Toon posts:

wat te doen hiermee?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb hier nog een oude pentium2 500mhz staan met een 8a9 gig hdd
320 mb ram ofzo (256+64) netwerk kaartje 10/100mbps, cd speler en een floppy drive.

ik heb egt geen flauw idee wat ik ermee zou gaan doen. en verkopen levert toch niet veel op en mischien kan hij hier in huis nog functioneren voor iets leuks/handigs.
heeft iemand een leuk idee behalve het uit het raam gooien of elke andere vorm van slopen hiervan. laat het me weten alstublieft.

ps de pc heeft echter geen monitor.

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Misschien kun je er 'n mp3 computertje van maken in 'n vriendenhok ofzo?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Pak een open source Mediacenter achtige applicatie, en zet hem als MP3/DivX bak in, eventueel met netwerkmappings naar je gewone PC.
Dit had je als Tweaker natuurlijk zelf ook kunnen bedenken.
En als je het al had gedaan, en het niets vind, dat kon ik niet ruiken, je hebt er niet bij gezet waar je zelf al aan had gedacht...

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-02 22:39

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

ik ruik een digitale fotolijst ;)

[rml]Lapmod [ digitale fotolijst] deel 2[/rml]

www.google.nl

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Ik zou er een plantenbak van maken.

Verwijderd

Topicstarter
ik zat te denken aan een mp3 bak jah maar dan ook een site er op runnen en dat vrienden via die site dan mp3's kunnen downloaden, mits zei zich registreren.

alleen is dit niet illegaal?

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:31
Ik heb vorige week een P2 350 voorzien van Ubuntu server met daarop MPD, direct verbonden aan mijn stereo. Daarna webinterface erop en heb nu een perfecte MP3 speeldoos, muziek komt via Samba shares binnen. Ik heb inmiddels de cpu vervangen voor een passieve P3 750 (de 350 was snel zat, maar wilde geen lawaai in mijn kamer), de oeroude ISO geluidskaart gaat vervangen worden door een Terratec. In een later stadium wil ik nog een NAS in de meterkast zodat ik mijn desktop PC helemaal losgekoppeld heb van het geluidssysteem. Echt ideaal. Voor deze setup is een harddisk van 500 mb (als je de muziek extern hebt) en 64 mb geheugen voldoende.

[ Voor 9% gewijzigd door DaCoTa op 12-12-2005 18:03 ]

• UltimateB
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

UltimateB

Pomdiedom

Hehe, ja dat is illegaal. Tenzij je in bezit bent van de originele muziek nummers. :)

"True skill is when luck becomes a habit"
SWIS

• peeter123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:30
Verwijderd schreef op maandag 12 december 2005 @ 18:02:
ik zat te denken aan een mp3 bak jah maar dan ook een site er op runnen en dat vrienden via die site dan mp3's kunnen downloaden, mits zei zich registreren.

jah, is een vorm van filesharen en dat mag nie 8)7

28x 430Wp ZW | Ecoforest EcoGeo 1-9 kW | Zehnder Q450 ERV

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Misschien kan je de case modden en er wat leuke dingen in doen? :)
Dan kan je hem bijv. zoals eerder gezegt, er misschien een HTPC van maken, of een leuke MP3-spelerbak... :)

Je kan misschien ook wel een fileserver of iets dergelijks er van maken... :)
Of je gebruikt hem voor een van de projecten van de Dutch Power Cows?

Mogelijkheden te over dus ;)
UltimateB schreef op maandag 12 december 2005 @ 18:03:
Hehe, ja dat is illegaal. Tenzij je in bezit bent van de originele muziek nummers. :)
Dan is het nog steeds illegaal... Aangezien je dan downloads aanbied, waar copyright op rust, zonder medeweten van de rechthebbenden... ;)

Wat wél mag is een backup maken voor persoonlijk gebruik, het aanbieden er van (voor derden) dus niet... ;) :) Streamen van muziek mag ook, mits de copyright hebbenden er voor krijgen wat ze verdienen, moet bij de radio immers ook... :)

[ Voor 54% gewijzigd door CH4OS op 12-12-2005 18:11 ]

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Verwijderd schreef op maandag 12 december 2005 @ 18:02:

Linux + gnump3d is volledig legaal en daar ben ik erg blij mee als ik op school zit. Dit is echt een aanrader en zelfs voor een linux beginner nog te realiseren

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

peeter123 schreef op maandag 12 december 2005 @ 18:03:
[...]

jah, is een vorm van filesharen en dat mag nie 8)7
Oh, filesharen is altijd illegaal.... ok... |:( Anywayz, wat boeit het of het illegaal is als je alleen vrienden laat registreren? Dat is dan net zoiets als kassettebandjes met een groepje vrienden uitwisselen, alsof de FBI je daarvoor achterna komt... Zolang het niet te grootschalig wordt en het niet publiekelijk is maakt het geen drol uit en geen haan die er naar kraait.

Verwijderd

Topicstarter
genoeg ideeen dus. alleen heb ik er geen monitor voor hoe ga ik dit regelen remote admin of gewoon extern bureaublad? iemand een goede oplossing ik zoek ondertussen ook lekker door ;) :)

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:05
Monitor heb je alleen nodig tijdens de setup en het configgen.
Later heb je idd altijd remote desktop dus dan kun je je monitor weer aan je normale pc hangen.

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro ESU
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Verwijderd schreef op maandag 12 december 2005 @ 18:16:
genoeg ideeen dus. alleen heb ik er geen monitor voor hoe ga ik dit regelen remote admin of gewoon extern bureaublad? iemand een goede oplossing ik zoek ondertussen ook lekker door ;) :)
Mijn servertje heeft ook geen monitor. Linux configureer je via SSH(Shell terminal, command line) en/of via de grafische interface met VNC. Alleen bij het installeren is een monitor dus wel handig.

• peeter123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:30
Aarsbuds0r schreef op maandag 12 december 2005 @ 18:12:
[...]

Oh, filesharen is altijd illegaal.... ok... |:( Anywayz, wat boeit het of het illegaal is als je alleen vrienden laat registreren? Dat is dan net zoiets als cassettebandjes met een groepje vrienden uitwisselen, alsof de FBI je daarvoor achterna komt... Zolang het niet te grootschalig wordt en het niet publiekelijk is maakt het geen drol uit en geen haan die er naar kraait.
je hebt gelijk srry, je hoort de laatste tijd ook zo veel derover :+

@ m-king je kunt ook zoiets als realvnc gebruiken onder windows

[ Voor 6% gewijzigd door peeter123 op 13-12-2005 09:46 ]

28x 430Wp ZW | Ecoforest EcoGeo 1-9 kW | Zehnder Q450 ERV

Pagina: 1