Op koude ochtenden wil mijn amazon '65 moeilijk warm worden. Ik rijdt op LPG en momenteel loopt hij nog niet op benzine, en ja ik weet dat dit makkelijker start. Na een koude nacht start de auto wat moeizamer dan normaal maar dan loopt hij stationair als een zonnetje. Echter zodra ik wat gas geef smoort hij, de choke helpt een beetje om het stationair toerental te verhogen maar teveel choke geeft hetzelfde resultaat als teveel gas geven.
Waardoor worden de problemen met de kou en LPG veroorzaakt?
Ik verdenk de verdamper. Dit ook omdat deze mijn inziens zowiso al niet geweldig meer is, hij reageerd nauwelijks bij het afstellen (vaak pas halve minuut later maar soms helemaal niet). Ook wil mijn stationair toerental nogal eens veranderen, zelf tijdens dezelfde rit.
Helpt het vervangen van een verdamper bij de problemen met de kou?
Nog wat aanvullende info: Bougiekabels, bougies, verdelerkap, rotor recent vervangen. Startmotor is recent vervangen. Kleppen zijn net gesteld. Ontsteking op tijd gezet.
Waardoor worden de problemen met de kou en LPG veroorzaakt?
Ik verdenk de verdamper. Dit ook omdat deze mijn inziens zowiso al niet geweldig meer is, hij reageerd nauwelijks bij het afstellen (vaak pas halve minuut later maar soms helemaal niet). Ook wil mijn stationair toerental nogal eens veranderen, zelf tijdens dezelfde rit.
Helpt het vervangen van een verdamper bij de problemen met de kou?
Nog wat aanvullende info: Bougiekabels, bougies, verdelerkap, rotor recent vervangen. Startmotor is recent vervangen. Kleppen zijn net gesteld. Ontsteking op tijd gezet.