder kosten ze ook niets meer, dus goedkoper dan op USB.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-02 21:24
En zeker niet onbelangrijk op een oud beestje... WAY minder cpu load!!
Drop the USB idea, en koop of ritsel gewoon een pci kaartje man..

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09:30

Piggen

Lekker bakkie

Als CPU-load belangrijk is, is het misschien ook handig om voor een kaartje van 3Com, Intel of een andere fatsoenlijke fabrikant in plaats van voor zo'n Realtek-geval te gaan. Al weet ik niet of het verschil in load opweegt tegen het verschil in prijs.

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:04

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Nieuwe netwerkkaart inderdaad.

Een USB 1.1 netwerkdinges kan (als het bestaat) toch niet je 20 Mb ADSL aan. USB 1.1 is 11 Mbit, en daar hou je misschien 8 Mbit van over.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Pagina: 1