Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

HTPC bouwen van laptop?

Pagina: 1
Acties:
  • 205 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag een htpc bouwen :)

Nu heb ik 2 mogelijkheden.....

Ik heb een oud zelfbouw pc'tje hier liggen een P4 1700 mhz 1ghz ram geheugen, dvd-brandertje en een 80Gb schijf
er zit ook een 128mb videokaartje in. (merk en type weet ik zo even niet)

En ik heb een laptopje liggen (die ik niet meer gebruik) een Dell D600 1,6ghz centrino 1GB ram een 60GB schijfje
en er zit een Radeon 9000 32mb videokaartje in.

Mijn doel is om een zo stil en klein mogelijke htpc te bouwen met een sateliet kaart en een goede geluidskaart, en het te laaten draaien op mce 2005.

Ik kan natuurlijk een mooie behuizing kopen voor mijn P4'tje,
maar liever gebruik ik een kapotte dvd-speler (die ik ook nog heb liggen :+ ) als behuizing voor de laptop.

Nog een optie is om een kompleet nieuw systeem te bouwen....

Wat kan ik het beste doen volgens jullie?

• endless
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Een 1,6 Ghz, 1 Gb RAM, etc. laptop niet meer gebuiken.. (Hoest, verkoop, kuch!)

Ik zou van je P4 een HTPC gaan bouwen.

Nadelen: geluid, stroom, plaats die die in beslag neemt
Voordelen: Uitbereidbaar, meerdere schermen, tv-kaart inbouw, beter geluid, etc.

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:52

mr_petit

opperprutser

beste optie lijkt mij zowel die laptop verpatsen (en evt dat oude systeem) en nieuw spul te kopen wat goed door MCE wordt ondersteunt. Die laptop is volgens mij nog wel wat waard (€500 ofzo)

Een laptop in een oude dvdspeler bouwen en daarvan een MCE bouwen is volgens mij niet zo simpel

"man is not truly one, but truly two,"

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:04

Theo

moederbord

laptop verkopen en een mooie kast kopen voor je 1.7 Ghz P4. Hou je ook nog veel over 8)

7400 Wp op het dak

Verwijderd

Topicstarter
mr_petit schreef op maandag 12 december 2005 @ 18:23:
beste optie lijkt mij zowel die laptop verpatsen (en evt dat oude systeem) en nieuw spul te kopen wat goed door MCE wordt ondersteunt. Die laptop is volgens mij nog wel wat waard (€500 ofzo)

Een laptop in een oude dvdspeler bouwen en daarvan een MCE bouwen is volgens mij niet zo simpel
Het slopen van de laptop en het overbouwen in een dvd-speler is voor mij geen probleem.....
Het gaat er me meer dat het wel klein en geruisloos is en blijft....

Als ik een behuizing koop voor m'n P4 is die zoiezo een stuk groter en zal meer moeite moeten
doen om hem stil te krijgen.....

Het is eigenlijk de vraag of ik bij de laptop een betere geluidskaart en een satelietkaart in kan proppen, en dat het ook nog werkt.

Verwijderd

Tja, maar ken jij een satelietkaart op usb/pcmcia die ook nog mce compatible is?

• Borizz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-09 20:59
Ik zou je spullen verkopen en van het geld wat je daarvoor terugkrijgt (en nog wat bijleggen waarschijnlijk) een nieuw systeem samenstellen. Je laptop processor en je P4 processor zijn beiden zowiezo niet in staat om HDTV weer te geven. En opnemen (van tv) en tegelijk het programma bekijken bijvoorbeeld is ook een hele zware klus voor deze processors.

Als je nu een beetje oplet met wat je koopt, kan je later ook nog altijd gemakkelijk upgraden door een nieuwe processor of nieuwe videokaart te plaatsen.

En dit:
Verwijderd schreef op maandag 12 december 2005 @ 18:40:
Tja, maar ken jij een satelietkaart op usb/pcmcia die ook nog mce compatible is?

[ Voor 35% gewijzigd door Borizz op 12-12-2005 18:50 ]

If I can't fix it, it ain't broken.

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:52

Nakebod

Nope.

Aan die laptop heb je dus werkelijk 0,0, als je MCE 2005 wil gebruiken.
128 mb vga is vereist, als je geluk hebt werkt het ook met een 64 mb kaart, maar zelfs dat geeft al problemen.
Dan is die P4 beter bruikbaar hiervoor, en die kan je ook klein/stil maken.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Pagina: 1