Toon posts:

na update 100% SNMP belasting [2000 server & citrix]

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

vanavond de security updates voor de windows 2000 geinstalleerd (inclusief de update rollup 1 for windows 2000) server herstart en nu staat hij op 100% CPU belasting van het process SNMP.

Het gaat om een citrix server met FR2.

Nu zou de update rollout juist dit probleem moeten tegengaan:
http://support.microsoft.com/kb/900345/ maar hij veroorzaak het juist. Na wat verder speurwerk vond ik deze minder frisse draadjes:
http://www.windowsitpro.c...rticleID/46896/46896.html waar de meest waanzinnige problemen worden gemeld.

Gaat er bij iemand een bel rinkelen? Ik ga de update de-installeren en hoop dat dit het probleem verhelpt maar dit is toch geen frisse update? Ik ben zeker niet snel met updates (is een oud probleem) en daarom zou ik verwachten dat dit probleem niet meer actueel is.

is het een goed idee om de update te verwijderen?

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:02

Arno

PF5A

FR2 van welke Citrix release? Er zijn known issues met Citrix MF 1.0 en de rollup package. Hiervoor is echter FR3SP4 vereist.

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Verwijderd

Topicstarter
Metaframe XP feature release 2.

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:02

Arno

PF5A

Dan moet je dus naar FR3SP4 om de problemen op te lossen, of je moet RP1 deinstalleren.

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Verwijderd

Topicstarter
Met rp1 bedoel je de rollup update? FR3 kan je toch niet kosteloos installeren?

Net even gekeken we hebben om precies te zijn:
Metaframe XPs for windows
Version 1.0 (build 1360)
feature release 2
Service pack 2

Nu vind ik de hele citrix update actie zowaar nog ondoorzichtiger dan die van Microsoft. Zeker met de feature releases en licenties. Kan ik dan nu standaard naar FR3?

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2005 19:36 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Je kan wel naar Fr3, maar je feature release level in je CMC moet je dan op Fr2 laten staan / zetten - hierdoor gaat FR3 functioneren als een SP3 :)

Verwijderd

Topicstarter
WhatTF... ff vertalen voor mezelf hoor:

Ik kan naar FR3 (ik neem aan door een update te draaien van een op www.citrix.com gedownload bestand) maar dan moet ik in mijn certificaten managment console (ofzoiets) FR3 niet activeren.

Dan krijg ik wel alle bugfixes ofzo? Maar geen extra functionaliteit welke in FR3 zou zitten?

Is er niet gewoon een service pack 3 voor Citrix Metaframe XP 1.0 FR2?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ja - een Feature Release onder Citrix dubbelt als Service Pack - feitelijk het enige verschil tussen een ServicePack en een Feature Release is dat een Feature Release het Feature release level in de datastore ophoogt, en een servicepack dat niet doet.

In recentere uitvoeringen van Citrix Feature Releases krijg je de keuze - maar ik geloof dat de oudere Citrix versies dat nog niet doen.

Je kan dus in de CMC (Citrix Management Console) door rechts te klikken op je server en voor 'Set Feature Release Level' te kiezen je feature release level lager instellen :)

Verwijderd

Topicstarter
Mijn plan de campagne wordt nu:

1. voor morgenvroeg 7:00 Rollup update deinstalleren (dan moeten externe mensen weer in citrix)
2. testen of alles weer als vanouds werkt
3. Een ghost maken van de server
4. Onzettend veel lezen over de functionaliteit verandering van SP3 tov SP2 (printer drivers etc).
5. In een test omgeving FR3 met SP3 installeren
6. Testen en eventueel uitrollen op real world server
7. eventueel die rollup installeren.

Stappen 5 en 6 had ik natuurlijk nu al moeten doen :-( maarja ik dacht het zijn maar security updates............

Verwijderd

Topicstarter
Update van het incident; na het het verwijderen van de update lijkt alles het weer normaal te doen.. pffff.. kan ik naar huis >:) werd er toch ff :r van..

Verwijderd

3x raden.

De betreffende server is een HP DL 3xxx geinstalleerd met de smarstart cd?

Ik heb dit ook gehad bij een x aantal terminal servers, dus zonder Citrix.
Als je na de update de snmp service deïnstalleerd en vervolgens opnieuw installeert. Hierna rollup1 er nogmaals overheen gooit, dan houdt deze service zich koest :)

Paar weken terug een nieuwe DL 360G4p aangeschaft. De smartstart cd die bij deze server geleverd werd heeft dit probleem niet.

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025
Verwijderd schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 19:28:
3x raden.

De betreffende server is een HP DL 3xxx geinstalleerd met de smarstart cd?

Ik heb dit ook gehad bij een x aantal terminal servers, dus zonder Citrix.
Als je na de update de snmp service deïnstalleerd en vervolgens opnieuw installeert. Hierna rollup1 er nogmaals overheen gooit, dan houdt deze service zich koest :)

Paar weken terug een nieuwe DL 360G4p aangeschaft. De smartstart cd die bij deze server geleverd werd heeft dit probleem niet.
updaten naar HP support pack 7.4?

Verwijderd

richardkraal schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 21:25:
[...]

updaten naar HP support pack 7.4?
Zal morgen eens kijken welke versie van de HP support pack op de nieuw geinstalleerde Terminal server(s) staat en welke ik nog met de oude cd geinstalleerd heb.

/edit: In de 7.3 CD (die heb ik gebruikt) is het dus opgelost.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2005 19:20 ]

Pagina: 1