Toon posts:

[XP] Uitvoerbare bestanden onherkend en onuitvoerbaar*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag had ik me Wintools gedownload, het zou de performance van de PC kunnen verbeteren. Ik wat gescant en hij vond nogal wat, waaronder een hoop registry van programma's die ik allang niet meer had.

Maar wat blijkt nu? Ik kan helemaal geen programma's meer openen (firefox per toeval toch kunnen openen, don't ask how). Steeds als ik een probeer te openen krijg ik de melding;
Windows kan het volgende bestand niet openen:
Bestand: naam van bestand
Om dit bestand te kunnen openen, moet bekend zijn met welk programma dit bestand gemaakt is. Windows kan dit on-line zoeken, maar u kunt ook zelf een programma op de computer selecteren.
Wat wilt u doen?
- Het bijbehorende programma via het web opsporen
- Het programma in een lijst selecteren
Ik kies steeds voor het laatste (het eerste vind hij niet), en dan kan ik een programma kiezen, maar dan kan ik vervolgens niet aanvinken dat ik dit programma steeds voor dit bestand wil gebruiken.
Bij het opstarten van de PC (en aanmelden van een account dus) wordt er ook geen Norton Protection Center meer geopent rechtsonder op de taakbalk.
Ook kan ik in configuratiescherm geen dingen openen, want deze kan ik ook niet vinden in de lijst die ik dan kan kiezen.

Heb ik met Wintools een belangrijk bestand verwijdert? Of een belangrijke registry of iets dergelijks?
Ik gebruik Windows XP Home Edition Service Pack II op een P4 3ghz en 1024 mb geheugen.

Screens kunnen maken met Photoshop (Paint doet het niet);
Afbeeldingslocatie: http://img220.imageshack.us/img220/3245/msnmelding7gz.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img220.imageshack.us/img220/577/lijst2vg.jpg

Systeem herstel kan ook niet geopent worden.

Wat moet ik doen?

Verwijderd

ik zou je systeemherstel aanraden dan. Sowieso programma's die proberen registry keys te fixen, naja laat ik het zo zeggen dat ik er niet al te goede ervaringen mee heb. Mocht je windows gaar zijn gewoon nog een keer overheen gooien en laatste updates downloaden.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 12 december 2005 @ 17:15:
ik zou je systeemherstel aanraden dan. Sowieso programma's die proberen registry keys te fixen, naja laat ik het zo zeggen dat ik er niet al te goede ervaringen mee heb. Mocht je windows gaar zijn gewoon nog een keer overheen gooien en laatste updates downloaden.
Systeemherstel wil ook niet geopent worden.
En met Windows eroverheen gooien bedoel je gewoon opnieuw installeren zonder te formatteren?

En vanaf nu zal ik van de registry files afblijven, gesodemieter hoef ik niet meer.

Verwijderd

Vaak is het met dit soort programma's dat ze eerst een backup maken van je huidige register. Als dit ook het geval is kan je deze terug zetten met WinTools.

Ik zelf gebruik soms ook een programma (Regsupreme) om het register op te schonen, maar dit programma maakt eerst een backup voordat deze de wijzingen toepast.

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-03 17:39

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Je EXE-extensie is kapot in de registry, kijk even op website voor een repareer actie:

http://filext.com/info/showthread.php?t=12

This footer is intentionally left blank

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 12 december 2005 @ 17:20:
[...]

Systeemherstel wil ook niet geopent worden.
En met Windows eroverheen gooien bedoel je gewoon opnieuw installeren zonder te formatteren?

En vanaf nu zal ik van de registry files afblijven, gesodemieter hoef ik niet meer.
Bij windows herinstallatie zal hij windows die erop zit herkennen en vragen of je het wilt vervangen. In principe heb je 3 opties, formatteren, windows overheen (dus oude windows files vervangen), of op andere partitie windows installleren. Laatste zou ik overigens niet adviseren. Als je er veel belangrijke bestanden op hebt, maak nu het nog kan een back up. Formatteren als ie gaar doet en overheen gooien als je een te waardevolle collectie mp3s enzo hebt.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Ik zet nog even je OS, [XP] in de titel, en pas nog even je topictitel ietsje aan :)
Windows kan het volgende bestand niet openen. > [XP] Uitvoerbare bestanden onherkend en onuitvoerbaar*

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 12 december 2005 @ 17:23:
Vaak is het met dit soort programma's dat ze eerst een backup maken van je huidige register. Als dit ook het geval is kan je deze terug zetten met WinTools.

Ik zelf gebruik soms ook een programma (Regsupreme) om het register op te schonen, maar dit programma maakt eerst een backup voordat deze de wijzingen toepast.
Klopt. Hij heeft een backup gemaakt (hopelijk ook van hetgeen dat foutgegaan is). Ik kan deze alleen nog niet terug krijgen, want als ik dan op RESTORE klik, krijg ik (jawel daar is ie weer) de foutmelding dat Windows het bestand niet kan openen, het bestand; regedit.exe .
Als ik op VIEW klik, krijg ik een map met vele registry, die zich bevindt in de map van Wintools.
Zouden dit de registry zijn die deze fout veroorzaken? En kan ik deze ook handmatig terug zetten?

Verwijderd

Hernoem regedit.exe naar regedit.com en probeer dan deze laatste te starten.
Dan kun je je register (hoop ik) wel aanpassen.

Verwijderd

iets stoms maar mss werkt het, probeer vanuit dos te starten

uitvoeren » cmd » regedit

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2005 17:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
ajhaverkamp schreef op maandag 12 december 2005 @ 17:28:
Je EXE-extensie is kapot in de registry, kijk even op website voor een repareer actie:

http://filext.com/info/showthread.php?t=12
8)

Probleem opgelost (voor zover te merken is).
Ik heb bij Mapopties--->Bestandstypen een toegevoegd, namelijk bij bestandsextensie; .exe. Hij gaf zelf meteen aan application. Nu doet alles het weer. :)

Bedankt voor jullie hulp, mocht het toch nog steeds bij sommige dingen fout zitten probeer ik de andere tips die jullie me gaven, en anders meld ik het.
Pagina: 1