Toon posts:

[C++] HTML en Pop3 client

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig zelf een POP3 client in elkaar te zetten.
Dit doe ik met behulp van Borland c++ Builder en met de ingebouwde TNMPOP31 klasse.
Het uitlezen en alles werkt.
Alleen nu wou ik zorgen dat html mails daadwerkelijk goed weergegeven zouden worden.

In borland zit ook een TCppWebBrowser.
Nu dacht ik dat als ik de Content-Type uit zou lezen en het zou html/text zijn oid dat ik dan de mail tijdelijk zou opslaan als een html bestand en die dan weer uit zou lezen met de TCppWebBrowser. Alleen lijkt mij dat dit niet goed gaat want ik in een e-mail die ik kreeg stond meteen dat de browser geen HTML ondersteunt.

Weet iemand een betere manier om dit op te lossen?
Hoe geef ik aan dat de browser wel HTML ondersteunt bijvoorbeeld?

• martijn_brinkers
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-10-2025
Probeer je email (dus je complete email) eens te saven als .mhtm en dat te laden in de HTML viewer?

Zie voor info over MHTML:

http://en.wikipedia.org/wiki/MHTML

Je kan natuurlijk ook zelf de hele MIME parseren maar dat is op zich een hele klus als je ook inline plaatjes wil ondersteunen etc. Ik raad je wel aan om script support van de HTML control uit te zetten omdat je anders 'vulnerable' bent voor allemaal 'enge' script injecties.

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-04 22:08
Verwijderd schreef op maandag 12 december 2005 @ 18:49:
Ik ben bezig zelf een POP3 client in elkaar te zetten.
Dit doe ik met behulp van Borland c++ Builder en met de ingebouwde TNMPOP31 klasse.
Het uitlezen en alles werkt.
Alleen nu wou ik zorgen dat html mails daadwerkelijk goed weergegeven zouden worden.

In borland zit ook een TCppWebBrowser.
Nu dacht ik dat als ik de Content-Type uit zou lezen en het zou html/text zijn oid dat ik dan de mail tijdelijk zou opslaan als een html bestand en die dan weer uit zou lezen met de TCppWebBrowser. Alleen lijkt mij dat dit niet goed gaat want ik in een e-mail die ik kreeg stond meteen dat de browser geen HTML ondersteunt.
Duh. Dat is een standaad MIME prefix. Eigenlijk moet er staan dat de mailer geen MIME ondersteunt, maar als je wel MIME en geen HTML ondersteunt heb je nog steeds niets. De oplossing is dus om de text/html stream uit de MIME te halen en dat in de browser weer te geven.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein